Asus p5b met kingston pc2 8500 op 1066 mhz?

Pagina: 1
Acties:

• Michael van S
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-05 18:50
Beste mede tweakers,

Ik heb een probleempje met mijn geheugen. (nee niet dat in mn hoofd maar dat in mn pc)

Ik gebruik een P5B Deluxe moederbord, en heb nu nieuw geheugen gekocht.
Aangezien er op de doos van mijn mobo wordt vermelt dat ik kingston pc2 8500 kan gebruiken op 1066 mhz (mobo ondersteunt maar 800) dus dacht ik zon "standaard" overclock is natuurlijk leuk. Ik heb er wat over gelezen en het blijkt daadwerkelijk te kunnen.

Nu heb ik een pentium dual core 950 met een multiplier van 17 en een fsb van 220 mhz.
Ik heb in het verleden een overclock gedaan naar 4.1 ghz en dat werkte perfect.
Inmiddels is het mountingsysteem van mijn scythe infinity overleden en heb ik zelf een constructie gemaakt, echter kan ik hem dan maar op max 3,73 Ghz gebruiken omdat de cpu anders boven de 62 graden komt.

Echter kan ik het geheugen niet zomaar om 1066 Mhz laten draaien omdat mijn fsb maar 220 is
17 X 220 = 3740 mhz en 4 X 220 = 880 MHZ.

Nu heb ik ergens gelezen dat ik dan de multiplier moet verlagen omdat dan mijn cpu wel gewoon op max kan draaien.

bijv. 267 fsb x 4 = 1068, 267 x 14 = 3740 mhz cpu.

Nu is mijn vraag (ja eindelijk 8)7 ) Kan ik mijn multiplier verlagen op dit Mobo, hoe kan dit, en is dit veilig, en zo nee :'( kan ik dan anders aan mijn 1066 mhz komen?

ik wordt helemaal 8)7 van het zoeken naar een mogelijkheid dus,
Alvast heel erg bedankt _/-\o_

Michael

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom wil je zo dolgraag aan die 1066MHz komen? Je kunt je MP natuurlijk verlagen (vast te vinden bij de overclockopties) maar of je er uberhaupt baat bij hebt is de vraag.

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-05 15:53
Merk je niks van man :p

Verwijderd

Ten eerste het is echt geen probleem dat de CPU enkele graden hoger wordt. ;) Software leest het standaard ook verkeerd uit eigenlijk, is maar een gok als het echt juist is.
Ten tweede geheugen snelheid verhogen ga je echt niks van merken in games of andere dingen. Misschien een milliseconde sneller in SuperPi Mod maar meer ook niet. ;)
Dus ik zou me niet zo'n zorgen maken.

Edit: Spuit 11 :p

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2008 23:35 . Reden: ^^ ]

• Michael van S
Is dat zo ja? hehe ik dacht dat dat wel wat uitmaakte 186 mhz meer :P of ben ik nu echt een fashion victim?
Je zou denken dat het ook wat makkelijker zou moeten kunnen aangezien ze het zo op de doos zetten :p
Ik zal nog eens kijken in de bios, toen ik dat net deed zag ik wel de multiplier staan bij advanced cpu options ofzo, maar dat was grijs, en dus niet selectable, ik kon het iig niet aan krijgen.

Ik heb nu win xp pro 32 bit, dus ik zie maar 3 gig van de 4 die ik nu heb, dus mss een idee om 64 aanteschaffen of vista :o

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan zijn dat je EIST uit moet zetten voordat je de MP handmatig kan veranderen.
En dat het op de doos van je mobo staat dat 1066MHz geheugen kan werken wil niet gelijk zeggen dat je cpu zo ver wil OCen.

• Michael van S
Ahh ik heb even gekeken en het kan waarschijnlijk wel, tja als het kan dan waarom niet :P

http://www.thetechrepository.com/showthread.php?t=41

Nu nog even kijken of ik de multiplier kan aanpassen bij deze pentium dual core 950.

@ Terw dan nee dat wil ik idd niet hehe, wat is EIST? :D

[ Voor 11% gewijzigd door Michael van S op 14-08-2008 00:19 ]

Pagina: 1