[XP] Mogelijkheid tot loggen systeemtijd?*

Pagina: 1
Acties:

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:46
Ik zit het met het volgende, Ik heb een Windows xp bak waar ik het vermoeden van heb dat de gebruikers af en toe de systeemtijd zelf aanpassen. hierdoor komen er foute datums te staan op Ettiketten die gedraait worden. is er een mogenlijkheid om te loggen of een gebruiker deze instellingen wijzigt?

ik heb al op google gezocht maar kom hier niks tegen over dit onderwerp. Ik heb ook al bij prestaties loggen en zo gezocht maar kon hier ook niets vinden.

iemand Ideen of tips?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:20
Hangt die bak in een AD? Zo ja kun je de gebruiker gewoon weigeren de tijd aan te passen.

Specs

• Elve1984
asfaloth_arwen schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:19:
Hangt die bak in een AD? Zo ja kun je de gebruiker gewoon weigeren de tijd aan te passen.
Ja hangt in AD. kan inderdaad met GP wel policie aanmaken maar gaat mij er meer om dat ik wil weten dat dit niet gebeurt. zeg maar controle.

• asfaloth_arwen
Misschien kun je iets met auditing...

Edit: Yup, volgens google kun je dit gewoon met auditing regelen :)

[ Voor 48% gewijzigd door asfaloth_arwen op 14-08-2008 15:24 ]

Specs

• Elve1984
Welke zoek waardes heb je dan gebruikt? want ik krijg nergens iets gevonden over hoe je dit in zou moeten stellen.

• asfaloth_arwen
Google geeft als 2e hit:
If the user attempts to perform a task which they have not been granted permission for will result in a failure to perform the task. For example, if a user attempts to change the time on their laptop, but they are not in the local Administrators group, this will generate a failed attempt to “Change the System Time,” which is a User Right granted directly to users or groups of users, including the Administrators group.

[ Voor 3% gewijzigd door asfaloth_arwen op 14-08-2008 15:35 ]

Specs

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:50
Wat dacht je van een bezoekje aan de MS Knowledge Base of MS Technet?

AULXJMHR

• Elve1984
Ok, maar dit is nadat je de Group policy hebt aangezet en de gebruiker krijgt dan een Failed melding. dan logt die hem. Ik wil eigenlijk gewoon dat hij logt op het moment dat iemand de tijd aanpast. zonder dat deze Policy actief is.

• asfaloth_arwen
Het kan aan mij liggen, maar tijd wijzigen blijft een functie waarvoor je je rechten gebruikt. Je kunt ook succesvol wijzigen auditen. (Failure audit, succes audit enzo)

[ Voor 11% gewijzigd door asfaloth_arwen op 14-08-2008 15:40 ]

Specs

• Elve1984
asfaloth_arwen schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:40:
Het kan aan mij liggen, maar tijd wijzigen blijft een functie waarvoor je je rechten gebruikt. Je kunt ook succesvol wijzigen auditen. (Failure audit, succes audit enzo)
Daar heb je inderdaad gelijk in. zal eens kijken of ik een Lokale polici kan vinden die dit doet.

Heb hem gevonden en aangezet. via GPedit/computerconfiguratie/windows-instellingen/beveiligingsinstellingen/lokaalbeleid/controlebeleid. en daar de loggen van systeemgebeurtenissen aangezet.

[ Voor 19% gewijzigd door Elve1984 op 14-08-2008 16:21 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfix.

Oh, en een normale usert (zonder Adminrechten) mag sowieso de systeemtijd niet aanpassen.

is het misschien een idee om vanaf nu je users nou eens geen Local Admin te geven? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Elve1984
alt-92 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:36:
Titelfix.

Oh, en een normale usert (zonder Adminrechten) mag sowieso de systeemtijd niet aanpassen.

is het misschien een idee om vanaf nu je users nou eens geen Local Admin te geven? :)
User is ook geen Local admin. ik dacht dit dus inderdaad ook. maar kon om de een of andere wazige reden wel de systeemtijd aanpassen als ik als user ingelogt was. ik heb alleen niet getest of die na uitloggen weer goed gezet werd.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Of Power User, maar da's eigenlijk Admin-in-spe.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1