Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• td22
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-05-2024
Ik heb een TomTom One XL HD waarop ik graag de map Canada en alaska EXTRA wil installeren. Allereerst kwam ik tot de ontdekking dat het interne geheugen van de TT niet voldoende is om zowel de map van west europa als de Canada/Alaska map op te slaan. Dus heb ik een SD kaart van 1GB in het apparaat gestoken en hiermee ging de installatie via TT Home prima. Nix aan de hand lijkt...

Maar als ik het apparaat opstart krijg ik alleen een grafische melding wat aangeeft dat de SD kaart verwijderd moet worden. Als ik de SD kaart niet verwijder start de TT dus niet verder op.

Als ik de SD kaart in het apparaat steek nadat hij is opgestart sluit de TT meteen af en start opnieuw met dezelfde melding. Uiteraard heb ik in de computer gekeken of de SD kaart inderdaad door TT Home is beschreven met de Canada/Alaska map en dit is inderdaad het geval.

Wie kan me helpen, want het zou toch wel erg fijn zijn als je voor je vakantie niet de hele "hoofdmap" van het apparaat moet verwijderen om zo de "vakantiemap" te kunnen gebruiken.??

[ Voor 7% gewijzigd door td22 op 14-08-2008 19:12 ]

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
De XL heeft maar 1 memory controller, die dus of het intern geheugen, of de SD leest. Je moet dus niet alleen Canada/Alaska installeren op je SD, maar ook de applicatie ("NavCore") en een stem.
Je kunt dit ook oplossen door een backup zonder SD erin te maken, en dan een restore te doen met de (lege) SD erin. Dan wordt alles inclusief applicatie, stemmen en settings gekopieerd.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• td22
dus eigenlijk komt het er op neer dat als ik meerdere kaarten tegelijkertijd wil gebruiken ik gewoon 2 of 4 gb SD kaart er in moet steken, en daar alle gewenste meuk op zetten en niks meer op de TT zelf, als ik het goed begrijp.... Ik vind het wel raar trouwens, het lijkt toch voor de hand te liggen dat je het SD slot als uitbreiding ziet, niet als vervanger van het interne geheugen.. :?

in ieder geval bedankt voor het antwoord !

[ Voor 23% gewijzigd door td22 op 15-08-2008 20:42 ]

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Alleen de high-end modellen (GO x20/x30 series) hebben twee memory controllers. Het ligt wel voor de hand, maar 't is ook duurder.

En eerlijk gezegd, hoeveel scheelt het dat je niet alles op 1 SD hebt? Je intern geheugen wordt niet gewist als je een SD gebruikt. Je kunt dus wisselen tussen EU en CAN/AK door je SD erin te stoppen. Er zit een vliegreis van 6 uur tussen, dan is die 5 seconden toch niet zoveel ?

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• td22
nee klopt, maar kan ik ook navcore op de sd en het apparaat zelf installen zodat het inderdaad werkt zoals je zegt: sd eruit, europa, en sd er in: canada?