[XBOX360] Banjo-Kazooie: Nuts&Bolts

Pagina: 1
Acties:

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 08:48
[XBOX360] Banjo-Kazooie: Nuts&Bolts
XBOX360_Banjo-kazooie:_Nuts&Bolts
Index
Inleiding Topic

Boxart

Sinds tijden heeft Rare weer eens een potentiële topper in het verschiet na de wat magere Kameo: Power of elements en Perfect Dark Zero. Als alles goed gaat kunnen we eind dit jaar met een oude bekende beer en vogel spelen en genieten van typische Rareware humor, mooie graphics en puike gameplay. Zet het maar vast in je agenda!
Verhaal

Banjo-Kazooie: Nuts&Bolts speelt zich 8 jaar later af na Banjo Tooie. Banjo gaat wederom de strijd aan met de heks Gruntilda om te beslissen wie zich de rechtmatige eigenaar mag noemen van Spiral Mountain. Banjo wil zijn eigen huis behouden terwijl Gruntilda er een waar winkelcentrum van wil maken met torens en warenhuizen. Een nieuw karakter genaamd Lord of games (kortweg LOG) wil dit conflict eindelijk tot een einde brengen en bedenkt wedstrijden en uitdagingen. Banjo en Kazooie proberen te winnen door de uitdagingen te winnen en Gruntilda doet er alles aan om ze daar van af te houden. De verliezer zal voor eeuwig in LOG's videospellen fabriek moeten werken de winnaar krijgt Spiral Mountain.

GamePlay

Het spel is niet een traditioneel third-person actie en platformgame zoals de vorige delen waren. Ditmaal wordt er veel gebruik gemaakt van voertuigen om jezelf te verplaatsen in de levels. Volgens een ontwikkelaar zal er ongeveer 20% gewone traditionele gameplay inzitten zoals op een dun stuk touw lopen of aan randjes hangen, maar er zitten geen oude "vertrouwde moves" in. De overige 80% zal met de voertuigen gedaan worden. Wees echter geen seconde bang dat hierdoor de oude vertrouwde Banjo "feel" verloren gaat. De levels zijn simpelweg dusdanig groot dat het ondoenlijk is alles per voet te doen. Je kan wel lopen wanneer je wilt maar bereid je dan voor op lange wandelingen.

Klim_en_klauter Koorddansen In_balans
Ook het normale klim en klauterwerk is er nog

Voertuigen

Voertuigen spelen dus zoals gezegd een grote rol. De speler kan uit meer dan 1600 verschillende onderdelen kiezen zoals propellers, vleugels, wielen en wapens ect. Er zullen ook al standaard kant en klare voertuigen in het spel zitten zodat wanneer je geen zin hebt zelfs iets te maken je meteen aan de slag kan. Sommige van deze zijn al op screenshots te zien zoals een banjo-boot en banjo-vliegtuig. Gruntilda heeft ook een voertuig welke Grunty Coco-Carrier genaamd is.

Boot Vliegtuig Grunty_Coco-Carrier
Banjo-boot en vliegtuig en Grunty's Coco-Carrier. klikbaar voor groter

Items Jiggy

Er zijn weer heel wat items te verzamelen. In verschillende trailers is al te zien geweest dat muzieknoten en Jiggy's wederom hun opwachting maken en ook ditmaal zijn de jiggy's het hoofddoel om het verhaal verder te stuwen. Jiggy's zijn de gouden puzzelstukjes die tot nu toe in elke Banjo game het hoofddoel zijn geweest. Ook zijn de honeycomb's weer van de partij. Werden muzieknoten overigens in het eerste deel nog gebruikt om deuren te openen en in het tweede deel om nieuwe moves te kopen, nu worden ze gebruikt om onderdelen van je voertuigen te betalen met daarin de onderscheid van gouden, zilveren en bronzen muzieknoten qua waarde. Je kan deze onderdelen van voertuigen zien als de moves uit Banjo Tooie. Kon je bij Banjo Tooie sommige gebieden niet bereiken met een bepaalde move, nu kan je bepaalde gebieden niet bereiken zonder het juiste onderdeel zoals bijvoorbeeld "sticky tires" om een gladde heuvel op te rijden. Een ander nieuw item is tot op heden bekend onder de naam "Mumbo's magic wrench". Het zal een significante rol gaan spelen omdat het gebruikt moet worden om voertuigen in elkaar te kunnen zetten alsmede dat het als wapen gebruikt kan worden door Kazooie als je te voet bent. Hiermee kunnen dan rake klappen uitgedeeld worden en elektrische bollen afgeschoten worden.

