• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
Sinds enige tijd gebruik ipv van vista xp lite 32 bit NL. Nu wou ik gisteren mijn camera canon powershot s3 is aansluiten, en kreeg ik de melding dat xp hem wel herkend maar de benodigde software niet kan installeren. Dit had ik onder vista nooit, die pakte hem altijd gelijk.

Nu is mijn probleem dat ik de installatie cd van mijn camera kwijt ben, en ik niet meer kan installeren heeft iemand hier misschien een oplossing voor?

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:42

PeaceNlove

Deugleuter

Op de website van de fabrikant de drivers downloaden?

• maurits187
mediabeast schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 12:14:
Op de website van de fabrikant de drivers downloaden?
Ik heb al gekeken op de canon site. Maar voor xp staat er niks op. Omdat xp normaal gezien de drivers zelf installeert. Maar dat doet hij bij mij dus niet.

Zelf vermoed ik dat dit komt omdat ik xp lite heb, en dus iets mis op mijn installatie wat op de normale xp wel staat.

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Of een kaartlezer gebruiken, werkte met mijn Canon G1 vele malen handiger daar Canon nog steeds de usb mass storage specs niet begrijpt.
Windows XP ondersteunt PTP deze zal er in de nlite versie wel uitgesloopt zijn, misschien heb je wat aan de canon twain driver voor win 2000.

• maurits187
bouwfraude schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 12:31:
Of een kaartlezer gebruiken, werkte met mijn Canon G1 vele malen handiger daar Canon nog steeds de usb mass storage specs niet begrijpt.
Windows XP ondersteunt PTP deze zal er in de nlite versie wel uitgesloopt zijn, misschien heb je wat aan de canon twain driver voor win 2000.
Ik zal wel even kijken of ik die driver kan vinden.

• maurits187
Zou het er misschien ook aan kunnen liggen dat ik geen usb 2.0 heb. Ik zat net te kijken in apparaten beheer en zag daar geen usb 2 staan. Ik heb de twain driver gedownload voor 98/2000 maar deze werkt niet.

[ Voor 20% gewijzigd door maurits187 op 14-08-2008 12:45 ]

• sapphire
  • Laatst online: 07:33

sapphire

Die-hard pruts0r

Misschien kun je ergens een standaard XP cd/iso vandaan halen en daar de standaard drivers uithalen ?

Gabriël AM5

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-01 17:59

YellowCube

Wait...what?

de oplossing zit 'm toch echt in heel even zoeken op de website van Canon:
http://software.canon-europe.com/products/0010335.asp

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.