[OSX 10.4.11] Kan geen UDF cd-rom/DVD mounten. Hoe wel?

Pagina: 1
Acties:

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 14:14
Hi,

Mijn trouwfoto's staan op een DVD die met UDF is beschreven. Waarschijnlijk vanaf een Windows machine. Die probeer ik te mounten, maar krijg het voor geen mogelijkheid voor elkaar. Ook niet met de commandline en expliciete mount commando's om UDF loopback devices te mounten.

Ik lees op het web dat het dus belangrijk is om te weten met welke versie van UDF iets geschreven is. Ik vuur met VMWare mijn Bootcamp aan en voila, daar zie ik mijn foto's. De DVD en de DVD-lezer is dus perfect. Blijkbaar staan mijn trouwfoto's op een DVD-tje dat met UDF versie die te nieuw is of van het niet overal ondersteunde type. Fair enough.

Vraag is dus: hoe kan ik nou deze disk alsnog mounten op mijn file system? Ik gooi het nu wel even over via VMWare, maar de foto cd van mijn moeder kon ik ook al niet mounten. Toen had ik niet de moeite genomen om het net af te searchen en te kijken naar de gegevens uit Disk Utility en mijn terminal.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:44
Vreemd genoeg zou Mac OS X 10.4 alle UDF versies kunnen lezen volgens Wikipedia.
De eerste hit @ google doet vermoeden dat multisession achtige dingen ook roet in het eten kunnen gooien en soms als UDF worden gezien.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 14:14
tweak_dude schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:55:
Vreemd genoeg zou Mac OS X 10.4 alle UDF versies kunnen lezen volgens Wikipedia.
De eerste hit @ google doet vermoeden dat multisession achtige dingen ook roet in het eten kunnen gooien en soms als UDF worden gezien.
Volgens de virtuele Windows XP was het UDF en geen muti-sessie. Ik heb de man page nog eens goed door gelezen van mount_udf en als ik zo de disk in handen heb ga ik het nog eens proberen met de optie "-e" om extended attributes te activeren.

I've visited the Mothership @ Cupertino