• Zay
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 21:26
Hi,

Ik heb nu ongeveer 7 maanden mijn toetsenbord, de Logitech Dinovo Edge, waar ik zeer tevreden over ben. Ik heb echter wel een probleem, welke ik niet echt getraceerd krijg...

Mijn keyboard reageert namelijk op niets, totdat Windows is opgestart. Voor die tijd kan ik drukken en klikken wat ik wil -> geen reactie... Ik heb er nooit echt veel last van gehad, alleen in den beginne toen ik nog een dual boot met Ubuntu had. Deze heb ik kort daarna weggehaald en daarmee was ook het probleem niet zo'n groot probleem meer. Die enkele keer dat ik de afgelopen 7 maanden in mijn bios moest zijn (op 1 hand te tellen) heb ik een los USB toetsenbord erin moeten pluggen, want uiteraard werkt mijn DEL toets ook niet. :Y)

Met Grub erbij wordt het nog leuker: standaard wordt Ubuntu opgestart, want mijn toetsenbord reageert pas bij het login scherm van Ubuntu. (als ik mazzel heb ...)

Anyway, ik vind dat het nu weer tijd is om Linux te installeren, maar moet ook met enige regelmaat in Windows zijn voor werkgerelateerde zaken en gamen. Een werkende (en voor mij werkbare) Grub is daardoor essentieel! Ik ben bijvoorbeeld wel voorbeelden tegengekomen hoe ik mijn mini-receiver kan downgraden naar een normaal bluetooth ding, maar de instructies daar krijg ik nog niet aan de pruttel via Vista... Daarnaast weet ik nog niet eens zeker of het probleem ligt bij mijn keyboard of mijn mobo. (een Asus P5KC) Ook als ik daarop zoek vind ik welgeteld geen nuttige informatie.

Heeft iemand anders een soortgelijk probleem gehad? Zo ja, hoe heb je dit opgelost? Als je meer info / details nodig hebt, meld even wat je mist.

Zay.

"If you think education is expensive, try ignorance." --Derek Curtis Bok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programfile
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
In de bios staat een optie om dat te activeren toch?

Het heet volgens mij USB Legacy support, of iets in die trend.

Moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zay
Er waren twee legacy USB items, een simpelweg legacy usb, de ander port60/64 iets, waar ook over legacy usb werd gepraat. (Logischerwijs kan ik het nu even niet overtypen :P)

Beiden geprobeerd, beiden helaas geen success. Ik moet er overigens ook nog even bij vermelden dat ik nog nooit met dit toetsenbord voor windows/grub reactie heb gehad, wel met elk ander (usb danwel ps/2) keyboard wat ik heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zay
Even een schaamteloze kick naar boven... :9

Misschien een andere zoekingang:
- Zijn er mensen met een Dinovo Edge die ditzelfde probleem hebben? (danwel met een asus p5kc of iets anders als mobo)
- Zijn er mensen met een asus p5kc die een soortgelijk probleem hebben met hun keyboard? (danwel een dinovo of een ander usb keyboard)

Ik wil graag weten welk onderdeel van mijn setup het probleem veroorzaakt. Als het mijn mobo is, wat ik ergens wel verwacht aangezien ik anders wel wat gevonden had op logitech support forums, zal daar inmiddels een oplossing middels flashen voor zijn? Ervaringen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Zit er een USB Hub tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zay
Een goede suggestie. Even getest: het zit standaard rechtstreeks op de mobo achterkant. Ik heb meerdere usb uitgangen geprobeerd en ook via front usb... allemaal hetzelfde effect. :( Ik heb het ook nog even via een usb hub geprobeerd, maar aangezien het ook al niet direct op die usb port ging was het resultaat al te verwachten...

[ Voor 0% gewijzigd door Zay op 18-08-2008 22:58 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 08:31

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik heb zelf geen edge maar ik had hetzelfde probleem met mijn microsoft bluetooth keyboard. Heel af en toe kon ik er wel mee in de bios komen. Ik heb het getest op meerdere computers met verschillende moederborden.

Het lijkt wel of het bluetooth signaal gewoonweg niet werkt totdat je in windows zit.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miguel
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 14:38
Bij mij werkt het toetsenbord (dinovo) gewoon netjes voor en na windows opgestart is, op mijn vaste pc en laptop.

Heb ook even mijn bios uitgespit maar niet echt iets leuk gevonden ivm het toetsenbord.
En die Lagacy staat op 'Auto' bij mij.

Heb je als eens geprobeerd of het toetsenbord wel werkt na opnieuw opstarten?
Dus niet bij het aanzetten van de pc, maar echt terwijl hij al een tijdje aan het draaien is.
Misschien heeft de stick effe tijd nodig om verbinding te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:40
Bij mij idem ditto; werkt pas als nadat windows opgestart is. Ik heb overigens een niet officiele (bijgeleverde) BT dongle.
Volgens mij is de BT dongle een normale BT dongle is en gedraagt zich dus niet als USB-keyboard. Het systeem is zich er pas van bewust is dat er een keyboard is, als de juiste BT drivers geladen zijn. Het lijkt mij dat het gewoon niet kan werken voordat deze drivers geladen zijn (ergo: niet in bios-schermen).l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zay
elnijnos schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:24:
Bij mij werkt het toetsenbord (dinovo) gewoon netjes voor en na windows opgestart is, op mijn vaste pc en laptop.