Multiplayer
Xbox_live

Multiplayer zal een groot deel van het spel beslaan (wees niet bang er is ook een hele grote singleplayer aanwezig) Bij multiplayer zullen er verschillende sportonderdelen zijn zoals voetbal en een "ei-lepelrace". En op elke sport zijn er weer een aantal variaties mogelijk zoals meerdere ballen tegelijk in het veld tijdens een potje voetbal. In totaal zullen er 14 racetypes zijn en 13 verschillende sporten.

Voordat er een partijtje begint zal iedereen in een lobby zitten waar je vrij kunt klungelen aan je voertuig en hem uittesten. Het zal dus niet een saaie bedoeling worden omdat je moet chten op meer personen voordat de wedstrijd pas kan beginnen. Tevens zullen de voertuigen die je maakt uitgewisseld kunnen worden met je vrienden via zogeheten "blueprints". Zo kan jij het voertuig van iemand anders weer verder uitbouwen tot iets wat nog beter werkt of nieuwe ideeën opdoen.

Het zal ook mogelijk zijn je blueprint verborgen te houden zodat je je geheimen niet aan iedereen hoeft prijs te geven. Wel zullen er echter filmpjes beschikbaar zijn van de beste spelers dus ondanks dat je de blueprint niet hebt zou je toch aan de hand van de filmpjes achter een paar geheimen kunnen komen.

Daarnaast zal er net als bij Viva Pinata 2 een mogelijkheid zijn screenshots te uploaden naar internet zodat iedereen zien kan wat voor capriolen eruit gehaald werden in een bepaald potje.
Levels

Overwereld

Isle O' Hags de overwereld uit Banjo Tooie zal niet terug keren. Er zit echter een compleet nieuwe overwereld in genaamd Showdown Town. Er wordt gezegd dat deze overwereld 16x groter is dan het grootste level/gebied wat Rare ooit gemaakt heeft. Deze stad bevat verscheidene "game globes", welke toegang geven tot de levels. Elke Jiggy die je uit deze werelden haalt moet je in de overwereld naar de bank brengen terwijl je de politie probeert te ontwijken.

Showdown_Town
Banjo met op de achtergrond Showdown Town

Nieuwe levels

Op 11 mei 2008 waren twee foto's gelekt met daarin tonend een banjo die een vliegtuig en een boot bestuurde. Ze toonde echter ook een nieuw level genaamd "Nutty Acres". Een kasteelachtig gebouw, een stadsgezicht en een woestijn strand zijn ook al te zien geweest in de screenshots. Rare heeft aangegeven dat de 6 werelden elk 15 uitdagingen/opdrachten zal bevatten. Alle levels zijn expres zo gemaakt dat het lijkt alsof alles nep is. Dit is bijvoorbeeld te zien aan de wolken van metaal die aan aan staaldraden hangen en het gras wat lijkt alsof er gewoon twee lappen stof aan elkaar genaaid zijn.

Nutty_Acres
Lappen stof en metalen wolken

Daarnaast spelen alle levels zich af in een grote bol en zullen de muren hiervan bij elk level de achtergrond tonen die hier bij past. In het geval van "Nutty Acres"is dat een blauwe lucht met witte stapelwolken.

Andere levels die al aangekondigd zijn zijn Jiggoseum welke zich af zal spelen in een level dat eruit ziet als een groot stadium. Banjoland is een museum-achtige wereld dat in elkaar is gezet met verschillende delen van de werelden uit de vorige Banjo Games. Sommige onderdelen die hierin terugkomen zijn de Frezeezy Peak snowman, Mad Monster Mansion, Clanker's Cavern, de Click Clock Wood boom, en een piramide van Gobi's Valley. Tevens is er ook nog een Verticaal georienteerd level bekend gemaakt dat "de computer technologie" als thema heeft.

