Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik vraag mij altijd af waar je in de buurt nu mooie fotos kunt maken of waar andere mensen ze maken. Hoe doen jullie dit? Ik zie bijvoorbeeld wel eens een aantal foto's van wat kraakpanden maar ik kom ze nooit tegen.

Zou er animo zijn om een website te maken waar mensen vertellen waar je mooi foto's kan maken en misschien foto's die zij hebben gemaakt toe kunnen voegen?

Hoe denken jullie hierover?

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:55

rapture

Zelfs daar netwerken?

Je regio verkennen en zien wat er te vinden valt. In België wonen helpt ook, dit is mijn "achtertuin".
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/rapture/stockage/got/eos3_opstelling_2356.jpg

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:12
Voor dat urbexen heb je ook van die sites met speciale plekken daarvoor...

|>

Verwijderd

Topicstarter
simon schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 13:45:
Voor dat urbexen heb je ook van die sites met speciale plekken daarvoor...
Wat bedoelt u hiermee, urbexen? Welke websites?

• simon
http://www.urbex.nl/portal.php ik zou zeggen, lees je in :)

|>

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Ik denk vooral 'lekkere topictitel' en 'waarom zou iemand een prachtige urbex-locatie willen delen?'
Als je eenmaal een urbex-locatie hebt gevonden, dan wil je er van kunnen blijven genieten, niet dat er een soort run komt op de locatie en jij een van de 43 mensen bent die er in het eerste kwartaal van het jaar al eens zijn geweest... Een van de mooie dingen van de urbex-locaties is juist de hoeveelheid stof op de vloeren en eigenlijk alles dat je er tegenkomt, iets dat door veelvuldig bezoek telkens minder zal worden.

Dus als ik er eentje weet, dan houd ik het lekker voor mijzelf :)

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat niet alleen daarover hoor. Ook over andere dingen. Gewoon in ze algemeenheid waar kan je mooi fotos maken in je omgeving.

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03-2025

qadn

Pinnacle of Perversion

overal.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Idd, overal waar ik voorbij fiets, zie je wel "hidden" urbex lokaties.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie nooit goed of iets interessant is om een foto van te maken... het is een beetje algemeen maar wat kun je daaraan doen?

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Binnenstappen, verkennen, de wereld door de camera bekijken, allerlei hoeken/standpunten/composities uitproberen,...

[ Voor 30% gewijzigd door rapture op 14-08-2008 14:09 ]

• simon
Gewoon verkennen... das iets wat je gewoon moet doen, lekker rondlopen, en kijken.. Anders wordt 't nooit wat.

|>

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 12:12
maar wel denken om je eigen veiligheid natuurlijk!

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Floor-is
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

En toch he? Toch jeukt het om niet gewoon een keer een fashion-shoot in zo'n locatie te doen, of een bruilofts-shoot ofzo :P

Bericht hierboven

• Wijnands
  • Laatst online: 28-01 12:12
Moet je wel zorgen dat de bruid naar binnen kan zonder d'r halve jurk aan het prikkeldraad achter te laten. (Alhoewel dat heel leuke foto's kan opleveren... )

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Wijnands schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:18:
maar wel denken om je eigen veiligheid natuurlijk!
Mwah een beetje risico in het fotovak is altijd leuk.

Verwijderd

Vorige week kreeg ik een boek binnen via Ebay. Was er al een tijdje naar op zoek, en ben er zeker blij mee.

Acces All Areas:

Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/0973778709.01.LZZZZZZZ.jpg

Veel goede tips, niet over locaties, maar onder andere over je eigen veiligheid :)

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hier een beetje rondfietsen?

