Welk systeem voor linux

Pagina: 1
Acties:

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Hoi ik wil een pctje hebben om met linux te werken wat zijn de minimale eisen om lekker met X window te werken en welke videokaart moet er in zitten. En kom nou niet aan met linux draait op een P60 ik wil gewoon lekker soepel werken onder X

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Petuhr

FreeBSD

Heb Linux met X zelf gedraait op een 200MMX met 2MB S3 videokaartje, en dat draait gewoon lekker soepel... Okay.. netscape starten izzie wel ff mee bezig, maar dat ligt aan netscape :)

De 200MMX is onderhand tot server gepromoveerd :)

1) Dual Celeron 500, 384 MB, Matrox G400 DH

Hier draait het zonder problemen op.. DH functie heb ik nog niet uit kunnen testen.

2) Laptop Celeron 700, 128 MB, SIS 630

Draait gewoon.. Alleen de driver van SIS voor deze chip zijn een beetje brak.. X sluit niet goed af, laptop blijft dan hangen.
Op de framebuffer werkt wel goed.

Verwijderd

Ik heb op het moment 3 linux systemen staan.

1.) Een AlphA AXP32 met 32 MB intern;

linux draait er prima op, alleen krijg ik wel eens swap errors. Waarschijnlijk omdat ie met 32 MB en alles wat ik em laat doen niet helemaal happy is.

2.) P3 500 Mhz machine met 256 MB intern

Tjah what can I say, is gewoon een prima systeem voor linux. Nooit problemen mee, draait rocksolid. Ik speel er zelfs van tijd tot tijd UT op. (als ik weer zin heb om een nieuwe patch op te halen enzow.;) )

3.) Celeron 333Mhz laptop met 128 MB intern

Werk ik erg veel op. Ik moet helaas ernaast nog windows draaien voor me studie; maar dat is over de laatste weken bekeken gemiddeld 5 uur per week gebleken. De rest van de tijd draai ik linux.

Dus op verschillende systemen draait linux goeoed; maar als je speciale eisen hebt tav. wat je ermee wilt gaan doen, dan moet je misschien een zwaardere machine kopen.

Tjah, en wat betreft video kaart, ik gebruik een trident kaartje in me Alpha, (maar dat is een routerbak, en er hangt geen monitor aan) Een TNT2 kaart in me P3, en een ATI mobility 2 MB kaart in me laptop. Maar ik heb ook nog ooit zo'n oude Matrox Millennium kaart gebruikt, werkte ook prima. ('t is allemaal maar net wat je ermee wilt doen.)

GrtZ,

ProX

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik heb een viper770 en dat werkt perfect met Linux op een celeron 400@500. Heb alleen problemen met mijn mpegkaart (maar ja, dvd's draai ik gewoon onder windows). RH 7.0 draait hier prima!

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:55

Valium

- rustig maar -

P200 is genoeg voor basis-X.
Wil je meer dan zou je toch naar een P2 350 of hoger moeten kijken.
Geheugen: 128M (meer is natuurlijk beter)
Video: NVidia (zelf TNT en werkt prima. Ook 3D)
Video als 3D niet belangrijk: Zie lijst met ondersteunde videokaarten op: www.xfree86.org

En een redelijk recente uitgave van jouw favoriete distributie: (Debian natuurlijk ;))
edit:

Beetje kortzichtig wat betreft 3D. Ook 3Dfx en ATI zijn natuurlijk prima 3D kaarten. Check anders xfree86 even bij de DRI-kaarten (Direct Rendering Interface. Is soort van OpenGL voor X)