Oude bekenden

Sommige levels zullen terugkeren maar niet zoals je ze kent uit de vorige twee delen. Spiral Mountian zal hier in iedergeval 1 van zijn en ziet er dit keer meer tekenfilmachtig uit en daarnaast zijn er meer heuvels en gebieden toegevoegd.

Karakters

Banjo & Kazooie
Banjo+kazooie
Klikbaar voor groter

Banjo de hoofdrolspeler en zachtaardige honingbeer is terug! Hij heeft een wat vierkanter design gekregen en is klaar om de strijd opnieuw aan te gaan, maar niet nadat hij eerst weer iets beter in vorm is. Een paar rondjes om Spiral mountain heen rennen zal het hem doen. Ook is Kazooie uiteraard terug en ze is nu duidelijk een vrouwtjes vogel. Daarnaast zal ze haar scherpe opmerkingen niet verloren zijn en staan er mooie dialogen op ons te wachten.

Gruntilda & Piddles
Heks_GruntildaGruntildas_sidekick_Piddles
beide klikbaar voor groter

Ze is terug met ditmaal haar hoofd in een glazen pot. De rest van haar is mechanisch. Het beste van alles is echter dat ze weer compleet in rijm zal gaan praten. Piddles is de nieuwe sidekick van Gruntilda en zal gezien het artwork een kat met sarcastische opmerkingen worden zeker gezien de vaak scherpe "Engelse" humor die Rare hanteert.

Mumbo Jumbo
Shaman_Mumbo
Klikbaar voor groter

De Shaman uit de vorige delen is terug. Dit keer niet om de tovenaar uit te hangen maar als eigenaar van een garage waar hij als monteur in werkt.

Bottles
Gids_Bottles
Klikbaar voor groter

Bottles is terug en ziet er uit als... typisch bottles met daarbij een net jasje aan. Hij zal als Gids fungeren in de overwereld Showdown Town.

Overige karakters

Er is ook een speciale wallpaper vrijgegeven met daarop de hoofden van verschillende karakters die er in zullen zitten. Sommige daarvan zijn echter nog een schaduw dus het is nog een verassing wie dit zullen zijn.

Karakters_Wallpaper
Hoofden van bevestigde karakters. Klikbaar voor groter

Beeld en Geluid

Beeld

De graphics zullen volgens verschillende previews indrukwekkend met hun eigen stijl worden. Met felle kleuren en aparte designs in de levels zal het een spel zijn eigen stempel meer dan de vorige games kunnen drukken. Vreemd genoeg zal Banjo Kazooie echter gaan draaien op een flink verbeterde Viva Pinata engine. Vreemd in die zin dat dit niet de eerste engine is waar je aan denkt voor een platformer. Daarnaast zal het ook de havock engine gebruiken voor de physics van het spel zodat ook alles mooi op elkaar reageert en er tevens voor zorgt dat sommige voertuigen die je maken zal niet zulen werken simpelweg omdat het natuurkunde technisch gezien onmogelijk is.

Geluid

De muziek is iets waar Rare altijd al geweldig in is geweest. Van hele catchy deuntjes tot mooie sfeervolle muziekstukken, het is altijd een waar feest om naar te luisteren. Er zullen uiteraard hele nieuwe muziekstukken inzitten maar ook heeft de componist laten weten dat de kans er is dat er remixes van de vorige spellen in kunnen zitten. Daarnaast is er nog niet besloten of het ditmaal door een heel orkest opgenomen zal worden of dat het wat kleinschaliger aangepakt zal worden. Vast staat in iedergeval dat we op beide vlakken niet teleurgesteld zullen gaan worden op zowel graphics als geluid.

Voor diegene met nostalgie onder ons heb ik hier de Banjo Tooie muziek neergezet welke je vrij bent om te downloaden: *Op deze muziek berust copyright van Rare en mag alleen voor niet commerciële doeleinden gebruikt worden

Screenshots

Video's
Extra's

Banjo-Kazooie en Banjo-Tooie

Er zal vlak voor of tijdens de release van Nuts & Bolts een arcadegame versie komen van het eerste en tweede Banjo & Kazooie avontuur op de Nintendo64. Het eerste deel kwam in 1998 uit en het tweede deel in het jaar 2000. Het is dus al acht jaar geleden maar deze spellen hebben absoluut de tand des tijds doorstaan en zullen wederom menig speler uren spel plezier op leveren wanneer ze terug keren als arcadegame. Beide delen kregen destijds hoge cijfers waarbij negens of hoger geen uitzonderingen waren. Absoluut terecht natuurlijk want waar Mario64 het 3dplatform genre briljant uitvond hebben de Banjo&Kazooie spellen het geperfectioneerd. Of beide los gekocht moeten worden of dat ze samen in 1 pakket zitten is niet bekend.

