Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• arievh
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-11 18:11
Ik ben al een tijd opzoek naar een draadloze telefoon die een verder bereik heeft dan de standaard huisdraadloze telefoons.

Na een tijd zoeken kwam ik bij de Premier Dynamic Long Range Dect telefoon.
Kent iemand dit toestel?
Is dit een goed toestel?

Mijn situatie is als volgt. Bedrijfs hal met telefoonaansluiting. Woning hemelsbreed 100 m van bedrijfshal. Wil de bedrijfstelefoon ook thuis kunnen opnemen. Kan nu wel maar vaak valt de verbinding weg of heb ik schokkend ontvangst (dus net niet genoeg ontvangst) als ik de batterij er in en uit doe heb ik weer even goed ontvangst. De telefoon verbreekt ook regelmatig de verbinding met het hoofdstation (gestationeerd in het bedrijf). Nadat ik de batterijen erin en eruit heb gehaald heb ik weer verbinding. (Erg lastig dus, want dan moet ik de hele dag de batterijen er in en eruit doen).

Ik zoek dus een telefoon die net even iets betere ontvangst heeft dan de standaard draadloze telefoons. Misschien heeft iemand nog een tip!?

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-11 22:06
misschien als je gewoon zorgt dat je antenne vrijer hangt? want als het maar nét is, dan kan dat ook net het verschil hangt. weet niet hoe je bedrijfshal eruit ziet, maar misschien is hoog in de nok oid een idee? misschien dat je een beetje kan "richten" met het basisstation?

• arievh
Ik heb vanalles geprobeerd ik heb hem nu eigenlijk op de "beste" locatie staan.
Hoog in de nok was het slechtere ontvangst. Ik heb nu het basisstation voor het raam staan.
Het signaal moet dus door het raam heen en dan door de muren van het huis.

Overigens heb ik ook het probleem met het computernetwerk. Met mijn nieuwe laptop (Acer Aspire 5920G met signal up technologie intern draadloos) heb ik thuis prima ontvangst van het netwerk. Maar met de "gewone" pc kan ik het netwerk niet eens vinden. Andere laptop (met interne draadloze netwerkkaart) ook geen ontvangst. Het liest wil ik met de andere laptop ook verbinding hebben met het netwerk. Dit is overigens wel offtopic, misschien open ik hier ff een nieuw topic over.

• arievh
schop?

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Van Panasonic is er ook een mogelijkheid maar je zou als je een Siemens centrale hebt gewoon een repeater kunnen ophangen. Er is ook een 3e mogelijkheid, een telefoon via Wifi want dat kan ook. Meteen een paar repeaters ertussen en klaar.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
telefoon via wifi is niet aan te raden. ook veel last van weg vallende verbindingen.
verder stel ik ook gewoon meerdere ontvangers voor. gewoon kabeltje trekken van bedrijfshal naar woning, of eventuele bestaande bekabeling gebruiken, en daarop een 2e ontvanger aansluiten.
Toen wij nog bedrijf aan huis hadden hadden we iets meer luxe, aangezien mijn vader met zijn bedrijf ook veel telecom installaties maakte, hadden we een dikke (siemens) centrale waarop zowel prive als zakelijke lijnen binnen kwamen. Hierdoor konden we gewoon kosteloos intern doorverbinden.
Misschien vergezocht, maar dat zou ook een optie kunnen zijn. 8)

en een andere optie zou gewoon normaal doorverbinden zijn. volgens mij kost dat wel geld, maar als het gewoon incidenteel is zal dat geen probleem moeten zijn.

laatste idee is IP telefonie, je telefoongesprekken komen via internet binnen op de centrale (al dan niet lokaal gehost), en overal waar je internet hebt kun je inloggen op de VOIP centrale. Dit geeft heel veel flexibiliteit, en kan vooral een optie zijn als zelf een kabel trekken geen optie is, en doorschakelen te duur is. Vooral als je bijvoorbeeld 100km van je bedrijf af woont handig, ipv 100m, maar kan ook hier handig zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door defusion op 18-08-2008 00:13 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Repeater was ook t eerste waar ik aan dacht. Siemens heeft binnen de gigaset serie een repeater in zn assoriment.

Als jouw panasonic ook DECT/GAP compatible is heb je best kans dat je die gigaset repeater in jouw situatie kunt inzetten.

Hierboven genoemde optie van een telefooncentrale is natuurlijk ook t overwegen waard, je kan t dan zo gek maken als je wilt met toestellen, nummers, toewijzigen, onderling bellen enz. Maar goed, dan blijft t probleem van bereik van draadloze toestellen. In het geval van Alcatel centrales (waar ik zelf mee werk) kun je dan gewoon een 2e basisstation op je centrale hangen.
Pagina: 1