Vervelende verwijzingen in reply's

Pagina: 1
Acties:

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Topicstarter
Naar aanleiding van Goverman in "Terechte parkeerboete?" wil ik toch even mijn gal spuwen. Kan daar geen richtlijn op komen tegen dat eeuwige verwijzen naar Nazi Duitsland als er weer eens iemand een boete heeft gekregen die hij onterecht vind? Ik vind het behoorlijk irritant en kwetsend en nergens op gebaseerd. Waarom moet er altijd die link gelegd worden met het nazi regime zodra iemand zegt dat je aan de regels hebt te houden?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mee eens, het is erg irritant. Lijkt op de reacties die je ziet op flitsservice.nl .

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dat is Godwin's Law, ik snap niet waarom maar het werkt echt zo.
Als de adjes die verbieden, zullen er dan geen andere analogieën zijn die men graag tegen gaat?
Ik vind het zelf ook vervelend, maar ben bang dat het lastig is om inhoudelijk grenzen te leggen.
In deze situatie is het slechts een lichte hint, soms wordt er keihard naar verwezen. Waar ligt de grens?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Topicstarter
Ik bedoel, als dat het enige argument is wat iemand kan bedenken om je niet aan de regels te houden dan heb ik liever dat je helemaal niks zegt.....

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gewoon een topicreport plaatsen. Meestal is er wel een modje die het in mooi blauw nuanceert.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Topicstarter
Gonadan schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 10:20:
Dat is Godwin's Law, ik snap niet waarom maar het werkt echt zo.
Als de adjes die verbieden, zullen er dan geen andere analogieën zijn die men graag tegen gaat?
Ik vind het zelf ook vervelend, maar ben bang dat het lastig is om inhoudelijk grenzen te leggen.
In deze situatie is het slechts een lichte hint, soms wordt er keihard naar verwezen. Waar ligt de grens?
Mwa, ik zie het probleem niet. D'r wordt al stevig gemod op nsb verwijzingen, waarom dan niet op nazi?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, iemand die het in een discussie gebruikt is gewoon dom, schiet zichzelf in de voet, en het beste is dat duidelijk maken door te verwijzen naar het Godwinnetje. Maar wat moet de crew daar aan doen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

volgens mij is francis gewoon pissed omdat goverman jou kort door de bocht noemt ofzo...

dit is echt forum vervuiling 1e klas, wat wordt er nou werklijk gezegt? alleen recht ist recht! je kan ook wakker gaan liggen om elk klein ding natuurlijk

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 10:19:
Mee eens, het is erg irritant. Lijkt op de reacties die je ziet op flitsservice.nl .
Een van die mensen is geband hoor ;)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:07
Afgezien van een verschil in uitvoering in verschillende situaties vallen dit soort reacties mbt beleid gewoon onder trollen. Wanneer het te ver gaat zal er wel wat aan gebeuren (TRs plaatsen dus) :)

[ Voor 22% gewijzigd door Rukapul op 14-08-2008 10:26 ]

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Dit is grappig, je bewijst zijn punt met dit topic.

Who is John Galt?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:03

mace

Sapere Aude

Ik heb daar een leuke smiley voor: Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj7/mace1337/emot-godwin.gif

:+

Maar het is soms wel een beetje overdreven inderdaad, echter heeft het woord zijn lading een beetje verloren IMO en betekent het nu heel wat anders dan vroeger, neemt niet weg dat sommige mensen even hard gekwetst worden als vroeger.

Persoonlijk heb ik er geen last van, maar ik kan me voorstellen dat andere mensen het kwetsend vinden, alleen om nou alles te gaan modereren gaat me te ver. Iedereen moet blijkbaar maar in bescherming genomen worden tegen zijn eigen gevoelens tegenwoordig, dat vind ik te ver gaan.

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 10:24:
volgens mij is francis gewoon pissed omdat goverman jou kort door de bocht noemt ofzo...

dit is echt forum vervuiling 1e klas, wat wordt er nou werklijk gezegt? alleen recht ist recht! je kan ook wakker gaan liggen om elk klein ding natuurlijk
Dude, serieus.....
Denk je dat nou echt????
D'r wordt overduidelijk verwezen erna, ik vind dit niet horen.....

Verwijderd

Francis schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 10:28:
[...]

Dude, serieus.....
Denk je dat nou echt????
D'r wordt overduidelijk verwezen erna, ik vind dit niet horen.....
maak jij nou eens niet zo druk....

pfff verwacht nu wel al een TR over mij ingediend door jou, ga ff bij jezelf na dude. relax gewoon de wereld wordt echt niet beter van ddie opgefokte mannetjes als jij

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 10:30:
[...]

pfff verwacht nu wel al een TR over mij ingediend door jou, ga ff bij jezelf na dude. relax gewoon de wereld wordt echt niet beter van ddie opgefokte mannetjes als jij
Wees maar niet bang, hij ga geen TR maken en ben al helemaal geen opgefokte "mannetje".
Ik probeer een punt te maken over iets wat in mijn ogen niet kan, je hoeft niet gelijk mij persoonlijk aan te vallen hoor.....