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Floor-is schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:29:
En toch he? Toch jeukt het om niet gewoon een keer een fashion-shoot in zo'n locatie te doen, of een bruilofts-shoot ofzo :P
kheb wel eens met wat dj's in een oude varkensslachterij gefotografeerd (cor fijneman, ton tb) best cool en die locatie was zo groot dat ik voor elk wel weer nieuwe coole ruimtes kon vinden.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
rapture schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 13:43:
Je regio verkennen en zien wat er te vinden valt. In België wonen helpt ook, dit is mijn "achtertuin".
[afbeelding]
Doe mij zo'n achtertuin! Er groeien blijkbaar topkwaliteit camera's uit de grond daarzo!

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 14:47

Exigence

dnkroz

De meesten geven de locaties niet prijs om de reden die Floor-is al geeft. Vaak is er met goed speurwerk heel veel te vinden op internet.

Enige tips die ik je kan geven: zoek de namen op van de locaties. Google vervolgens wat rond in de hoop dat je een straatnaam of misschien zelfs Google Maps locatie kunt vinden (die zijn er!). Mocht je geen Google Maps locatie tegenkomen dat moet je hem zelf opzoeken.

Ik heb aan de hand van zeer uitgebreid speurwerk (soms wel een avond bezig met een locatie te vinden) een hele grote Google Maps kaart samengesteld voor mijzelf met heel veel (bekende en minder bekende) locaties (Chateau Noisy is bijvoorbeeld moeilijk te vinden) er op.

Ja, je moet er moeite voor doen. Maar daardoor heb je al een groot deel van de pret.

Maar die kaart houd ik lekker voor mezelf :P Je mag hem kopen.... tegen uurloon :P

[ Voor 5% gewijzigd door Exigence op 14-08-2008 19:13 ]

• qless
  • Laatst online: 28-01 17:00

qless

...vraag maar...

Exigence schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 19:13:
De meesten geven de locaties niet prijs om de reden die Floor-is al geeft. Vaak is er met goed speurwerk heel veel te vinden op internet.

Enige tips die ik je kan geven: zoek de namen op van de locaties. Google vervolgens wat rond in de hoop dat je een straatnaam of misschien zelfs Google Maps locatie kunt vinden (die zijn er!). Mocht je geen Google Maps locatie tegenkomen dat moet je hem zelf opzoeken.

Ik heb aan de hand van zeer uitgebreid speurwerk (soms wel een avond bezig met een locatie te vinden) een hele grote Google Maps kaart samengesteld voor mijzelf met heel veel (bekende en minder bekende) locaties (Chateau Noisy is bijvoorbeeld moeilijk te vinden) er op.

Ja, je moet er moeite voor doen. Maar daardoor heb je al een groot deel van de pret.

Maar die kaart houd ik lekker voor mezelf :P Je mag hem kopen.... tegen uurloon :P
Chateux Noisy moeilijk? :o sorry probeer dan eens de Maison de Viron...
Ik deel mijn lokaties ook niet zomaar, ruilen wel...

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 14:47

Exigence

dnkroz

Ik vond Maison de Viron via Google (en daarna Google Maps) makkelijker te vinden dan Noisy. Maar misschien had ik mijn dag ook niet ;)

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-12-2025

Hoholi

The only one

Meeste van die locaties vind je gewoon via Google Earth met foto's en adres erbij. Andere manier is via fotosite's als Flickr en Panoramio. Soms staat de info stomweg in de Exiff :P

Voorbeeld : http://www.panoramio.com/photo/379048

[ Voor 15% gewijzigd door Hoholi op 17-08-2008 11:04 ]

Religion is Opium for the Masses

• Admiral Freebee
  • Niet online
rapture schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 13:43:
[afbeelding]
offtopic:
Is dat aan het Albertkanaal? Kan het niet precies lokaliseren maar het komt me bekend voor...

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:05

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Exigence schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 23:18:
Ik vond Maison de Viron via Google (en daarna Google Maps) makkelijker te vinden dan Noisy. Maar misschien had ik mijn dag ook niet ;)
qless schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 23:14:
[...]

