• hapklaar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 00:00
We hebben een ISDN2 point-multipoint lijn van KPN met een 100 nummerblok waar we een Brooktrout TR-1034 fax kaart op aangesloten hebben. Dit krijgen we nog niet aan de praat en we vermoeden dat de lijn niet in orde is.

We willen graag eerst voor onszelf duidelijk hebben dat de lijn goed werkt en willen deze gaan testen, maar wat is de manier om dit type lijn te testen met zo weinig mogelijk hardware? Kan dit bijv. met een ISDN telefoon?

(hoop dat dit het goeie forum hiervoor is!)

How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood ?

• Gé Brander
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

Je kan gewoon een ISDN telefoon gebruiken inderdaad. Wat ik alleen niet weet is of het 100 nummerblok getest kan worden dan.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• hapklaar
c70070540 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:35:
Je kan gewoon een ISDN telefoon gebruiken inderdaad. Wat ik alleen niet weet is of het 100 nummerblok getest kan worden dan.
Thanks.

Zou het mogelijk zijn om dit te doen met een simpel ISDN kaartje die point-multipoint ondersteunt? ik zie dat die te krijgen zijn voor een paar tientjes, als ik daarmee kan vaststellen of de lijn wel of niet goed functioneert ben ik een heel end op weg :)

• Gé Brander
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

Kan ook natuurlijk.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• hapklaar
Hoe zou ik dat kunnen doen? Dus volledige test incl. nummerblok. Is er een tooltje die je me aan kan raden?

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Heb je een enkel-/meervoudige lijn met 100-blok erop, of is het een PABX?

Anders kun je niet zomaar een ISDN toestelletje aansluiten om het te testen.

Als je alleen wil weten of de nummers actief staan, gewoon er naartoe bellen. Krijg je info / congestietoon, zijn ze aangesloten. Alleen bij "dit nummer is niet gebruik" zou ik me zorgen maken.

Simpelste lijkt me KPN even bellen?

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• hapklaar
KPN zegt dat de kaart niet goed is, Brooktrout zegt dat de lijn niet goed is... je kent et wel...

Dus ik wil nu op een simpele manier vaststellen of deze ISDN2 point-multipoint met 100 nummerblok aansluiting (geen pabx) goed functioneert, zodat ik me kan richten op het probleem.

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:12
Weet je zeker dat dit geen analoge kaart is, want om iets op een ISDN lijn aan te sluiten moet het een ISDN toestel zijn. Je kunt eventueel proberen deze kaart achter een centrale te zetten en er een nummer aan toe te kennen.
Voor de duidelijkheid, je hebt analoge toestellen, digitale toestellen en ISDN toestellen. De eerste 2 horen achter een centrale en de 3e kan direct op een ISDN lijn

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Welke kaart is het exact? ik zie nl dat die kaart er in vele uitvoeringen is, zowel pstn als isdn.

Ik heb zelf geen ervaring met ISDN2 point-multipoint verbindingen, alleen met ISDN30 en MV isdn icm nummerblokken, dus geen idee of je uberhaupt 'simpelweg' met een isdn toestel die lijn kan testen. Wordt ie gewoon op een NT1 opgeleverd?

• hapklaar
Het is een ISDN2 point-point verbinding blijkt nu. De kaart zit inderdaad via een NT1 aangesloten en het is deze: http://www.dialogic.com/p...rds/fax_boards/TR1034.htm

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
hapklaar schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 19:09:
Het is een ISDN2 point-point verbinding blijkt nu. De kaart zit inderdaad via een NT1 aangesloten en het is deze: http://www.dialogic.com/p...rds/fax_boards/TR1034.htm
Dus je hebt eigenlijk een normale ISDN2 met 1 NT1 aansluiting alleen dan met een nummerblok erop?

Blijft de vraag welke TR1034 je exact hebt, dat ding is er zowel in bri, pri als analoog.

(zie pagina 6-7 van de datasheet http://www.dialogic.com/p.../docs/10821_TR1034_ds.pdf )
Pagina: 1