PC versie:
De graphics zijn prima. Call of Duty 4 ziet er misschien leuk uit, maar het is totaal niet te vergelijken met dit. De hele stijl is anders. Daarbovenop, dit spel staat qua graphics een aardig eindje daar boven. De textures, modellen, shaders en belichting zijn allemaal van een hoger niveau. Van de spellen die de Unreal Engine 3.0 gebruiken en die ik tot nu toe heb gespeeld staat deze qua graphics bij mij toch hoog in de lijst. Het ziet er naar mijn mening beter uit dan Rainbow Six Vegas (1 & 2), Medal of Honour Airborne, BlackSite Area 51 en nog aardig wat andere UE3.0 titels. Als je het dan nog eens gaat vergelijken met Call of Duty 2 dan ben je helemaal niet goed bij je hoofd. Het zijn niet top of the line graphics, maar het speelt 3x zo soepel en voor de graphics hoeft het spel zich dan ook zeker niet te schamen.
De gameplay is kenmerkend voor Brother in Arms; supress, flank en regroup. Je plaatst je machine gun of assault squad achter cover, laat ze de vijand achter cover houden en valt ondertussen zelf de flank aan. Dit wordt af en toe onderbroken door een stukje solo gameplay in huizen, boerderijen en kerken. Een welkome afwisseling vind ik persoonlijk, aangezien je anders in een sleur terecht komt. De levels zijn goed ontworpen, er is veel afwisseling in decor en layout. Dit zorgt er voor dat je je niet na een paar levels al verveeld.
Hoewel de AI niet foutloos is doen ze wat ze horen te doen. Orders kunnen makkelijk gegeven worden met één enkele knop en variëren van Move en Supress naar Assault en Go Bazooka On Their Ass (

). Het komt een enkele keer voor dat ze dood gaan omdat ze te dicht bij een vrachtwagen of kanon staan waar je net een explosief hebt neergelegd, of dat ze niet achter een muurtje gaan zitten maar er eerst een keer overheen springen (1x meegemaakt in 4 uur spelen). Al met al voelt het erg goed, zelfs voor iemand die normaal vooral arcade shooters a la Crysis speelt.
De audio is ook goed geregeld. Ik speel nu op een 2.1 setje aangesloten op m'n X-Fi Extreme Gamer, en het klinkt gewoon alsof je er middenin zit. Toen een granaat van een 88mm kanon naast me insloeg stuiterde m'n subwoofer bijna weg, en bij bijvoorbeeld in vuurgevecht in een kerk klinkt er bij elk schot een mooie galm. Iets minder zijn de aanmaningen van je squads om cover te zoeken terwijl je net even je hoofd uitsteekt om een krautje af te schieten. Deze worden wat te vaak herhaald. Daarentegen geven ze ook vaak nuttige info, zoals "Three guys left" en "They're supressed". Zeer handig als je zonder status indicators speelt en je zit achter een muurtje te wachten om te flanken.
Het is geen alledaagse shooter, en dat was Road To Hill 30 ook niet. Het is wel toegankelijker en ronduit beter geworden. Mensen die Road To Hill 30 wat te hardcore tactisch vonden, kunnen hier waarschijnlijk meer hun draai vinden. De graphics zijn misschien niet genoeg om Crysis fans te bekoren, maar de kwaliteit/fps verhouding is een stuk beter

.
Graphics: 9/10
Het is niet top of the line, maar de ingame cutscenes en de algehele sfeer maken dat weer helemaal goed.
Gameplay: 8/10
De AI laat hier en daar een paar steekjes vallen en de gameplay is nog steeds niet voor iedereen weg gelegd, maar de gamers met een voorkeur voor een tactische aanpak zullen zich helemaal thuis voelen.
Audio: 9/10
Gewoon top. Enig nadeel is dat je niet met elke geluidskaart van de volle kwaliteit zult kunnen genieten vermoed ik.