Chateux Noisy moeilijk? :o sorry probeer dan eens de Maison de Viron...
Ik deel mijn lokaties ook niet zomaar, ruilen wel...
Voor veel locaties, en zeker deze twee geldt dat ze inderdaad heel eenvoudig via Google Maps en/of sites te vinden zijn, vaak zelfs compleet met adres en waarschuwingen (er zijn al heel wat mensen bij Chateau Miranda/Noisy door de eigenaar vriendelijk verzocht weg te gaan...).

Bij dit soort locaties geldt volgens mij ook niet de genoemde uniekheid en voor jezelf houden van de locatie, maar meer het maken van mooie foto's en de kick om in zo'n verlaten kasteel rond te lopen :D

Het zelf vinden van een prachtige locatie is natuurlijk een extra kick en dan snap ik dat je zo'n locatie ook niet zomaar prijsgeeft omdat het een extraatje is voor je foto's en je niet het risico wilt lopen dat anderen niet zo netjes met de locatie omgaan (het zo achterlaten als dat je het hebt aangetroffen, op mogelijk voetstappen na dan...).

Zelf heb ik overigens weinig tot geen ervaring om foto's op dit soort locaties te maken, en ik zou er niets op tegen hebben om zoiets eens met een niet al te groot groepje te doen, waarbij het natuurlijk helemaal mooi zou zijn als iemand ( :X ) kan 'gidsen' omdat-tie al een keer op bijv. één van de 2 genoemde locaties geweest is _/-\o_.

Maar goed. Denk dat de TS wel voldoende info heeft: sites zat te vinden als het om voorbeeldlocaties gaat en ik durf het haast niet te zeggen maar de Belgen hebben wat dat aangaat toch wel verdomd mooie locaties vergeleken met Nederland, of houden wij Nederlanders onze locaties zo goed geheim O-)

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-01 17:01

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

In de ZOOM van deze maand (06/2008) zit een Urban Exploration DVD (alleen bij leden). Wellicht dat je daar nog info vandaan kan halen

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:05

Mars Warrior

Earth, the final frontier

BlaTieBla schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:25:
In de ZOOM van deze maand (06/2008) zit een Urban Exploration DVD (alleen bij leden). Wellicht dat je daar nog info vandaan kan halen
Yep. Mooie DVD. En niet leden zoals ik kijken gewoon ff op usenet ;)

De auteur van lost places komt er ook in voor.
Verder vind ik 28dayslater ook altijd erg mooie foto's hebben.

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik zit op flickr foto's te bekijken. Er zijn gigantisch veel urbex'en in België. Teveel om te spotten, zonder dat je het weet, kan er een geweldige exemplaar om de hoek zijn. In het centrum van Kortrijk zitten ze een nieuwe winkelcentrum te bouwen. Maar zou je verwachten dat er een pracht urbex gefotografeerd werd? Paar dagen later bleef er niet veel van de urbex over. http://www.flickr.com/pho...n/sets/72157600366178896/ Ik heb 5 jaar in Kortrijk gestudeerd en fiets regelmatig door Kortrijk. En toch had ik het niet gespot.

Het heeft te maken met ongelimiteerd bouwen in het verleden. Opvulregel van 1978 staat toe om alle gaten (zelfs natuurgebieden) met afstand tot 70m tussen 2 huizen op te vullen. Later sprak van men honderden meters zodat elke Belg die beetje handig was, een willekeurige bouwsel kon neerzetten. Helemaal omdat bouwvergunningen genegeerd werd en burgemeesters schreven snel een papiertje om de burger van de bureaucratie te sparen (en hopen dat de burger zijn burgemeester tijdens de verkiezingen bedankt).

Dus je liet oude gebouwen achter om tot urbex'en te verkommeren en je kon probleemloos nieuwe gebouwen neerzetten. In Nederland kan je niet zomaar grond krijgen zodat je beter het oud gebouw sloopt en een nieuwe op hetzelfde terrein neerzet.
Pagina: 1