adventures in 2008, bestaan ze nog?

Pagina: 1
Acties:

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
na het lezen van het tweakers.net bericht vraag ik me af of er eigenlijk uberhaupt nog adventures uitegekomen zijn in 2008 voor de pc. ik kan via google/ign niks vinden?? iemand tips?

de tex murphy serie is helemaal afgesloten ben ik bang?

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Lego indiana jones, epic adventure man!

Wat versta jij onder adventure games? kan nogal breed opgevat worden namelijk..

Get Airflow, save the world.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Ik denk dat hij meer bedoelt als een nancy drew, Secret Files: Tunguska, Agatha Christie en dergelijke. Dus ja, die komen nog altijd uit. Je moet alleen wat verder zoeken aangezien het niet het mainstream genre meer is :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

diedazz schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 00:56:
Ja, er is een groot verschil tussen actie/avonture spellen en point en click avonturen spellen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:05

vliegnerd

Nintendo fan.

Rakkerzero schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 01:04:
[...]
Ja, er is een groot verschil tussen actie/avonture spellen en point en click avonturen spellen.
Point and click (over het intiepen van commandos zoals in de Sierra AGI games zullen we het maar niet hebben) rouleert nog steeds.

Jammer dat er niks meer uitkomt. We zullen het dus moeten doen met de oude games. Die blijven overigens gewoon leuk. Gisteren weer met Day of the Tentacle begonnen... ;) Ik heb ook Maniac Mansion op de PDA... Misschien moet ik daar Monkey Island ook eens op ztten.

Maar ik vind action adventures bijvoorbeeld Zelda:Twilight Princess, Lego Star Wars, Splinter Cell goede "vervangers" voor het genre. De keuze uit verschillende type games is gewoon veel groter..

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Was sam & max seizoen 1 niet van 2008? ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Targhor
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-10-2024
check anders ook even deze thread :) Zin er nog wel echte adventures tegenwoordig?

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
vliegnerd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 07:36:
[...]
Point and click (over het intiepen van commandos zoals in de Sierra AGI games zullen we het maar niet hebben) rouleert nog steeds.

Jammer dat er niks meer uitkomt. We zullen het dus moeten doen met de oude games. Die blijven overigens gewoon leuk. Gisteren weer met Day of the Tentacle begonnen... ;) Ik heb ook Maniac Mansion op de PDA... Misschien moet ik daar Monkey Island ook eens op ztten.

Maar ik vind action adventures bijvoorbeeld Zelda:Twilight Princess, Lego Star Wars, Splinter Cell goede "vervangers" voor het genre. De keuze uit verschillende type games is gewoon veel groter..
Er komt nog wel af en toe wat uit hoor. Iedere week heeft Shacknews.com bv een lijst van games die die week uitkomen. Ik geef je wat links naar die artikelen hier beneden met daarin wat PC point/click adventures. Veelal engelse remakes van duitse/franse adventuregames waar het genre nog wel leeft. In NL wellicht niet te koop, dus via een amerikaanse internetwinkel wel te bestellen.
http://www.shacknews.com/featuredarticle.x?id=965
http://www.shacknews.com/featuredarticle.x?id=831
http://www.shacknews.com/featuredarticle.x?id=819

etc. :)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-04 15:02
diedazz schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 00:56:
Inderdaad, ik vind Tombraider ook een bijvoorbeeld van (action) adventure. Of doel je meer op kings quest en Grim fandango achtige spellen?

Heb je weleens gekeken naar "The Longest Journey"? Binnenkort (ehmmm) zal Alan Wake verschijnen op de PC en Xbox dat misschien iets voor je?

[ Voor 9% gewijzigd door kalechinees op 14-08-2008 09:26 ]

• frusciflea
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-06-2021
Check ook www.adventuregamers.com voor recensies en het nieuws omtrent adventures!

Van niet al te lang geleden:
Ik was pas nog bezig met Runaway 2, leuke point and click... maar helaas mijn interesse even verloren!

Dreamfall: The Longest Journey (en deeltje 1... grandioos) was ook een verademing... gewoon weer even een heerlijke adventure! Heb ik in ieder geval goede herinneringen aan, enorm goed verhaal en ondanks wat minpuntjes in de gameplay toch een zeer waardige adventure.

[ Voor 3% gewijzigd door frusciflea op 14-08-2008 10:00 ]

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:52
Er komen heel veel adventures uit. Het genre is lang niet uitgestorven maar de media hyped het niet zoals Gears of War 2.

Verkrijgbaar
Simon the Sorcerer: Chaos Happens
Jack Keane
Sam & Max Season 1 en 2

2008
A Vampire Story
Gray Matter
Secret Files 2: Puritas Cordis
Mata Hari
A New Beginning

In de steigers
Runaway 3
Dreamfall episodes
Reprobates
So Blonde
The Abbey

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Boeboe schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 08:30:
Was sam & max seizoen 1 niet van 2008? ;)
Nope, Seizoen 2 daarentegen wel. :P

Signature

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

vliegnerd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 07:36:
[...]

Sorry, maar hier zit je er toch goed naast :) Vele adventure fans vonden het intypen van commando's juist erg uitdagend, maar dat is besides the point. D. Ninjai geeft al aan dat er nog voldoende adventures gemaakt worden en ondanks dat het herspelen van de classics erg leuk is, is het dus niet nodig! De 'vervangers' die jij opnoemt zijn het gewoon niet. Stuk voor stuk prima spellen, maar niet wat de echte adventure fan zoekt.