Heb ook even mijn bios uitgespit maar niet echt iets leuk gevonden ivm het toetsenbord.
En die Lagacy staat op 'Auto' bij mij.

Heb je als eens geprobeerd of het toetsenbord wel werkt na opnieuw opstarten?
Dus niet bij het aanzetten van de pc, maar echt terwijl hij al een tijdje aan het draaien is.
Misschien heeft de stick effe tijd nodig om verbinding te maken.
Ok, als het bij jou in een keer werkt, zou dat het toetsenbord moeten wegstrepen als probleem...
Overigens, na een hot reboot doet ie het bij mij ook niet. Het lijkt er inderdaad op dat hij het niet als keyboard ziet, tot hij BT drivers oid heeft geladen. Zou het denk je helpen om mijn mobo te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miguel
Zou idd dat wel kunnen zijn..

Ik heb gewoon de standaard stick die erbij geleverd zat;
Afbeeldingslocatie: http://www.evildesigners.com/logitech_stick.png

Zoals ArnieNFW zegt heeft hij een niet originele , dus wss zal daar het probleem liggen?

[ Voor 23% gewijzigd door Miguel op 19-08-2008 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 08:31

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik heb met die van microsoft ook de originele stick en toch kan ik er niet mee inloggen. In windows heb ik er niet eens drivers voor nodig dus het lijkt me een beetje raar als daar het prob zou liggen.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zay
Ik heb zelf ook gewoon de originele.

Elnijnos, watvoor moederbord heb jij? Misschien zit daar nog wel iets speciaals op wat ik niet heb...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:12

SeatRider

Hips don't lie

Ik snap niet eens hoe het zou kunnen werken buiten je OS om, want zoals eerder gezegd is het gewoon een bluetooth device, en je pairt het keyboard. Daarvoor moet je een geinitialiseerde BT stack hebben. Of, zoals eerder gesuggereerd, dat Logitech stickie is aan de USB kant een normaal toetsenbord, maar dan moet je even goed zoeken hoe je de DiNovo met dat stickie pairt (en dus NIET met de BT stack van je OS).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miguel
Volgens mij geeft die stick zich idd gewoon uit als toetsenbord en muis en niet als BT stick.

Als ik kijk in apparaatbeheer staat er namelijk nergens een BT stick maar zie ik "Logitech HID-compliant Touch Pad Mouse", "USB-HID" en "HID-compliant apparaat" erbij komen.
Je kan met die stick ook geen andere BT apparaten aansluiten.

Beide computers zijn van HP
Mijn vaste pc zijn moederbord, Asus PTGD1-LA
Laptop heb ik geen idee, da's een HP Pavillion dv6790eb maar krijg met geen één programma het moederbord zijn naam, staat altijd <DMI> }:O

Heb je geen andere pc waar je op kan testen? Volgens mij is er buiten Lagacy niet echt iets anders wat met het toetsenbord te maken zou kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:47
Ik denk dat je je stick alleen via BlueTooth onder Windows gekoppeld hebt.

Probeer is te pairen met het knoppie wat op de stick zit (zowel tobo als muis) dat loste het probleem bij mij op :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zay
Hmm... het geeft al meer resultaat: ik ben met mijn usb keyboard mijn bios in gegaan. Als ik dan mijn dinovo opnieuw pair, ziet mijn bios em ook. Als ik dan bios exit, blijft hij het doen. Met een cold reboot, echter, lijkt hij het kwijt te zijn.

In ieder geval een grote stap vooruit, straks nog ff een cold reset doen aangezien ik net nog even wat anders geprutst heb.

• Zay
Het lijkt erop dat het werkt! Na een drietal reboots reageert mijn bios nogsteeds op mijn keyboard. Ik ben alleen nog benieuwd of het nogsteeds in een keer werkt als ik de dongle nu in een andere usb poort gooi, maar dat is voor latere zorg!

Bedankt voor de reacties.

Uiteindelijke oplossing is dus geweest om de dongle met het keyboard te pairen in bios. (in ieder geval dus voor het os wordt opgestart) Ik ben voor het gemak dus even met een usb keyboard mijn bios in gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik kwam op dit forum terecht toen ik een zoek opdracht deed, omdat mijn dinovo edge namenlijk ook niet werkte onder dos / bios...tijdens het installeren van windows.

de ontvanger zat in een hub.

ik heb de stick rechtstreeks op een usb poort aangesloten en daarmee is het probleem verholpen :)

dit wilde ik even mededelen.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Pagina: 1