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 10:30:
[...]

Moet je het nou werkelijk zo op de man vrouw spelen? Als je van mening bent dat bepaalde zaken wel moeten kunnen, kom dan met argumenten of zeg niks.

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 10:54:
[...]

Moet je het nou werkelijk zo op de man vrouw spelen? Als je van mening bent dat bepaalde zaken wel moeten kunnen, kom dan met argumenten of zeg niks.
HEY!!!!
I resent that!
In Zuid Afrika is Francis gewoon een jongens naam hoor... :(
* Francis voelt zich geneigd om toch maar MoaM te komen om op Floppus te gaan zitten.
Ter info, zeef is maar een paar kilo zwaarder als ik....

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 12:07
[...]

Ik heb ook nog geen argumenten tegen gezien, enkel dat mensen zich op hun pik getrapt voelen? Moeten we dan alles gaan verbieden waar iemand aanstoot aan kan nemen? Degene die zo'n verwijzing post diskwalificeert zichzelf al dus dat is ook geen probleem.. ik zou zeggen chill-out en ga je over belangrijke dingen druk maken.

• mace

mace

Sapere Aude

Francis is gewoon een jongensnaam, vooral in het engels, en ik heb nooit het idee gekregen dat Francis een vrouwspersoon zou zijn. :S

Hoe kom je daar bij?
Voordat ik zulke claims maak kijk ik altijd het profiel even na. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door mace op 14-08-2008 11:07 ]

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

mace schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:06:
Hoe kom je daar bij?
Voordat ik zulke claims maak kijk ik altijd het profiel even na. ;)
Ik denk dat het een grapje was. ;)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

[...]

wat moet ik beargumenteren? ik geef mijn mening over de reactie van francis, die ik complet overdreven vind.

Verwijderd

Ik heb geen idee wat de aanleiding precies is, en dat is niet relevant. Ik zie hier dat er iemand begint met op de man spelen (Sorry Francis, dacht het even vanwege je "mannetje" tussen aanhalingstekens) en dat is nergens voor nodig. - En ja dat zijn belangrijke dingen; een beetje fatsoen in een community.

• mace

mace

Sapere Aude

disjfa schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:07:
[...]

Ik denk dat het een grapje was. ;)
Ik ben net wakker, het zal daar wel aan liggen.

Ik vind hem echter niet grappig. :P

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:08:
[...]
wat moet ik beargumenteren? ik geef mijn mening over de reactie van francis, die ik complet overdreven vind.
Het topic gaat dan niet over "spui je mening" maar een relevante gedachte voor de groep. Blij dat je je mening wilt delen hoor. Maar dat voegt geheel niets toe. Als iedereen dat deed hadden we een grote bende doorelkaar heen gillende replies die nergens over gingen.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:08:
Ik heb geen idee wat de aanleiding precies is, en dat is niet relevant. Ik zie hier dat er iemand begint met op de man spelen (Sorry Francis, dacht het even vanwege je "mannetje" tussen aanhalingstekens) en dat is nergens voor nodig. - En ja dat zijn belangrijke dingen; een beetje fatsoen in een community.
Vat het niet persoonlijk op hoor :P Veel gemaakte fout :)
Het gaat mij verder niet om het moddereren op alles wat kwetsend is, maar om nou telkens weer naar Nazi Duitsland te wijzen is gewoon gebrek aan fatsoen en aan hersens....

Verwijderd

Geen idee hoe het op het forum precies gehanteerd wordt; op de FrontPage worden verwijzingen naar de tweede wereldoorlog per definitie verwijderd. Met een hele simpele reden: het draagt nooit bij aan de discussie (en met gewone argumenten prima te vermijden) en levert alleen maar onnodig risico op offtopic discussie op.

Je ziet het al in dat topic: het gaat over verkeer oid, en daarna ineens over Duitsland.

Persoonlijk lees ik over dergelijke vergelijkingen heen zonder geschokt te zijn, wat niet wegneemt dat ze volledig onnodig zijn en waarom zou je het risico nemen om anderen die het wel wat doet te kwetsen? Win een discussie op argumenten, niet door ze te overblaffen of -zoals hier- op de man te gaan spelen.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Francis schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:13:
[...]

