Ik heb nog een restant spaarloon op mijn spaarloonrekening staan en wil dit deblokkeren voor als we op 1 oktober de sleutel van ons nieuwe huis krijgen. Ik kan hierbij kiezen voor overmaken voor de overdracht aan de notaris of overmaken na de overdracht aan mij. Ik wil het geld gebruiken voor diverse inrichtings-zaken dus laatstgenoemde is niet handig (moet eerst eigendomsbewijs binnen hebben en kopie daarvan bijsluiten bij deblokkeringsopdracht).
Als ik kies voor deblokkeren voor de overdracht met uitbetaling aan de notaris, wordt het geld dan bij de afrekening via de notaris aan mij overgemaakt (zodat ik er dan direct over kan beschikken) of wordt het aan de hypotheekverstrekker overgemaakt als inbreng in de aankoop?
Als ik kies voor deblokkeren voor de overdracht met uitbetaling aan de notaris, wordt het geld dan bij de afrekening via de notaris aan mij overgemaakt (zodat ik er dan direct over kan beschikken) of wordt het aan de hypotheekverstrekker overgemaakt als inbreng in de aankoop?