Internet zonder router

Pagina: 1
Acties:

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-03 15:32
Hallo,

Het internet doet het heel erg slecht de laatste dagen, en waarchijnlijk omdat de router zijn beste tijd heeft gehad. Tijdens het internetten krijg ik constant de melding de één van de kabels niet is aangesloten, en vervolgens weer wel. Telkens dus valt het internet voor heel even uit. Dit is zowel met het draadloos internetten als via een kabel. Met normaal internetten is dit geen probleem maar met downloaden en vooral online gamen is het heel erg vervelend, aangezien ik constant een enorme ping heb.

Nu wil ik de router er tussenuit halen en de UTP stekker naar de router toe heb ik gekoppeld aan de UTP stekker die van de router naar mijn PC ging. Alleen nu krijg ik met geen mogelijkheid het internet aan de praat. Om te internetten via de modem heb ik een gebruikersnaam en wachtwoord van die modem, maar via de wizard van microsoft en handmatig proberen in te stellen lukt het mij maar niet om te verbinden. Heeft iemand hier misschien tips zodat ik verbinding kan maken zonder de router te gebruiken?

En ja, ik moet een nieuwe router kopen, maar op dit moment ben ik alleen thuis en heb ik van routers niet zoveel verstand, zowel bij het kopen als het instellen ervan, dus dat laat ik aan mijn pa over als hij over twee weken terugkomt. Tot die tijd wil ik dan via de modem internetten/gamen zodat ik geen last heb van die onwijs vervelende lag!

Alvast bedankt!

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Wat voor modem? Wat voor internetverbinding?

• Divak
Motorola SBV5121E en zit nu via Ziggo, voorheen Orange en daarvoor Wanadoo.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
UTO= UTP ?

Als je pc direct op het modem aangesloten kan worden via een UTPkabel met Rj45 Connectors.
Dan kan je nog altijd even je ip refreshen ...(ipconfig /release en dan ipconfig /renew)
Het kan ook zijn dat je een Statisch IP moet instellen in je modem.
Daarvoor moet je in je documentatie van je ISP kijken.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:08

lier

MikroTik nerd

Check even op de Ziggo site hoe je een pc moet configureren die direct op het modem aangesloten wordt.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Het modem van Ziggo heeft een DHCP server, zorg dus dat je netwerkkaart op 'automatisch een IP adres laten toewijzen' staat.

Even je IP refreshen zoals hierboven gemeldt. Eventueel pc uit, stekker uit modem, na 15 seconden stekker er weer in, als het modem helemaal herstart is je pc aanzetten.

• Divak
Ok bedankt. Wat ik nu doe is de modem via een koppelstuk aan mijn PC verbinden. Dan release en renew ik mijn IP. Vervolgens ga ik naar Configuratiescherm->Netwerkverbindingen. Dan doe ik dit:

Klik onder Netwerktaken op Een nieuwe verbinding maken. Klik op Volgende in de wizard die verschijnt.
3. Selecteer Verbinding met het Internet maken en klik op Volgende.
4. Selecteer Ik wil handmatig een verbinding instellen en klik op Volgende.
5. Selecteer Verbinding maken via een breedbandverbinding waarvoor een gebruikersnaam en wachtwoord nodig zijn en klik op Volgende.
6. Voer de resterende stappen uit. Gebruik de gegevens van uw internetprovider om de wizard te voltooien.

Dat voltooid hij de wizard en krijg ik een soort inlogscherm te zien. Daar staan dan de inloggegevens van de modem maar vervolgens krijg een error die er niks mee te maken heeft, namelijk: Fout 769 'Het opgegeven doel is niet bereikbaar'. En dat terwijl overal de stekkers inzitten en verder alles goed aangesloten staat. Wat doe ik hier verkeerd??

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:19

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Wat bedoel je met een koppelstuk? Kun je niet gewoon een netwerkkabel vanaf je modem in je netwerkkaart stoppen? En die internetwizzard hoef je niet te doorlopen. Gewoon je ip-adres releasen en renewen, en dan zou het moeten werken.

Waarom? Omdat het kan!!

• Divak
Nou, de kabel van de modem naar de router zit helemaal mooi verstopt onder het laminaat en gaat door het plafond heen en die is niet lang genoeg, dus heb ik hem verlengd met een UTP-mof.

Bedankt trouwens, het werkt nu. Volgens de site van Ziggo en Microsoft moest ik allerlei wizards doorlopen maar blijkbaar heb ik helemaal geen wachtwoord nodig om te kunnen internetten. Het was erin pluggen, alles uitschakelen en weer aanzetten en uiteindelijk deed hij het. Internet doet het nu perfect dus de router was inderdaad kapot.

Of ik nu veilig aan het internetten ben is nou weer de vraag zonder router. Het enige wat ik nu heb is de firewall van Windows XP. Maargoed, het is maar voor nog een weekje..
Pagina: 1