Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Problemen met overstap Outlook naar Thunderbird

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik stuit op een probleem. Gister heb ik thunderbird geinstalleerd, waar ik de instellingen van outlook mee heb geimporteerd. Alleen nu vanochtend heeft outlook 2 email binnen gekregen en Thunderbird geen.

O wie weet hoe kan dit kan gebeuren en hoe ik thunderbird dezelfde emails ook kan binnenhalen?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Kortgezegd: niet.

Lang antwoord: Outlook heeft de mailtjes van de server gedownload en ze daarna van de server gewist. Met Thunderbird ga je vervolgens aan de server vragen of er nog nieuwe mailtjes zijn: natuurlijk niet ;) Wat je het beste kan doen is de emailaccount uit Outlook weghalen zodat Outlook geen mail meer binnenhaalt.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• anonimoes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

Heb je outlook eerst mail op laten halen voordat je dit door thunderbird hebt laten doen? Zo ja dan kan het goed zijn dat outlook de berichten van de server gehaald heeft waardoor er voor thunderbird ook niks meer op te halen viel. Je moet dan in outlook aangeven dat deze een kopie op de server moet laten staan. Of gewoon outlook helemaal niet meer gebruiken natuurlijk.

Gemberthee: water met een smaakje.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11 17:54

lier

MikroTik nerd

Binnenhalen klinkt een beetje als POP...

Als je met (meerdere) verschillende clients mail op wil kunnen halen van de POP server, moet je zorgen dat deze mail niet verwijderd wordt op de server. Deze setting is in elke mail client wel terug te vinden.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 11:57
anonimoes schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:26:
Heb je outlook eerst mail op laten halen voordat je dit door thunderbird hebt laten doen? Zo ja dan kan het goed zijn dat outlook de berichten van de server gehaald heeft waardoor er voor thunderbird ook niks meer op te halen viel. Je moet dan in outlook aangeven dat deze een kopie op de server moet laten staan. Of gewoon outlook helemaal niet meer gebruiken natuurlijk.
Om nog lastig te maken: of je richt een IMAP-server op dan kun je beide clients gebruiken

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kortom: check de handleidingen ;)
Inderdaad leave-mail-on-server instellen in beide (!) clients. Of inderdaad IMAP gebruiken.

E-mailclients passen beter in Officesuites en -software dan in Client Software Algemeen. Ik verplaats het topic dan ook, voor als iemand anders hier nog eens naar zoekt op het forum. Trouwens welkom op GoT!

[ Voor 18% gewijzigd door F_J_K op 14-08-2008 11:41 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1