Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[ASP.net] extern programma uitvoeren

Pagina: 1
Acties:

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-11 21:24

4VAlien

Intarweb!

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig om een PDF te genereren via een bestaand php script op een IIS 5 server. De site gebruikt verder geen PHP dus het leek mij het handigst om php gewoon los te installeren naast de ASP site. De onderstaande command sequence werkt als deze als Administrator wordt uitgevoerd op de command line. als onderstaande call in een ASP.net (2.0) file gebeurt er niks. Ik krijg geen foutmelding, en ook geen extra informatie uit de logs. De directory permissies zijn uiteraard in orde. Ik werk normaal niet met ASP dus ik weet niet precies waar ik het moet zoeken, zijn het configuratie instellingen in de IIS manager of moet ik in de web.config aanpassingen verrichten?

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
        Dim generator As System.Diagnostics.Process = New Process()
        generator.StartInfo.FileName = "D:\website\pdfgen\php\php.exe"
        generator.StartInfo.WorkingDirectory = "D:\website\pdfgen\html2ps_v2042\customized\"
        generator.StartInfo.Arguments = "html2ps.php """ & "file://D:/website/tmp/" & Session.SessionID & ".html" & """ >""D:\website\Images\PDF\" & Session.SessionID & ".pdf"""
        generator.StartInfo.CreateNoWindow = True
        generator.StartInfo.UseShellExecute = True

generator.Start()

Verwijderd

Je zegt dat de directory-permissions in orde zijn, maar heb je ook de userpermissons goed staan? Als je daar nog niet naar hebt gekeken heb je denk ik wel iets aan dit artikel:
Process and request identity in ASP.NET

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zou je oplossing nog eens kritisch bekijken. Een aparte sercvice die dit soort dingen doet of een native .Net oplossing lijken mij een suk netter, stabieler en veiliger.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:45

Haan

dotnetter

Er moet op z'n minst toch wel *iets* gebeuren zou je zeggen. Je vangt niet toevallig een exception op waar je vervolgens niets mee doet? Heb je al met de debugger door de code gelopen om te zien hoe dat gaat?

Daarbij kan je vast ook wel dat PHP script ombouwen naar VB.Net code, of een VB.Net script kant-en-klaar ergens van het internet plukken, lijkt me handiger dan alleen voor PDF genereren php te installeren.

[ Voor 33% gewijzigd door Haan op 15-08-2008 10:44 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:30
Wordt er wel een proces gestart? Zet die createnowindow eens op false, dan zie je misschien wat. En useshellexecute op false, maakt dat iets uit?

Whatever