• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
Met het verdwijnen van de polaroid instant-camera zoek ik naar andere oplossing:

Ik wil op een feest graag fotos maken van elke bezoeker, waarna de bezoeker zelf wat bij de foto kan schrijven. Dit betekent dat de foto meteen uitgeprint moet kunnen worden.

Wie weet met welke apparatuur dit kan? Ik weet dat er camera's zijn die een actieve verbinding met printers kunnen hebben, maar hoe snel is dit? Wat is de kwaliteit, en kan ik het zo instellen dat er (zoals bij Polaroid) een wit randje eromheenzit om wat op te schrijven?

Iemand ervaringen?

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Sommige die kleine sub-dye printertjes van canon hebben een accu'tje en daarmee kan je rechtstreeks vanaf zowat elke digicam printen via de usb kabel.
edit: selphy heet die serie, andere merken zoals kodak en epson hebben er geloof ik ook een paar.

[ Voor 24% gewijzigd door abrakadaver op 14-08-2008 10:11 ]

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Flickr

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
Ik zie inderdaad wel mogelijkheden met een Canon Selphy printer, of een Epson Picturemate 240/260. Ik lees echter dat ik de camera eerst uit camera modus moet halen, en vervolgens allerlei menus door om elke gemaakte foto te printen.

Ik hoopte eigenlijk op een klik - print functionaliteit, zonder tussenkomst van menus etc. .

Heeft iemand nog inspiratie hoe dit kan worden uitgevoerd?

• Wijnands
  • Laatst online: 10-09 20:14
Veel spiegelreflexen kunnen "Tethered" schieten. Oftewel direct op de pc opslaan. Of dat ook automatisch af te drukken valt.. .bij camera control van nikon kan ik dat niet vinden.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Togt schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 17:26:
Ik hoopte eigenlijk op een klik - print functionaliteit, zonder tussenkomst van menus etc. .
direct print button
check vooral ook de comments over hoe nutteloos die knop is, waarschijnlijk ben je de enige op aarde die die knop wil hebben op een toestel ;)
Op m'n 5d zit er ook 1, druk op die knop en vervolgens op set en je foto wordt afgedrukt.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Het is op een camera met voorgenoemde Direct-Print knop inderdaad een kwestie van één knop: Je neemt de foto, ziet de preview en drukt op printen :)

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Wijnands schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 17:56:
Veel spiegelreflexen kunnen "Tethered" schieten. Oftewel direct op de pc opslaan. Of dat ook automatisch af te drukken valt.. .bij camera control van nikon kan ik dat niet vinden.
Dat kan dan wel softwarematig in de pc geregeld worden.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Camera + Polaroid PoGo ding?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Erasmo schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 19:47:
Dat kan dan wel softwarematig in de pc geregeld worden.
Dat kan, maar bestaat die software ook?
't Is niet zo moeilijk om een programma te schrijven dat iedere nieuwe 'tethered' foto in een bepaalde directory direct print (zou zelfs in bv. vbscript kunnen), maar je kunt dan aan de camera-kant niet aangeven wat wel of niet geprint moet worden.
Niet echt practisch lijkt me...
Pagina: 1