Toon posts:

Wat is dit voor KPN Kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn modem traint in op slechts 10 kbps ipv 12 kbps en ik heb het gevoel dat dat komt door slechte aansluitingen buiten huis.Onder mijn huis in de fietsenberging hangt deze kast.(portiekflat met 6 appartementen) Ik heb het zelf nog nooit gezien.(zie de foto) Vandaar ook de nieuwschierigheid....
Als ik deze kast nou openmaak, kan ik er dan een hoogwaardige kabel op aansluiten voor mijn adsl?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2008 18:24 ]

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Daarvoor zou ik eerst contact opnemen met de eigenaar van het gebouw. Aangezien het niet jouw eigendom is, en er 6 kabeltjes uitkomen (6 appartementen), zou je met wat pech wat kunnen verkloten voor anderen. :) M.a.w. als je niet weet wat je doet, niet zelf aankomen (in dit geval).

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Verwijderd

Topicstarter
Okay...Maar weet iemand hoe deze kast heet? Is het een soort mega IS/RA of meer een oudbakken verdeelkast die al lang vervangen had moeten worden om moderne snelheden aan te kunnen?( Het gebouw is van 1957)

• Mr_EOS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-11-2022
Dat zijn de klassieke verdeelkasten van KPN voor telefonie die je nog veel ziet in (oude) flatgebouwen.
Dat had je zelf kunnen bedenken.
Zes kabels en zes appartementen.

En dat slotje zit er ook niet voor niets op.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:12
zo'n ding staat bij ons ook op de oprit, soms wil ik dat ding wel eens openmaken om te kijken wat erin zit maar daar zit ook een slot op. Heb gelukkig wel 600kB/s internet :)

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:53

mace

Sapere Aude

Je moet daar helemaal niks aan doen.

Je ISRA punt ligt in je flat, alles vóór dat punt, inclusief die kast, is voor de verantwoordelijkheid van KPN. Als er dus iets mis mee is, dan moet KPN dat kostenloos aanpakken.

Verwijderd

Topicstarter
Marud jij snapt het! Voor het zelfde geld is dat ding inderdaad helemaal verroest van binnen en er is natuurlijk maar 1 manier om daar achter te komen. Tenzij iemand weet datdie kast van binnen een soort samengesmolten geheel is net zoals de ouderwetse lasdop.

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 17:23:
Mijn modem traint in op slechts 10 kbps ipv 12 kbps
Wat is dat voor abonnement? ADSL Xtra Sloom? Weet je zeker dat je niet emmetjes met kaatjes verwisselt of bel je nog in met een modem uit de tijd van Bell? Rates, abo's, providers etc, recente veranderingen in snelheid enzo; dat is nuttige aanvullende info.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 17:40:
Marud jij snapt het! Voor het zelfde geld is dat ding inderdaad helemaal verroest van binnen en er is natuurlijk maar 1 manier om daar achter te komen. Tenzij iemand weet datdie kast van binnen een soort samengesmolten geheel is net zoals de ouderwetse lasdop.
En jij snapt het niet!

Afblijven van dat ding!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De kans dat het vervangen van dat kastje of een van die kabels iets voor je gaat verbeteren is ongeveer 1%. Oxidatie maakt ook niet uit, tenzij je aan de kabeltjes gaan zitten kloten. Je zit gewoon te ver van de centrale voor 12mbit.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 14-08-2008 18:22 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:48
foto?
Pagina: 1