Banjo-Kazooie_op_de_N64 Banjo-Tooie_op_de_N64
Heruitgave van 2 geweldige platformers op Xbox Live

Stop 'N' Swop

In de Nintendo64 versie zat een verborgen feature dat Stop 'N' Swop heette. Deze feature heeft het echter nooit gehaald omdat het design van de Nintendo64 op het laatste moment gewijzigd werd. Het idee hierachter was dat sommige gegevens vanuit de cartridge nog een 10tal seconden in het geheugen van de N64 zou achter blijven wanneer je de N64 uitzette. Hiermee zou dan potentieel gezien bepaalde gegevens van de ene cartrigde naar de andere gekopieerd kunnen worden. Echter doordat het design van de N64 in een zeer laat stadium nog werd aangepast ging deze feature verloren omdat de gegevens nu nog maar 1 seconde achterbleven in plaats van 10 seconden.

De Feature Stop 'N' Swop mocht dan wel niet gebruikt worden het zat er nog wel nog steeds in. Dit was te verkrijgen via cheatcodes en andere cheatapparaten. Rare had het simpelweg verborgen voor de gewone speler maar er nooit helemaal uitgehaald. Hierdoor ontstonden vele vraagtekens en nieuwsgierigen.

De kans bestaat dat nu na al die jaren deze feature alsnog toegepast zal worden in de xbox360 arcade versie. Vergelijkbaar met het minigame arcade spelletje van Fable 2 waarmee je geld kan verdienen voor het echte spel.

Stop_'N'_Swop
Nu wel een stop 'N' Swop?

Links
Demo

Tegenover Eurogamer heeft Rare aangegeven dat er, nog voor de release in november, een demo uitgegeven zal worden van Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts. Hoewel de ontwikkelaar nog niet precies heeft vastgelegd wat er in de demo zal zitten zijn dit vermoedelijk de vier uitdagingen die ook in de E3 demo zaten, samen met een editor voor voertuigen. Juist omdat de game om dit laatste draait vindt Rare dat dit zeker aanwezig moet zijn.

Bron gamed.nl
Release Datum

Onder voorbehoud 21 November voor Europa.

[ Voor 126% gewijzigd door Kaasje123 op 14-09-2008 19:45 ]

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 16:00
Ik kijk erg uit naar deze game, vond de vorige versies op het nintendo platform ook leuk om te spelen!
Is er al meer wat dat 21 november de officiële datum zal zijn, of moeten we hiervoor wachten tot Leipzig?

• Kaasje123
thomasvdw schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 18:01:
Ik kijk erg uit naar deze game, vond de vorige versies op het nintendo platform ook leuk om te spelen!
Is er al meer wat dat 21 november de officiële datum zal zijn, of moeten we hiervoor wachten tot Leipzig?
Ik heb geen idee. Ik hoop eerder natuurlijk maar 21 november is het enige wat ik gevonden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het lijkt mij dat november inderdaad gehaald moet worden. Als ze dat niet halen, mis je een groot deel van de verkopen aan het einde van dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Leuk en mooie openingspost! Dit is weer een buyert voor mij!

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woot! Ziet er tof uit :D November wordt een topmaand (Fable II 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
SpoTs schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 10:58:
Leuk en mooie openingspost! Dit is weer een buyert voor mij!
Dankje. Heeft me een dag gekost maar je moet toch wat als je ziek thuis zit. :D Daarnaast ben ik zo blij dat dit weer eens een echte platformer gaat worden ondanks dat er veel gebruik van voertuigen gemaakt zal gaan worden. Ik was eerst een beetje sceptisch na de eerste gelekte screenshots maar ben nu volledig omgedraaid met mijn mening zeker na het zien van een aantal filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:29
Mooi dat hier nu ook een topic voor is.

