Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een probleem met mijn geheugen (2x1GB TwinMOS PC3200(CL3) DDR-DIMM) dat ik eerst niet had (het is dus geen upgrade): als mijn beide geheugenkaartjes in de slots zitten start de PC niet op.
Als er maar eentje in zit (maakt niet uit welke) wel (zo run ik de PC nu).
Ik heb ze in alle 4 de slots geprobeerd met alle mogelijkheden, maar met z'n twee start hij op geen manier op.

Duidt dit op een defect moederbord(Gigabyte GA-K8NF-9) of een defecte CPU (AMD 64 3800+ X2) ofzo?

Alvast bedankt voor de hulp.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zijn de slots op je bord niet beschadigt (mogelijk door een dimm er verkeerd ingeduwd te hebben ofzo?). Werken de dimms nog wel in een ander systeem? En als je 2 andere dimmetjes in je systeem zet, werkt dat wel?

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 23:11:
Zijn de slots op je bord niet beschadigt (mogelijk door een dimm er verkeerd ingeduwd te hebben ofzo?). Werken de dimms nog wel in een ander systeem? En als je 2 andere dimmetjes in je systeem zet, werkt dat wel?
De slots zijn niet beschadigd, want beide geheugendimms runnen in alle vier de slots, alleen niet met elkaar. De dimms werken wel in een ander systeem en ik heb hetzelfde probleem met andere 1 GB dimms.

Verwijderd

Bios resetje gedaan?

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-03 16:10
Ik denk de processor stuk. Ik heb precies hetzelfde gehad. Heb de processor eruit gehaald, bleken er een paar pinnetjes krom te zijn.

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience