Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

lpt vanuit netwerk benaderen

Pagina: 1
Acties:

• laserfreak
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:54
Hallo,
ik weet niet of ik juist zit bij Programming, maar ik hoop van wel.

Ik ben momenteel bezig een programma te schrijven in VB express 2008 om de parralelle poort vanuit een NT systeem te besturen. Dit doe ik met de inpout32.dll module. Dat werkt prima. Maar nu zou ik graag een parallelle poort van een andere computer willen kunnen besturen over het netwerk.

Mijn kennis van programmeren stelt echt niet veel voor, dus ik hoop dat hier simpele programma's of zo voor zijn die de lpt poort over het netwerk beschikbaar maken.

Ik heb al software gevonden waarmee ik de lpt van over het netwerk kan aanspreken. LPT pushbutton van midiologie kan dat met een client en host programma. Kan ik zelf commands versturen naar die host in geval dat er geen simpel programma is?

Alvast bedankt

Liefhebber van embedded hardware en software

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
laserfreak schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 09:20:
Mijn kennis van programmeren stelt echt niet veel voor, dus ik hoop dat hier simpele programma's of zo voor zijn die de lpt poort over het netwerk beschikbaar maken.
Als je kant-en-klare software zoekt zit je in PRG, logischerwijs, natuurlijk verkeerd. Hier hebben we het over zélf maken. En dat is prima mogelijk als je je bijvoorbeeld even verdiept in sockets in VB.Net.
Ik heb al software gevonden waarmee ik de lpt van over het netwerk kan aanspreken. LPT pushbutton van midiologie kan dat met een client en host programma. Kan ik zelf commands versturen naar die host in geval dat er geen simpel programma is?
Voor support op tools van derden moet je bij die derden zijn en niet bij ons. Heb je het daar al eens gevraagd of voorgelegd? Support benaderd of gekeken of ze een forum hebben? Documentatie gelezen? Dit zijn vragen die je prima zelf moet kunnen beantwoorden.
Hallo,
ik weet niet of ik juist zit bij Programming, maar ik hoop van wel.
Hopen is zoooo 1996 :P Tegenwoordig hebben we daar gewoon duidelijke richtlijnen voor: Waar hoort mijn topic?. Gaaf hè, dat interwebs ding? ;)

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 14-08-2008 10:52 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Ja. De host is niet helderziend. Als de goede bits maar binnenkomen, dan weet de host niet wie die gezonden heeft. Je hoeft dus alleen maar te kijken welke bits de normale client over het netwerk zendt, en diezelfde bits vanuit jouw programma sturen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
LPT poort over het netwerk beschikbaar maken is toch heel simpel als je het al op je lokaal werkend hebt.

Je maakt een service die wacht op bepaalde vragen vanuit het netwerk, aan de hand van deze vragen wordt er via die library een lpt-iets gedaan, dit genereert een output die die service weer doorzet.
Dan nog een client voor de netwerk-pc's et voila...

Klinkt misschien heel ingewikkeld, maar in theorie kan je server gewoon 1 bestandje op een netwerkschijf 1x per 30 sec uitlezen en aan de hand van de inhoud van text bestand iets doen. Output wegschrijven in een ander bestand, en je hebt alleen een client nodig die iets in het 1e bestand schrijft...

Verwijderd

op zich niet zo heel moeilijk

je draait op de remote een service die luistert op een bepaalde poort
op je besturings pc draai je een normale app die data verstuurt naar je remote

de remote laat even weten dat hij het heeft ontvangen en stuurt de lpt.

visual basic heeft een class die Socket heet die zit in de system.net.sockets assembly en die kan je gebruiken.