Ik ben nog steeds wel bang dat the feeling een deel weg zal zijn door die auto's dus ik hoop echt heel erg dat ik het mis heb.
Maar wat ik begreep was dat beide delen van de n64 op de arcade komen en niet alleen het eerste deel ? Die gaan iig voor mij zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Beakzz schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:42:
Mooi dat hier nu ook een topic voor is.

Ik ben nog steeds wel bang dat the feeling een deel weg zal zijn door die auto's dus ik hoop echt heel erg dat ik het mis heb.
Maar wat ik begreep was dat beide delen van de n64 op de arcade komen en niet alleen het eerste deel ? Die gaan iig voor mij zijn :D
Daar was ik ook bang voor todat ik de 2 video's in de preview van IGN had bekeken. ;)

Dat zowel Banjo Kazooie als Tooie op live kwamen/komen wist ik niet. Als je een bron van die bevestiging hebt dan pas ik het meteen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nieuwe schermkiekjes @ Eurogamer.net.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ben benieuwd wat Rare nu uit het hoedje tovert. Ziet er toch nog toe erg goed uit. De meeste Rare games heb ik wel in huis (in ieder geval van de SNES/N64) en spellen als GoldenEye, Perfect Dark en Banjo Kazooie staan hoog in mijn top50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Super! Ik zal straks de openings post updaten. Bedankt voor de vermelding. Ik kan niet wachten het lijkt me echt een heerlijk spel voor in de winter te wqorden + ook de orginele als arcade versie. Geweldig gewoon! Als mensen dan toch zeuren dat de nieuwe niks wordt kunnen ze altijd nog de oude tijden doen herleven. :)

Zo te zien zit er trouwens ook een dag en nacht cyclus in Showdown Town. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Kaasje123 op 19-08-2008 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Zo de openingpost is vernieuwd met nieuwe informatie. Ik zal ook wat meer gaan typen over de multiplayer wanneer ik tijd heb. Als er op of aanmerkingen zijn laat het maar weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Geen idee of het ook in NL geldt:
Nuts & Bolts verschijnt op 14 november in Europa, maar het loont om nu reeds naar de winkel te lopen en de game te bestellen. (Red.- Informeer bij je favoriete retailer of zij meewerken aan deze actie.) Je krijgt de Xbox Live Arcade titel Banjo-Kazooie dan namelijk gratis. Banjo-Kazooie heeft nog geen datum, maar bestellers kunnen de Xbox Live Arcade titel twee weken eerder spelen.

• Icelus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Bah het wordt nederlands zonder keuze :(

http://games.fok.nl/news.php?newsid=27052

Dan importeer ik hem wel maar wat een gare shit. Overigens als je de orginele bron bekijkt zegt die miscrosoft medewerker dan viva pinata 1 ook niet in het engels kon en dat kan weldegelijk als je de xbox engels instelde. Dat het dioosje in het nederlands wordt is nog tot daar aan toe maar gewoon geen keuze geven is belachelijk. :r En daar dan nog ook extra geld voor vragen ook voor iets wat ik helemaal niet wil. Oftewel europa wordt weer genaaid.

[ Voor 12% gewijzigd door Kaasje123 op 29-08-2008 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Kaasje123 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:32:
Bah het wordt nederlands zonder keuze :(

http://games.fok.nl/news.php?newsid=27052

Dan importeer ik hem wel maar wat een gare shit. Overigens als je de orginele bron bekijkt zegt die miscrosoft medewerker dan viva pinata 1 ook niet in het engels kon en dat kan weldegelijk als je de xbox engels instelde. Dat het dioosje in het nederlands wordt is nog tot daar aan toe maar gewoon geen keuze geven is belachelijk. :r En daar dan nog ook extra geld voor vragen ook voor iets wat ik helemaal niet wil. Oftewel europa wordt weer genaaid.
Zoals je zegt, bij VP1 kon het ook, dus waarom zou het anders zijn?

Als ik kijk bij Play.com kost hij gewoon 55,-. In NL haal je hem voor 48,- bij GCshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Kaasje123 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:32:
En daar dan nog ook extra geld voor vragen ook voor iets wat ik helemaal niet wil. Oftewel europa wordt weer genaaid.
Klinkt er meer naar dat Europa zichzelf naait door niet gewoon 1 taal te accepteren ipv allerlei vertalingen te willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
PWM schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:38:
[...]

