Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Uitleg over div gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al aangeeft.
Ik zoek begrijpenlijke info over een website bouwen door middel van div's.
Heb op google al gezocht maar niet echt wat bruikbaars gevonden.
Weet iemand iets of kan hij me uitleg geven?

Alvast bedankt!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:02

crisp

Devver

Pixelated

Je moet niet zoeken op 'div' maar op 'correct semantisch gebruik van HTML elementen' en 'opmaak door middel van CSS' ;)

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Had een typefout gemaakt en die heeft hij zo gecorrigeerd.
webdesigner div training
Daar heb ik dus op gezecht.

Zal jullie links eens volgen.
Bedankt :D

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:53

Zoefff

❤ 

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Met die links van Onbekend leer je compleet verkeerde dingen...! Tenzij je graag wilt weten hoe ze in de jaren '90 websites bouwden, maar dan was je waarschijnlijk niet op zoek naar 'divs'.

Probeer eens http://modernmarkup.nl .

Cogito ergo dubito

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat PDF bestand ff doorgenomen.
Dit deel snap ik wel.

Maar begrijp ik het goed dat elke pagina helemaal vernieuwd moet worden en niet zoals met frames maar een deel ververst word als je op een link klikt?

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:53

Zoefff

❤ 

Dat klopt ja. Omdat inhoud en stijl nu volledig gescheiden worden zijn pagina's veel kleiner te houden. Dat in combinatie met betere caching en algemeen snellere browsers en verbindingen maken frames in het gebruik zoals jij beschrijft overbodig. Dat los je nu serverside op :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-10 09:26
Als je html-hyperlinks gebruikt voor de navigatie op je site wel, anders zal je met ajax moeten gaan werken, wat alweer een stap moeilijker is. Het volledig vernieuwen van je pagina is tegenwoordig niet zo'n probleem meer voor de gebruikers, door de snelle internetverbindingen en het cachen van afbeeldingen.

edit: minuutje te laat ;)

[ Voor 4% gewijzigd door DEiE op 14-08-2008 00:00 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:53
Er is niets mis met frames in een moderne pagina. Het is alleen vaak niet meer nodig waardoor het zode is de nadelen voor lief te nemen, maar dat wil nog niet zeggen dat gebruik 'verkeerd' zou zijn.

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:36
kijk eens op http://www.sceneone.nl

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Als je met divs een frameset wilt simuleren, kun je hier beginnen voor een setje voorbeelden:
http://limpid.nl/lab/css/fixed/

日本!🎌

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11 10:08
_Thanatos_ schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:20:
Als je met divs een frameset wilt simuleren, kun je hier beginnen voor een setje voorbeelden:
Gaat dat werken in ie6? Gezien het gebruikt van position:fixed.

Hallo met Tim

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
http://htmldog.com/ :)

[ Voor 4% gewijzigd door MuisM4t op 20-08-2008 11:58 ]

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Timlog schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:30:
[...]

Gaat dat werken in ie6? Gezien het gebruikt van position:fixed.
Ik zie position:fixed alleen in CSS2-selectors, dus in goeie browsers wordt die gebruikt. IE6 zal met position:absolute (en de nodige workarounds) gevoerd worden. Maar bovenal: voel je vrij het zelf te testen :)

日本!🎌

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11 10:08
_Thanatos_ schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 16:36:
[...]

Ik zie position:fixed alleen in CSS2-selectors, dus in goeie browsers wordt die gebruikt. IE6 zal met position:absolute (en de nodige workarounds) gevoerd worden. Maar bovenal: voel je vrij het zelf te testen :)
Nou ik vraag het meer omdat het me juist verwarrend lijkt voor een beginnende css-er. Helemaal omdat het vrij specifiek is. Ik heb hier even niet de beschikking tot ie6, vandaar ik ik het gewoon maar vroeg. Mijn ervaring is namelijk dat je position:fixed alleen voor elkaar krijgt in ie6 met expressions.

Hallo met Tim

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik denk dat het juist ideaal is voor de beginnende css-er. Het is de manier om bij gebrek aan kunde en ervaring niet naar frames, of slecht-werkende oplossingen hoeft te grijpen. De doorgewinterde css-er zal het misschien liever zelf verzinnen, hoewel het voor hem/haar ook als een goed startpunt kan dienen.

Dus, TS, doe ermee wat je wilt. Haal je voordeel eruit, zou ik zeggen :)

日本!🎌

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:34

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

_Thanatos_ schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:20:
het is natuurlijk een verkeerd principe om met nieuwe technieken juist oudere functionaliteiten te gaan 'simuleren'..... in dat geval moet je je wel degelijk ook afvragen of als je kennelijk bepaalde functionaliteit wilt of dit 'nutig' is ... wat mogelijk juist kan impliceren dat het kiezen voor het bewust toepassen van een frameset wél verdedigbaar is (bv in een applicatieomgeving twee 'vensters' naast elkaar willen kunnen plaatsen en deze onafhankelijk van elkaar te kunnen refreshen... zònder direkt te moeten overstappen naar allerhande Ajax-prut)..

de andere kant is mogelijk dat dit enkel gaat om een 'visuele' oplossing... in dat geval is het ook goed te realiseren dat frames toegepast voor 'visuele' oplossingen ook duidelijke problemen in de gebruiksvriendelijkheid kennen doordat ze het efectieve 'werkvlak' sterk verkleinen en een hoop statische content toevoegen die kennelijk altijd maar in beeld wil blijven....
het kan voor gebruikers behoorlijk ergerlijk zijn als teveel informatie op hun beeldscherm allemaal vecht om een 'altijd-in-beeld'-positie (iedereen kent wel die ergerlijke 'werkbalken' die ook die eigenschap hebben).

Zelf merk ik dat ik sommige ajax/dhtml-prutoplossingen die een soort van Ä'frames' simuleren hooguit irritant vind, nóg irritanter dan frames, omdat je bij frames nog altijd een hoop browserfunctionaliteit hebt als bv het kunnen openen van een deelframe in een eigen tab... dingen die je dan in DHTML-gerommel allemaal verliest.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@RM-rf: Ik wilde iets tikken in dezelfde strekking (gal spuwen over simuleren van frames middels ajax hacks), maar toen ik de aangehaalde link bekeek ging het enkel over een header/footer/sidebar die altijd in beeld blijft wanneer er wordt gescrolled. Daarvan kan ik nu juist wel de meerwaarde* inzien tov een frames implementatie.

(* url is url van de pagina, en niet van de frameset bv)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Als je wilt dat je gedeeltes van een pagina (bv een menu) kunt laten staan dan kun je doormiddel van wat simpele scripting bepaalde elementen dynamisch maken. Dit voorkomt dat je steeds voor iedere deelpagina je gehele code opnieuw moet gebruiken. Een simpel voorbeeld:

<div>header</div>
<div>menu</div>
<div>Dynamische content</div>
<div>Footer</div>

Nu kun je dus met een simpel php script verschillende content laden waarmee je eigenlijk een frame simuleert. Natuurlijk vereist dit wel een refresh, wat dat betreft is een frame nog steeds anders.
Pagina: 1