Beste mede tweakers,
Ik heb een probleempje met mijn geheugen. (nee niet dat in mn hoofd maar dat in mn pc)
Ik gebruik een P5B Deluxe moederbord, en heb nu nieuw geheugen gekocht.
Aangezien er op de doos van mijn mobo wordt vermelt dat ik kingston pc2 8500 kan gebruiken op 1066 mhz (mobo ondersteunt maar 800) dus dacht ik zon "standaard" overclock is natuurlijk leuk. Ik heb er wat over gelezen en het blijkt daadwerkelijk te kunnen.
Nu heb ik een pentium dual core 950 met een multiplier van 17 en een fsb van 220 mhz.
Ik heb in het verleden een overclock gedaan naar 4.1 ghz en dat werkte perfect.
Inmiddels is het mountingsysteem van mijn scythe infinity overleden en heb ik zelf een constructie gemaakt, echter kan ik hem dan maar op max 3,73 Ghz gebruiken omdat de cpu anders boven de 62 graden komt.
Echter kan ik het geheugen niet zomaar om 1066 Mhz laten draaien omdat mijn fsb maar 220 is
17 X 220 = 3740 mhz en 4 X 220 = 880 MHZ.
Nu heb ik ergens gelezen dat ik dan de multiplier moet verlagen omdat dan mijn cpu wel gewoon op max kan draaien.
bijv. 267 fsb x 4 = 1068, 267 x 14 = 3740 mhz cpu.
Nu is mijn vraag (ja eindelijk
) Kan ik mijn multiplier verlagen op dit Mobo, hoe kan dit, en is dit veilig, en zo nee
kan ik dan anders aan mijn 1066 mhz komen?
ik wordt helemaal
van het zoeken naar een mogelijkheid dus,
Alvast heel erg bedankt
Michael
Ik heb een probleempje met mijn geheugen. (nee niet dat in mn hoofd maar dat in mn pc)
Ik gebruik een P5B Deluxe moederbord, en heb nu nieuw geheugen gekocht.
Aangezien er op de doos van mijn mobo wordt vermelt dat ik kingston pc2 8500 kan gebruiken op 1066 mhz (mobo ondersteunt maar 800) dus dacht ik zon "standaard" overclock is natuurlijk leuk. Ik heb er wat over gelezen en het blijkt daadwerkelijk te kunnen.
Nu heb ik een pentium dual core 950 met een multiplier van 17 en een fsb van 220 mhz.
Ik heb in het verleden een overclock gedaan naar 4.1 ghz en dat werkte perfect.
Inmiddels is het mountingsysteem van mijn scythe infinity overleden en heb ik zelf een constructie gemaakt, echter kan ik hem dan maar op max 3,73 Ghz gebruiken omdat de cpu anders boven de 62 graden komt.
Echter kan ik het geheugen niet zomaar om 1066 Mhz laten draaien omdat mijn fsb maar 220 is
17 X 220 = 3740 mhz en 4 X 220 = 880 MHZ.
Nu heb ik ergens gelezen dat ik dan de multiplier moet verlagen omdat dan mijn cpu wel gewoon op max kan draaien.
bijv. 267 fsb x 4 = 1068, 267 x 14 = 3740 mhz cpu.
Nu is mijn vraag (ja eindelijk
ik wordt helemaal
Alvast heel erg bedankt
Michael