Zoals je zegt, bij VP1 kon het ook, dus waarom zou het anders zijn?

Als ik kijk bij Play.com kost hij gewoon 55,-. In NL haal je hem voor 48,- bij GCshop.
Ja maar bij GCshop wordt het dus nederlands ben ik bang. Bij Play.com zal het hopenlijk een engelse versie zijn. Je kan er namelijk niet 100% van uit gaan dat hetzelfde truukje dat bij viva pinata 1 werkte ook bij dit spel zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
SH4D3H schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:40:
[...]

Klinkt er meer naar dat Europa zichzelf naait door niet gewoon 1 taal te accepteren ipv allerlei vertalingen te willen.
Zover ik weet beslist een uitgever hierover niet Europa of de landen zelf :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Kaasje123 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:43:
[...]

Ja maar bij GCshop wordt het dus nederlands ben ik bang. Bij Play.com zal het hopenlijk een engelse versie zijn. Je kan er namelijk niet 100% van uit gaan dat hetzelfde truukje dat bij viva pinata 1 werkte ook bij dit spel zal werken.
Dat zal je toch ruim van te voren wel weten. Zodra 2-3 weken voor release de review exemplaren op de mat vallen, weet je waar je aan toe bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Kaasje123 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:44:
[...]

Zover ik weet beslist een uitgever hierover niet Europa of de landen zelf :?
Dat klopt. Sommige spellen worden tegenwoordig alleen in het Engels uitgegeven (recente Square-Enix spellen bijvoorbeeld).

Overigens is de taalkeuze slechts een gerucht. Ik dacht dat bij veel spellen gewoon alle talen aanwezig zijn? Of komt dit door de audio die dan voor één of twee talen aanwezig is?

[ Voor 22% gewijzigd door Icelus op 29-08-2008 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

En opgelost:
[Update 17:04]
Ee hoop ophef om niets blijkt maar weer. Microsoft Nederland heeft aangegeven dat de game gewoon in het Engels speelbaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online

• Icelus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-08 14:09
Dit zou voor mij een reden zijn om een XBOX360 aan te schaffen :+

Op de N64 heb ik deze spellen echt zó vaak gespeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het spel ziet mij er een beetje te futuristisch uit, het doet me aan Rachet & Clank denken, jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ziet er goed uit wat mij betreft :)

Met Viva Pinata erbij worden de kleuren van mijn tv tenminste eens goed gebruikt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 22:47:
Het spel ziet mij er een beetje te futuristisch uit, het doet me aan Rachet & Clank denken, jammer genoeg.
Het spel is niet als futuristisch bedoeld maar als persiflage op de werkelijkheid die in games vaak worden nagestreefd. Al de gamewerelden in dit spel lijken erop alsof ze aan elkaar genaaid en gelast zijn. De overwereld is nog steeds de stijl die je gewend bent. Of je moet de voertuigen bedoelen als futuristisch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vet, bij xboxhome krijg je er gratis een code bij om de eerste banjo game van de n64 gratis te downloaden :)
meteen even besteld.

http://www.xboxhome.nl/pr...ooie-boutjes-moertjes.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaasje123 schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:43:
[...]

Het spel is niet als futuristisch bedoeld maar als persiflage op de werkelijkheid die in games vaak worden nagestreefd. Al de gamewerelden in dit spel lijken erop alsof ze aan elkaar genaaid en gelast zijn. De overwereld is nog steeds de stijl die je gewend bent. Of je moet de voertuigen bedoelen als futuristisch. :)
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar die voertuigen, had ik graag wat anders gezien...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~unammich/Banjo/nuts/bknutsnbolts_16hi.jpg

Goed, jij hebt er wat meer in verdiept dan ik, misschien moet ik mijn mening straks bijstellen, laten we het hopen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Hobbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-11-2020
De openingssequentie vond ik persoonlijk tegenvallen. Het was een beetje 'rare' humor voor een RARE game. Al snel begin je met het spel. Het is heel stads allemaal. Ik mis persoonlijk wel een beetje het bosrijke van de originele games. Ook kon ik niet direct wennen aan de voertuigen. Grafisch is het spel overdonderend, maar toch voelde het niet zo lekker als de oude games. Ook de humor was niet van het niveau als normaal. Toen kwam plots een spelkarakter met de opmerking dat Banjo een vierkante neus had, en dat de fans het zullen haten. Vanaf dat moment was eigenlijk alles weer als vanouds. De grap zorgde er ook voor dat ik meer open stond voor het nieuwe voertuig principe.

