Ik ben een script aan het schrijven dat andere scritps zou moeten starten.
Het probleem ligt erin dat er, vooraleer de andere scripts opgeroepen worden, een aantal environment variabelen moeten geladen worden... wat opnieuw door een script gedaan wordt.
Dus in het kort:
mijn main script moet eerst een script runnen dat een aantal environment variabelen zet, om daarna een volgend script te runnen. Maar dit laatste script zou dus toegang moeten hebben tot die environment variabelen.
Ik heb al wat testjes gedaan waarbij ik een script aanroep die een environment var zet, en die probeer ik dan uit te lezen in mijn main script , maar dit lukt niet echt
in test.bat staat gewoon
en in out.bat staat
wanneer ik dit uitvoer, is de output:
en mijn out.txt is leeg
Weet iemand of dit uberhaupt mogelijk is?
Het probleem ligt erin dat er, vooraleer de andere scripts opgeroepen worden, een aantal environment variabelen moeten geladen worden... wat opnieuw door een script gedaan wordt.
Dus in het kort:
mijn main script moet eerst een script runnen dat een aantal environment variabelen zet, om daarna een volgend script te runnen. Maar dit laatste script zou dus toegang moeten hebben tot die environment variabelen.
Ik heb al wat testjes gedaan waarbij ik een script aanroep die een environment var zet, en die probeer ik dan uit te lezen in mijn main script , maar dit lukt niet echt
Perl:
1
2
3
4
| $env_script = 'test.bat'; $out ='out.bat'; exec($env_script); print "test_var = >$ENV{'test_var'}<\n"; |
in test.bat staat gewoon
code:
1
| set test_var=blabla |
en in out.bat staat
code:
1
| set | findstr test_var > out.txt |
wanneer ik dit uitvoer, is de output:
code:
1
2
3
4
5
| D:\test>test.pl D:\test>set test_var=blabla test_var = >< D:\test>set | findstr test_var > out.txt D:\test> |
en mijn out.txt is leeg
Weet iemand of dit uberhaupt mogelijk is?