Hallo, van de week maakte mijn 500Gb samsung een hele naar "screech" geluid, een paar seconden na het opstarten. De harddisk zit in een externe icy-box en moet appart worden ingeschakeld. Dit doe ik nadat Xp is opgestart. Ik behandel mijn harddrives altijd heel netjes. Wie weet waar dat geluid door kan komen of wat het betekent?
Ik heb een theorie maar weet niet of het waarheid kan bevatten. In de zomer zet metaal door de warmte uit. Daar de harddrive in een keine gesloten casing zit, wordt door het uitzetten van metaal lucht uit de externe casing geduwd. Als de harddisk opspint kan het geen lucht in de harddisk zuigen dat nodig is om de koppen op te laten "zweven". Externe casings zijn dus gevaarlijk.
BS?
Ik heb een theorie maar weet niet of het waarheid kan bevatten. In de zomer zet metaal door de warmte uit. Daar de harddrive in een keine gesloten casing zit, wordt door het uitzetten van metaal lucht uit de externe casing geduwd. Als de harddisk opspint kan het geen lucht in de harddisk zuigen dat nodig is om de koppen op te laten "zweven". Externe casings zijn dus gevaarlijk.
BS?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2008 20:06 ]