Het eerste land, Banjoland, is werkelijk gigantisch. Met leuke quests en veel humor. Ook vind je door het hele land Banjo-palen die informatie geven over de spelwereld en zijn relatie met de vorige games. Dit is vaak voer voor hilarische grappen. Alles is zoals we van RARE gewend zijn tot in de puntjes verzorgd, van de graphics tot de fabelachtige muziek. Wel merkte ik op sommige plaatsen verschuivingen in de framerate. Iets wat tot nu toe steeds voor is gekomen bij de RARE games op de X-box. Ik hoop dat dit door de demo komt en dat het dalijk in de retail versie allemaal iets soepeler loopt. En hoewel het voertuig concept steeds leuker werd, hoop ik wel dat ook de platform elementen aanwezig zijn. Want er is niks leuker dan met Banjo in regenpijpen kruipen, in te grote heggen rondlopen en betoverd worden door Mambo Jambo.

Maar al met al denk ik dat RARE zich eindelijk weer van hun allerbeste kant laat zien. En het vreemde is dat Banjo nog steeds aanvoelt als een Nintendo spel! Nog meer zelfs als destijds met Kameo en Viva Pinata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Evil Hobbit schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 09:46:
<knip>

Maar al met al denk ik dat RARE zich eindelijk weer van hun allerbeste kant laat zien. En het vreemde is dat Banjo nog steeds aanvoelt als een Nintendo spel! Nog meer zelfs als destijds met Kameo en Viva Pinata.
Ik heb dezelfde ervaring. De humor is nog steeds aanwezig. Ook het ontdekken en klimmen trouwens. Je ook in de demo gedeelte van showdown town klimmen en klauteren. Heerlijk spel en zeer fijne nostalgische gevoelens in banjoland met al die oude banjomuziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelFunktion
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-08-2020
Ik heb hem gister na het spelen van de demo meteen maar besteld, krijg ik mooi die live arcade versie van het origineel erbij. Spel ziet er echt bijzonder fraai uit. Heb de multiplayer nog niet uitgeprobeerd, maar volgens mij wordt dat wel leuk met al die mini-games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 20:48
Net even een half uurtje gespeeld en krijg gelijk weer nostaligische gevoelens.

Maar zoveel als vroeger op de N64 zal ik het spel waarschijnlijk wel niet spelen.

De knipoog naar de serie 'Dallas' in het 1e level vind ik ook erg leuk.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Henkus schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 07:26:
Net even een half uurtje gespeeld en krijg gelijk weer nostaligische gevoelens.

Maar zoveel als vroeger op de N64 zal ik het spel waarschijnlijk wel niet spelen.

De knipoog naar de serie 'Dallas' in het 1e level vind ik ook erg leuk.
Klopt die openingsmuziek en de manier waarop het gepresenteerd is is hilarisch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas is deze Banjo toch niet wat ik gehoopt had...

Ik sta er overigens best van te kijken, dat er maar weinig beweging in dit topic zit, terwijl de game toch best populair was.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 19:18:
Helaas is deze Banjo toch niet wat ik gehoopt had...

Ik sta er overigens best van te kijken, dat er maar weinig beweging in dit topic zit, terwijl de game toch best populair was.
Banjo was populair ja, zo'n 10 jaar geleden op de Nintendo 64. De originele B&K kreeg ik overigens gratis bij mijn pre-order en dat is nog steeds heerlijk om te spelen.

De demo van Nuts & Bolts vond ik ook echt super maar de markt voor kleurrijke games is de laatste jaren wat minder geworden dus ik denk niet dat Banjo nog populair is. RARE maakt een beetje rare sprongen op de Xbox 360 van Perfect Dark Zero en Kameo naar Viva Pinata en vervolgens Banjo, ze doen heel veel verschillende dingen alleen bouw je daar niet echt een fanbase mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 00:01:
[...]

Banjo was populair ja, zo'n 10 jaar geleden op de Nintendo 64. De originele B&K kreeg ik overigens gratis bij mijn pre-order en dat is nog steeds heerlijk om te spelen.

