Waar de grenzen liggen van de mogelijkheden? Op het punt waar je fantasie ophoudt!
Money for nothin' and your chicks for free
Eerst het probleem, dan de oplossing
Waar de grenzen liggen van de mogelijkheden? Op het punt waar je fantasie ophoudt!
Eerst het probleem, dan de oplossing
Overwrite Same Media Name, Or Blank Media First, then Any Media
Dus de data word overschreven.
Maar wat is beter, gewoon de standaard hardware compressie, of deze uitschakelen en de softwarecompressie inschakelen?
De bestanden zijn deels gewone bestanden en deels gecomprimeerde.Exorcist schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 10:05:
Hardware-compressie. Maar let op : als jij veel ZIP files, MP3's en dus al gecomprimeerde bestanden backup'd, dan valt er weinig over die native 32 GB heen te gaan. geldt ook voor JPG, AVI en noem het maar op.
Ik heb de tape eerst ge-erased, daarna de harwarematige compressie uitgeschakeld en weer ingeschakeld en daarna geformatteerd. Kijken wat de tape nu doet.
Nog 1 klein vraagje: heeft het nut als ik 'Retension' op de tape gebruik? Oftewel de tape word weer rechtgetrokken.
Gecomprimeerde bestanden worden niet nogmaals gecomprimeerd. Dus compressie levert geen extra winst op in dit geval.Scheffer schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 10:21:
[...]
De bestanden zijn deels gewone bestanden en deels gecomprimeerde.
Money for nothin' and your chicks for free
Nee snap ik, maar misschien dat 50% al gecomprimeerd is. Maar dat zou betekenen dat ik ongeveer 45 Gb zou moeten kunnen backuppen, maar dat gebeurt dus niet.DeeJee schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 10:24:
[...]
Gecomprimeerde bestanden worden niet nogmaals gecomprimeerd. Dus compressie levert geen extra winst op in dit geval.
Veelal .txt, .doc en .xls bestanden.Exorcist schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 10:36:
Puur ter info : wat voor soort bestanden zijn het, die niet gecomprimeerde?
Niet, hmmm.Exorcist schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 10:40:
Ja, die zijn goed te comprimeren inderdaad. Ik moet zeggen, ik heb thuis een DDS4 drive (20GB uncompressed) die op hardware-enabled compressie staat, en ik kom geen MB boven die 20 uit. Ik heb dan veelal wel niet te comprimeren bestanden, maar wel wát.
De backup loopt nu weer, als deze het nu nog niet voldoende doet zal er gewoon een andere tapestreamer/tape moeten komen.
Bedankt voor alle info!!!! Weet weer wat meer
Greetz
Mocht de capaciteit uuiteindelijk toch niet voldoende zijn, overweeg dan om een LTO drive aan te schaffen. Het belangrijkste is dat er veel meer op past en ze een heel stuk sneller zijn dan DAT.Scheffer schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 10:44:
[...]
Niet, hmmm.
De backup loopt nu weer, als deze het nu nog niet voldoende doet zal er gewoon een andere tapestreamer/tape moeten komen.
Bedankt voor alle info!!!! Weet weer wat meer
Greetz
Daarnaast zit LTO technisch beter in elkaar waardoor je veel minder problemen hebt dan met DAT.
Op het werk hebben we nu alleen nog maar LTO-2 en LTO-4. Dit werkt gewoon erg goed.
Thuis heb ik ook een LTO-2 drive staan welke is gekoppeld aan een Adaptec 29160 kaart zodat de verbinding op U160 loopt. Deze combo werkt gewoon perfect. De backup en restore snelheden zijn rond de 32MB/sec.
[ Voor 19% gewijzigd door LeNNy op 15-08-2008 10:35 ]
Thnx voor de info!! Ik zal er eens op lettenLeNNy schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 10:31:
[...]
Mocht de capaciteit uuiteindelijk toch niet voldoende zijn, overweeg dan om een LTO drive aan te schaffen. Het belangrijkste is dat er veel meer op past en ze een heel stuk sneller zijn dan DAT.
Daarnaast zit LTO technisch beter in elkaar waardoor je veel minder problemen hebt dan met DAT.
Op het werk hebben we nu alleen nog maar LTO-2 en LTO-4. Dit werkt gewoon erg goed.
Thuis heb ik ook een LTO-2 drive staan welke is gekoppeld aan een Adaptec 29160 kaart zodat de verbinding op U160 loopt. Deze combo werkt gewoon perfect. De backup en restore snelheden zijn rond de 32MB/sec.