Moddereren op dubbele reacties

Pagina: 1
Acties:

• cxavier
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 14:29
Op bijvoorbeeld deze pagina zie je verschillende keren een reactie waar hetzelfde instaat. (Ik mis de xbox elite in de poll ;)). Hoe kan ik daar het beste mee om gaan?

Als ik de reacties ga tellen waar het alleen gaat over dat de poster die optie in de poll mist kom ik uit op 7. Dat is 1/3 van de reacties. Omdat ze me toch redelijk storen vind ik dat ze eigenlijk op -1 gemod moeten worden, op de eerste na dan. Is dat de manier hoe ik daarmee om moet gaan? Want bijvoorbeeld deze reactie is verschillende keren op 0 gemod, terwijl hij recht onder een reactie staat waarin precies hetzelfde gezegd wordt.

Knight who says 你

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:29
Het bied geen meerwaarde. Normaal zou ik inderdaad -1 zeggen, echter (mod FAQ):
Polls zijn luchtig van onderwerp zodat luchtige reacties verwacht kunnen worden. Modereer deze dan ook luchtig.
Deze posts zijn overbodig en lijken me gelijk te worden behandeld dan bijv. commentaar op spelfouten etc..
ben wel benieuwd wat hier uitkomt

[ Voor 29% gewijzigd door asfaloth_arwen op 14-08-2008 11:31 ]

Specs

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:47
't Is in principe geen dubbelpost imo (omdat het een poll betreft), dus ik zou ze zeggen, iedereen een 0.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Bij polls belanden dit soort post vaak op 0, maar een -1 wordt ook vaak gegeven. Het kan allebei. Als jij je er aan ergert geef je gewoon een -1, anders een 0. De tweede hoeft iig niet op -1, die komt maar 4 minuten na de eerste.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• cxavier
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 14:29
De tweede hoeft iig niet op -1, die komt maar 4 minuten na de eerste.
Heb je wel gelijk in ja. Ik had niet echt op de tijd gelet.

[ Voor 13% gewijzigd door cxavier op 14-08-2008 11:49 ]

Knight who says 你

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
De rest is overigens een dusdanige tijd later dat een -1 mij meer dan voldoende lijkt.

When you only live once, try not to die?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
- J.W. - schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:34:
't Is in principe geen dubbelpost imo (omdat het een poll betreft), dus ik zou ze zeggen, iedereen een 0.
Imo is het dat wel. Er wordt herhaalt dat er een bepaalde optie mist in de poll. Na 1x dat gemeld te hebben, hoeft dat niet weer gemeld te worden. Als het nou een "ik heb ook een ..." post is dan kun je zeggen dat dit bij de poll hoort, maar dat is hier imo niet het geval.

De optie is trouwens inmiddels al toegevoegd, dus nu hebben die posts uberhaubt al geen waarde meer, al is dat natuurlijk niet iets waar ze wat aan kunnen doen.

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:47
RoD schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 17:50:
[...]

Imo is het dat wel. Er wordt herhaalt dat er een bepaalde optie mist in de poll. Na 1x dat gemeld te hebben, hoeft dat niet weer gemeld te worden. Als het nou een "ik heb ook een ..." post is dan kun je zeggen dat dit bij de poll hoort, maar dat is hier imo niet het geval.

De optie is trouwens inmiddels al toegevoegd, dus nu hebben die posts uberhaubt al geen waarde meer, al is dat natuurlijk niet iets waar ze wat aan kunnen doen.
Nou ja, 't is een gebruikerservaring, een ander zegt het steeds, dus niet hetzelfde en in een poll tellen de aantallen. En ik kan me voorstellen dat je als je niet kunt stemmen toch nog ergens je stem wilt laten horen.
't Lijkt me niet de bedoeling dat dat 3000x gezegd wordt, maar als maar 1 iemand 't noemt, komt 't ook niet echt over als een gemis in de poll, na 7x zeker wel.

Maar goed, dat is mijn vrije interpretatie... ;)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is imo niet een kwestie van je stem laten horen, maar simpelweg herhalen dat er een optie mist. Dat is wat ik niet zinvol vindt. Dat is namelijk na 1x wel duidelijk. Maargoed, ik kan me ook wel iets bij jouw interpretatie voorstellen.
Pagina: 1