2 windows 2000 domeincontrollers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• pure100100
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-09 19:07
hi

bij mijn nieuwe baas staan 2 windows 2000 servers. de ene wordt gebruikt als locale server, de andere om via een ander filiaal in te loggen. het vreemde is dat wanneer de 2e genoemde w2k server uitstaat er locaal niet kan worden ingelogd. dit terwijl de domeincontrollers synchroon met elkaar lopen. eigelijk willen we de 2e genoemde server eruit gooien omdat we een nieuwe windows 2003 server hebben draaien waar we via het andere filiaal al op in kunnen loggen via rdp. wie kan me vertellen hoe ik de 2e server inactief maak op gebied van domein controller?

bedankt alvast!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

op de te verwijderen dc:

start > run > dcpromo

Wizzard volgen, reboten en de server is geen DC meer...

You don't need eyes to see, you need vision

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:04
Kijk hier even voor wat hints: HOWTO: 2000 - Overblijvende domeincontroller herstellen (dit is DR, echter wel nuttig qua tips) Ik gok erop dat ok de tweede server je global catalog staat.

Wat ^^ zegt regelt het overzetten van de global catalog dan automatisch...

[ Voor 25% gewijzigd door asfaloth_arwen op 14-08-2008 12:09 ]

Specs

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

allebei de 2 domain controllers global catalog server maken zou je probleem oplossen. dcpromo daarna een demote uitvoeren kun je eenvoudig via een wizard een domain controller uitfaseren. Let er wel op dat alle FSMO roles op de andere domain controller overgezet worden! anders moet je weer een seize doen via de command prompt :) een eenvoudig zoekaktie op internet had je het zelfde resultaat opgeleverd als de antwoorden hier. Ik neem aan dat je jou resultaten nog netjes post hier zodat iemand anders die een zoek aktie uitvoert er ook nog wat aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:33

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

mutsje schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 22:22: Let er wel op dat alle FSMO roles op de andere domain controller overgezet worden! anders moet je weer een seize doen via de command prompt
Gaat vanzelf bij een nette demote. Op het moment dat een DC een FSMO rolhouder en er vind een demote plaats, transfered deze zelf de FSMO rol naar de meest geschikte partner. (overigens vind ik het zelf netter om dit handmatig te doen).
there is one case where AD automatically moves the FSMO role: when you use DCPROMO to demote a domain controller that holds one or more FSMO roles into a member server. DCPROMO finds another appropriate domain controller and moves the FSMO roles to that DC.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pure100100
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-09 19:07
bedankt, natuurlijk laat ik deze berichten staan voor mensen met dezelfde vragen.
hoop dat het alemaal automatisch gaat zoals mark schrijft. de server welke er het langst staat als dc moet blijven, dus misschien is dat een voordeell...
Pagina: 1