Toon posts:

X48-DQ6 overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me ook op het pad begeven van het overclocken en er al veel over gelezen.
Ik heb een:
X48-DQ6 moederbord
CPU 9450 quad
4 GB memory ocz reaper
2 spinpoint hd in raid 0
x4870 videokaart

Heb een aantal waardes voorzichtig veranderd in het bios, soms was het verkeerd, je kreeg dan dat de pc probeert op te starten en pas bij de derde opstart doorliep, de wardes in het bios waren terug gezet op automatisch, maar goed alles went. Het is me nu gelukt
Ik hoef er niet het uiterste uit te hebben, maar mijn vraag is, ik heb onderstaande ingevoerd in mijn bios is dat slim of is er als nog een slimme instelling?
Mijn CPU op 8X 400 mhz
Geheugen op 1066 en 5,5,5,15, geheugen staat op 2,1 volt
pci grafische kaart 100.
Hij loopt stabiel.
Nog een vraagje, als ik in cpu-z kijk, dan zie ik dat wat hij weer geeft bij mijn processor soms wisselt, de 400 mhz zie ik staan, maar de multiplier gaat soms tussen door naar 6x, om vervolgens weer 8x weer te geven.
Is dit normaal.
Alvast bedankt,

Verwijderd

Ik heb de X48T-DQ6 en heb veel met de bios opties gespeelt en ik weet wat je bedoelt.
Hij wisselt van 8x en 6x omdat deze 2 opties in het bios aan staan.
Maar hij wisselt van 8x aar 6x als je cpu niet veel aan het doen is om stroom te besparen.
Maar als je dat niet wilt moet je deze 2 opties in je bios uitzetten.

CPU Enhanced Halt (C1E) (Note) [Enabled] --> DISABLED
Enables or disables Intel® CPU Enhanced Halt (C1E) function, a CPU power-saving function in
system halt state. When enabled, the CPU core frequency and voltage will be reduced during
system halt state to decrease power consumption. (Default: Enabled)

CPU EIST Function (Note) [Enabled] --> DISABLED
Enables or disables Enhanced Intel SpeedStep Technology (EIST). Depending on CPU loading,
Intel® EIST technology can dynamically and effectively lower the CPU voltage and core frequency
to decrease average power consumption and heat production. (Default: Enabled)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt ik ga de menu opties even aanpasen
loopt nog steeds stabiel
zijn mijn geheuen timings in orde, 5,5,5,15 met fsb 400?
ik begrijp niet helemaal hoe het werkt met devider, zoals 1:1 of 2:3

systeem draait stabiel, heb geen voltages verhoogd.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu met cpu op 8* 400 het ocz ddr2 1066 geheugen op de volgende timings

In bios op 2.00D----> dit geeft spd 800 timings op 4,4,4,12
Wanneer ik het in het bios instel op 2.66D geeft dit SPD 1066, timings op 5,5,5,15

Bij snelheidstest blijkt dat de beste score wordt gehaald wanneer je het op 2.00D zet
Geheugen is in dit bios niet op 1200 te zetten.
divider 1:1 geeft toch het beste resultaat, zonde dus dat ik 1066Mhz heb gekocht

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Zou jij al je bios instellingen willen posten?

Ik heb de zelfde plank en CPU met zalman 9700 fan. Ben ook een beetje bezig met OCen. Alleen mijn CPU temp's zijn een beetje hoog. Idle rond de 49 graden en als ik de boel stress rond de 68 graden. Ook zit er bijna 10 graden verschil in tussen core 0,1 en core 2,3. de temp's waar ik het over heb zijn de hogere core temperaturen.Hoe zit het met jou temperaturen?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Neptunus schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:07:
Zou jij al je bios instellingen willen posten?

Ik heb de zelfde plank en CPU met zalman 9700 fan. Ben ook een beetje bezig met OCen. Alleen mijn CPU temp's zijn een beetje hoog. Idle rond de 49 graden en als ik de boel stress rond de 68 graden. Ook zit er bijna 10 graden verschil in tussen core 0,1 en core 2,3. de temp's waar ik het over heb zijn de hogere core temperaturen.Hoe zit het met jou temperaturen?
Als je temps te hoog zijn maakt de koeler niet goed contact of kan de koeler zijn warmte niet goed kwijt. Of je hebt de Vcore gewoon veel te hoog staan. Dan kan de TS wel zijn instellingen posten maar daar door wordt jouw temp niet lager en overnemen heeft ook geen zin want elke CPU, geheugen en mobo is anders. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
-The_Mask- schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:30:
[...]

Als je temps te hoog zijn maakt de koeler niet goed contact of kan de koeler zijn warmte niet goed kwijt. Of je hebt de Vcore gewoon veel te hoog staan. Dan kan de TS wel zijn instellingen posten maar daar door wordt jouw temp niet lager en overnemen heeft ook geen zin want elke CPU, geheugen en mobo is anders. ;)
Voor de CPU gebruik ik Cooling Pasta Arctic Silver 5 Compound. Volgens de handleiding pasta aangebracht (een kleine streep over de CPU). Mijn case is een antec p182 met de beide fan's bij de CPU als out takes. Flow genoeg zou ik zeggen. Weet dus ook niet goed wat ik moet veranderen om de temperatuur omlaag te krijgen. Iemand een idee?

Vcore staat op 1,25Volt.

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Haal wel alsjeblieft je voltage settings van auto af, op 400x8 kan je je vcore zetten op 1.23xx en de rest afblijven. als je hem op auto laat staan gaat je vcore veel te hoog en kan je je cpu slopen.

Verwijderd

Bij mij blijft ie maar crashen met fsb400 vcore 1.23xx

fsb 375 en vcore 1.2000 loopt ie stabiel.

Geheugen staat alles op auto daar kan het aan liggen dan denk ik of ik moet met de vcore hoger dan 1.23xx gaan.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:25:
Bij mij blijft ie maar crashen met fsb400 vcore 1.23xx

fsb 375 en vcore 1.2000 loopt ie stabiel.

Geheugen staat alles op auto daar kan het aan liggen dan denk ik of ik moet met de vcore hoger dan 1.23xx gaan.
Test dan eerst een paar dingen om te kijken waarom die dan steeds crashed.
FSB:RAM divider verhogen zodat je kunt zien hoever het geheugen komt.
Multiplier op 6 en geheugen zo langzaam mogelijk voor het testen van de maximale FSB.
En als hier iets bijvoorbeeld iets vreemds uitkomt weet je waar het probleem zit. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1