Toon posts:

Wifi blijft identificeren (vista)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Bij ons thuis staan twee laptops. Een Dell XPS M1530 en een Sony VGN N21E. Deze zijn draadloos verbonden met een Sitecom WL025 router. Er wordt een 128 bit web encryptie gebruikt. De M1530 werkt nog steeds zonder problemen, maar de Sony heeft ineens moeite verbinding met het internet te maken. Soms is de internet verbinding erg traag en vaak valt hij gewoon helemaal weg. Als ik in het netwerkcentrum van vista op de sony kijk zie je dat '(deze computer)' verbinding probeert te maken met de router. Bij de router staat de hele tijd identificeren... Het wereldbolletje 'internet' blijft grijs. Heeft iemand enig idee wat het probleem is?

Alvast bedankt

Verwijderd

Slechte verbinding wellicht? Of is het ook als je vlakbij de router zit?
Waarom gebruik je trouwens web encryptie? Kun je net zo goed je router helemaal open zetten. WPA is een stuk veiliger.

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-03 12:53
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 20:48:
Slechte verbinding wellicht? Of is het ook als je vlakbij de router zit?
Waarom gebruik je trouwens web encryptie? Kun je net zo goed je router helemaal open zetten. WPA is een stuk veiliger.
Zit een grote kans in dat de wl-025 geen wpa ondersteund. Daar doe je dan niks, meer aan behalve vervangen.
Verder is wifi kaal zonder of wifi met wep wel degelijk verschillend.
Al was het maar in de rechtzaal als je door een AT bent opgepakt wegens het verspreiden van illegale materialen. Je kunt dan namelijk aanvoeren dat je wel degelijk beveiligt hebt, helaas was er geen betere beveiliging mogelijk met de aanwezige materialen.

Verder ben ik het met je eens, dat er een hoop mist in de TS.
Signaal sterkte is daarvan de belangrijkste.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
De signaalsterkte is goed volgens windows xp en vista. Dit probleem doet zich ook voor als je vlak bij de router zit. Een tweede laptop kan ineens ook niet meer op internet, terwijl de m1530 nog steeds op internet kan. Echt heel vreemd, er is niets veranderd aan de instellingen. Zou het kunnen dat die router gewoon brak is? Ik wilde toch al een nieuwe aanschaffen omdat die wl-025 in der daad alleed wep ondersteund. Heeft iemand een goede tip voor een nieuw model?

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-03 20:16
Ik heb gisteren een laptop in me handen gekregen die geen netwerk meer kon krijgen..

Precies hetzelfde als overflow88, wat ik ook instel, wpa of web of wat dan ook werkt gewoon niet.. kan geen netwerk identificeren.

Heeft iemand hier een oplossing voor gevonden want op google vind ik geen goede oplossingen.

1 goede discussie hier http://social.technet.mic...bb-4384-9332-ba1f6c395fdf en conclusie is een nieuwe router kopen..

[ Voor 24% gewijzigd door Huib_Bloodstone op 08-07-2009 10:03 ]