Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Webpagina tonen in PPT

Pagina: 1
Acties:

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:59

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Topicstarter
Ik kreeg de vraag of het mogelijk was in een soort lichtkrant (dus een continu doorspelende presentatie) naast standaard sheets, informatie te tonen van websites, denk hierbij aan bijvoorbeeld de neerslagkaart van buienradar, of actuele wegafsluitingen. Naar mijn weten, en na wat zoekwerk binnen ppt en google/got, is er echter geen mogelijkheid tot het invoegen van een browservenster in ppt (2007).

Is er misschien toch een mogelijkheid om een webpagina te tonen vanuit powerpoint, desnoods een workaround, zodat hij na een gestelde periode overgaat naar de volgende sheet? Het is dus niet de bedoeling dat er een handmatig ingevoerde screenshot getoond wordt, maar dat de daadwerkelijk actuele pagina zichtbaar wordt in een (automatische) presentatie.

edit:
Het lijkt erop dat ik te vroeg een topic geopent heb, ik kom hier namelijk een site tegen met een plugin die dit mogelijk moet kunnen maken, nu nog testen.

Deze plugin doet exact wat ik verwachtte.

[ Voor 14% gewijzigd door SandaX op 14-08-2008 12:27 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ik gok erop dat die plugin gebruik maakt van het browser control element. Mocht je dus nog een keer het verder willen aanpassen loont het de moeite om daar wat mee te experimenteren. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• JJvG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 13:43
Ondanks dat je al een (mogelijke) oplossing hebt, toch nog even een aanvulling: Opera heeft de mogelijkheid om met behulp van speciale stylesheets een HTML pagina om te zetten naar een presentatie. Dit zit standaard in Opera en heet Opera Show. Kun je zelf een pagina maken met de gewenste informatie en die stylen zoal je wilt.

Link: http://www.opera.com/support/tutorials/operashow/