Hallo allemaal,
Ik ben bezig met een mobiele applicatie project waarbij ik netbeans 6.1 gebruik, alleen om de een of andere reden krijg ik het niet voor mekaar simpelweg een afbeelding te voorschijn te toveren!
Hieronder de code waarmee ik een exception krijg:
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Ik heb ook al geprobeerd een JPG afbeelding die in een andere midlet wel werkt te gebruiken, maar dat lukt ook niet!
Ik ben bezig met een mobiele applicatie project waarbij ik netbeans 6.1 gebruik, alleen om de een of andere reden krijg ik het niet voor mekaar simpelweg een afbeelding te voorschijn te toveren!
Hieronder de code waarmee ik een exception krijg:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| import java.io.IOException; import javax.microedition.lcdui.Canvas; import javax.microedition.lcdui.Display; import javax.microedition.lcdui.Graphics; import javax.microedition.lcdui.Image; import javax.microedition.midlet.MIDlet; public class DrawImageGraphicsMIDlet extends MIDlet { private Display display; protected void startApp() { Canvas canvas = new LineCanvas(); display = Display.getDisplay(this); display.setCurrent(canvas); } protected void pauseApp() { } protected void destroyApp(boolean unconditional) { } } class LineCanvas extends Canvas { public void paint(Graphics g) { int width = getWidth(); int height = getHeight(); try { Image image = Image.createImage("/start.png"); g.drawImage(image, 0, 0, Graphics.TOP | Graphics.LEFT); } catch (IOException ex) { g.setColor(0xffffff); g.drawString("Failed to load image!", 0, 0, Graphics.TOP | Graphics.LEFT); return; } } } |
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Ik heb ook al geprobeerd een JPG afbeelding die in een andere midlet wel werkt te gebruiken, maar dat lukt ook niet!