De demo van Nuts & Bolts vond ik ook echt super maar de markt voor kleurrijke games is de laatste jaren wat minder geworden dus ik denk niet dat Banjo nog populair is. RARE maakt een beetje rare sprongen op de Xbox 360 van Perfect Dark Zero en Kameo naar Viva Pinata en vervolgens Banjo, ze doen heel veel verschillende dingen alleen bouw je daar niet echt een fanbase mee op.
Ik vind Banjo nu veel te futuristisch ten aanzien van BK & BT,
Dat de game nogal kleurrijk is daar stoor ik me totaal niet aan, het is net alsof ik Ratchet & Clank zit te spelen, om maar es een game te noemen.

De overige games die je noemt, dat is niet het genre wat ik speel, naast PES had ik mijn 360 ook speciaal voor Banjo aangeschaft

Laat het nu net zo zijn dat beide games op de 360 me tegenvallen.
Gelukkig heeft de demo zo'n duidelijk beeld gegeven dat ik niet tot koop ben over gegaan.

Voor de liefhebber, bij Videogamesplus is de game op dit moment nog voor 25 euro te koop, dat is exclusief de 5 euro aan verzendkosten.

• Beakzz
Heeft iemand dit spel ook bij Gamehubs besteld ?
Bij mij staat hij nog steeds in de order history, maar op de site zie ik hem niet meer ??
Hij is toch allang uit nu ?

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Beakzz schreef op donderdag 20 november 2008 @ 19:28:
Heeft iemand dit spel ook bij Gamehubs besteld ?
Bij mij staat hij nog steeds in de order history, maar op de site zie ik hem niet meer ??
Hij is toch allang uit nu ?
De game is niet regiovrij, vandaar.

* pagani had hem daar ook besteld

• Beakzz
johnnyv.nl schreef op donderdag 20 november 2008 @ 19:31:
[...]

* Beakzz had hem daar ook besteld
Ah tnx voor de informatie.
Wel raar dat ik geen mailtje heb gekregen ofzo en dat hij nog steeds in mijn orderhistory staat.
Nouja ik heb ze al gemaild dus ben benieuwd wat voor oplossing ze bieden.

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 10:10
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 03:48:
[...]

Ik vind Banjo nu veel te futuristisch ten aanzien van BK & BT,
Dat de game nogal kleurrijk is daar stoor ik me totaal niet aan, het is net alsof ik Ratchet & Clank zit te spelen, om maar es een game te noemen.

De overige games die je noemt, dat is niet het genre wat ik speel, naast PES had ik mijn 360 ook speciaal voor Banjo aangeschaft

Laat het nu net zo zijn dat beide games op de 360 me tegenvallen.
Gelukkig heeft de demo zo'n duidelijk beeld gegeven dat ik niet tot koop ben over gegaan.

Voor de liefhebber, bij Videogamesplus is de game op dit moment nog voor 25 euro te koop, dat is exclusief de 5 euro aan verzendkosten.
is hij region free bij Videogamesplus ? (staat er niet bij namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
johnnyv.nl schreef op donderdag 20 november 2008 @ 19:31:
[...]

Je kunt eventueel dvdcrave.com proberen. Je krijgt dan de (Australische) PAL-versie. Was zo'n €30 IIRC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MochiGohan schreef op donderdag 20 november 2008 @ 21:21:
[...]

Ik lees je post nu pas, deze game is niet regio vrij bij Videogamesplus.
Dat vermelden ze er vaak ook even bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MochiGohan schreef op donderdag 20 november 2008 @ 21:21:
[...]

Ik lees je post nu pas, deze game is niet regio vrij wanneer je em bij Videogamesplus aanschaft.
Dat vermelden ze er vaak ook even bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm net binnen van game.co.uk (zat binnen 5 dagen in m'n brievenbus! :) ) en heb 'm al even gespeeld. Ik ken de originele Banjo's niet omdat ik niet zo'n platformer ben, maar deze game bevalt me wel.

Zijn er hier nog mensen die het spelen? Ben wel benieuwd of deze game een beetje lang leuk blijft. Heb er ongeveer 20 euro voor betaald dus dat lijkt het me sowieso wel waard.
Pagina: 1