O, en actiespellen adventures noemen is vloeken in de kerk! ;)

Verwijderd

Er komen er nog steeds uit... Tegenwoordig zijn adventures vrij populair in Duitsland en oost-Europa. Persoonlijk zit ik te wachten op The Abbey en A Vampyre Story. Dat er niks uitkomt is onzin, er is juist een kleine revival aan de gang, vooral de kleine Europese studio's en ex-LucasArts werknemers zijn er mee bezig. Beide Sam & Max seizoenen bijvoorbeeld gemist? :P

Of er echter nog steeds goeie adventures uitkomen, van het kaliber dat we kennen uit de hoogtijdagen van Sierra en LucasArts... niet echt nee, vrees ik. De meeste nieuwe adventures die ik heb gespeeld dreven volledig op een pseudo-interessante karakterstudie van de bordkartonnen hoofdpersoon, of begingen vrijwel alle 'hoofdzonden' uit why adventure games suck.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2008 11:21 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ben ook een verstokte P&C fan. Vroeger met Monkey Island, Broken Sword en met name Discworld. Heden ten dage voornamelijk Runaway 1/2 en Sam & Max. Op de DS komt zo nu en dan nog een leuke adventure uit (Hotel Dusk, Another Code, Runaway 2, Touch Detective, Prof. Layton)

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-10 09:51
Ik zou bijna een moord doen om een vervolg op Grim fandango te hebben. Niet echt natuurlijk ik wil wel met de trein mee. :) (insiders grapje)

Ik heb me vroeger echt uren vermaakt met adventures van monkey island tot full throttle tot sam and max en weet ik het nog meer. Ook action adventures zoals Zelda vind ik enorm leuk. Laatste tijd zie je er niet echt veel echter.

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:05

vliegnerd

Nintendo fan.

Edmin schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 10:51:
[...]

Sorry, maar hier zit je er toch goed naast :)
O, en actiespellen adventures noemen is vloeken in de kerk! ;)
Ok, point taken :).

Ik ga eens op zoek naar alle hiergenoemde titels... Gelukkig heb ik nog wel even werk aan DoTT die ik nu op de XBox1 speel (ik ben echt bijna alles vergeten... maar wat is ie goed) en ook nog Zelda:TP op de GC. Het is dan wel geen adventure, maar wat een spel!

Om nog wat toe te voegen, komen er nog text-based (Infocom etc) spellen uit? Ik kwam zojuist de Masterpieces of Infocom collectie tegen... Jeetje wat een lol heb ik gehad van the Hitchhikers guide. (Ja, commandos tiepen heb ik ook gedaan!)

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueByte
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04-2022

BlueByte

Toxic hypoxic

Met een traan in mijn ogen zag ik hier zojuist Monkey Island voorbij komen.... zzzzzzughhht
Ik wacht nog steeds op deel 5......

No wind no waves, no waves no surfing, no surfing no babes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vliegnerd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 17:47:
[...]

Om nog wat toe te voegen, komen er nog text-based (Infocom etc) spellen uit? Ik kwam zojuist de Masterpieces of Infocom collectie tegen... Jeetje wat een lol heb ik gehad van the Hitchhikers guide. (Ja, commandos tiepen heb ik ook gedaan!)
Jup, maar dat is echt allemaal underground spul en vrijwel niks commercieels (hooguit een hybride als 1893 A World's Fair Mystery of Future Boy). Check bijvoorbeeld de jaarlijkse IF competition waar echt erg goede spellen aan mee doen (meld je aan als jurylid of wacht tot de wedstrijd is afgelopen om alle games gratis te mogen downloaden), of de uitgebreide archieven waar jaarlijks veel nieuwe games aan toegevoegd worden. Er zijn ook nieuwsgroepen als rec.arts.int-fiction en rec.games.int-fiction als je bijvoorbeeld met de developers wil babbelen of je aan wil melden als beta-tester. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet ook Fahrenheit (Indigo Prophecy) niet. Fantastische en unieke adventure-game waarvan ik misschien nog meer van heb genoten dan Dreamfall, Syberia 2 en Still Life. Ik vind het ook jammer dat er niet meer pure adventure games uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 18:02:
Vergeet ook Fahrenheit (Indigo Prophecy) niet. Fantastische en unieke adventure-game waarvan ik misschien nog meer van heb genoten dan Dreamfall, Syberia 2 en Still Life. Ik vind het ook jammer dat er niet meer pure adventure games uitkomen.
Toevallig, ik las gisteren in de PU over de "opvolger" van Fahrenheit, Hard Rain op de PS3. Heb nu gelijk Fahrenheit voor de Xbox opgezocht, had er nog nooit van gehoord (shame on me).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 10:39:
[...]

Toevallig, ik las gisteren in de PU over de "opvolger" van Fahrenheit, Hard Rain op de PS3. Heb nu gelijk Fahrenheit voor de Xbox opgezocht, had er nog nooit van gehoord (shame on me).
Heavy Rain. :) Maar vanwege de actie-sequences worden deze spellen eigenlijk niet onder de adventures gerekend. In een adventure draait het om puzzels die je met je brein oplost, niet met zo-snel-mogelijk-op-het-goede-knopje-rammen. ;)
Pagina: 1