Het gaat mij verder niet om het moddereren op alles wat kwetsend is, maar om nou telkens weer naar Nazi Duitsland te wijzen is gewoon gebrek aan fatsoen en aan hersens....
Hier een policy oid voor maken lijkt me niet haalbaar, we hebben er al zoveel ;) In een discussie wordt van iedereen verwacht normaal mee te doen en een discussie "win" je doorgaans alleen met fatsoenlijke argumenten. Wie dat niet doet, haalt z'n eigen post meestal al wel onderuit.

Mocht een post naar je mening over de rand zijn, dan is een TR imo de beste manier om dat door de lokale crew te laten beoordelen. Ik heb zelf niet de indruk dat er tegenwoordig meer van zulke verwijzingen worden gedaan dan een tijdje terug?

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Topicstarter
SmartDoDo schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:32:
[...]
Hier een policy oid voor maken lijkt me niet haalbaar, we hebben er al zoveel ;) In een discussie wordt van iedereen verwacht normaal mee te doen en een discussie "win" je doorgaans alleen met fatsoenlijke argumenten. Wie dat niet doet, haalt z'n eigen post meestal al wel onderuit.

Mocht een post naar je mening over de rand zijn, dan is een TR imo de beste manier om dat door de lokale crew te laten beoordelen. Ik heb zelf niet de indruk dat er tegenwoordig meer van zulke verwijzingen worden gedaan dan een tijdje terug?
Ik zoek er niet naar, maar viel gewoon op ineens dat het vaak geroepen wordt laatste tijd, vooral in verkeer gerelateerde discussies. Dit is gewoon storend en onzinnig, mensen zijn boos omdat ze gepalt zijn met het overtreden van de wet en gaan dan maar oom agent voor nazi oid uitmaken.... sorry hoor, maar ik vind dat behoorlijk irritant en getuigd van weinig hersens bij persoon.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dankzij Rita Verdonk's "regels zijn regels" is de opmerking van Govermans niet perse een verwijzing naar WO2 of nazi's. Dat is maar net wat iemand erin wil lezen.

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Topicstarter
Ecteinascidin schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:39:
Dankzij Rita Verdonk's "regels zijn regels" is de opmerking van Govermans niet perse een verwijzing naar WO2 of nazi's. Dat is maar net wat iemand erin wil lezen.
Eens, echter is in dit geval duidelijk de link met DL gelegd.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Francis schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:36:
[...]
maar ik vind dat behoorlijk irritant en getuigd van weinig hersens bij persoon.
Oh, maar als het om geld gaat komt bij sommige mensen de oerdrift weer bovendrijven ;)

Een TR aanmaken en verder niet ingaan op onzinnige verwijzingen lijkt mij de beste manier om hiermee om te gaan.

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Topicstarter
SmartDoDo schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:48:
[...]
Oh, maar als het om geld gaat komt bij sommige mensen de oerdrift weer bovendrijven ;)

Een TR aanmaken en verder niet ingaan op onzinnige verwijzingen lijkt mij de beste manier om hiermee om te gaan.
Ja baas. :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:19
Toch kan ik me wel indenken - zonder de discussie in de TS niet gelezen te hebben - dat mensen de term 'nazi' gebruiken om een bepaald type mens aan te geven en hoe hij/zij met de regels om gaat. Echter is natuurlijk zeker niet terecht, of netjes, om iemand die zijn werk doet een nazi te noemen.

Wat ik wel wil zeggen is dat ik vind dat je toch geen negatieve verwijzingen naar de Tweede Wereldoorlog mag maken, en helemaal niet als je het over een persoon hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, you got point, maar de verloochening van de holocaust is ook uit den boze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:22:
Persoonlijk lees ik over dergelijke vergelijkingen heen zonder geschokt te zijn, wat niet wegneemt dat ze volledig onnodig zijn en waarom zou je het risico nemen om anderen die het wel wat doet te kwetsen? Win een discussie op argumenten, niet door ze te overblaffen of -zoals hier- op de man te gaan spelen.
Helemaal mee eens, met als toevoeging dat het nogal een dooddoener is: het maakt elke discussie meteen onmogelijk, en geeft ook duidelijk aan dat degene die de opmerking/vergelijking plaatst, niet vatbaar is voor gefundeerde argumenten.

Lichtelijk offtopic: Ik vind het "regels zijn regels" prima! Het lijkt me fantastisch als alle regels gewoon fatsoenlijk worden nageleefd. Arbo bijvoorbeeld is prima, maar heeft zeer veel tekortingkomingen. Verkeersregels ook, en zelfs stopborden zijn prima! En dit laatste is een mooi voorbeeld van een verkeersregel die door 95% van de bevolking wordt genegeerd. Dan lijkt me dat er 2 betere opties zijn:
-Iedereen houdt zich aan de regels
-We schaffen de regel af
In beide gevallen is er duidelijkheid, nu niet.
Pagina: 1