Laptop DVD/CD Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-01 19:20
Heeee allemaal,

Ik heb een vraagje over een probleem van mij. Nou ben ik niet een ervaren tweaker, dus ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik heb een laptop (specs beneden) met een ingebouwde dvd/cd drive, nou was ik ongeveer 2 uur geleden een film aan het kijken wanneer die film opeens vast liep, ik haalde de dvd eruit en wou het opnieuw proberen maar dit keer opende hij niet. Ben naar Start > Computer > Dvd Station gegaan, rechtermuisklik, verkennen maar dan gebeurt er niks, ik krijg ook niet te zien dat er een dvd/cd in de drive zit. Heb verschillende cd's etc uitgeprobeerd maar het werkt niet, opnieuw opgestart, ook niet. Is er iemand die mij kan helpen de drive weer aan de praat te krijgen?

Dvd/Cd Station: MATSHITA UJ-850D ATA DEVICE

Laptop: PACKARD BELL EasyNote SL51-B-002
Breedbeeld notebook met 17" Diamond View TFT-scherm, WiFi, AMD Athlon 64 X2 QL60 processor, 160 GB harde schijf en 3072 MB DDR2 werkgeheugen

Met Windows Vista Home Premium erop geinstalleerd.

Als iemand nog meer over mijn laptop wil weten dan zoek ik het wel op.

Alvast Bedankt,
Chakir

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je nog wel booten van het ding? (dus met een livelinuxcd of windows cd?). Als dat niet het geval is dan is waarschijnlijk je drive stuk.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:09
Als je nog garantie hebt dan zou je een RMA kunnen aanvragen. Maar kijk eerst idd of de BIOS hem wel ziet.

In ieder geval hoort dit topic op een andere plaats, ik verplaats hem even.

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-01 19:20
GENETX schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 23:22:
Als je nog garantie hebt dan zou je een RMA kunnen aanvragen. Maar kijk eerst idd of de BIOS hem wel ziet.

In ieder geval hoort dit topic op een andere plaats, ik verplaats hem even.
Sorry voor de verkeerde plek,

Ik heb idd nog garantie, heb hem zelfs verzekerd alleen heb ik hem eerder opgestuurd en dat duurt weer zo lang voordat ik hem terug heb, ik ga nu even de windows cdtje zoeken en booten.

EDIT: Ik heb even gezocht, niet gevonden. Ik denk dat ik morgen maar eens even grondig ga zoeken. Verder is het me opgevallen dat wanneer ik een cdtje erin stop dat ik dan wel dat tekentje van een cd zie bij de muis, maar verder doet die niet veel.

[ Voor 19% gewijzigd door Alcides op 14-08-2008 00:38 ]

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-02 12:30

Pathogen

Shoop Da Whoop

Zeker na je laatste post klinkt het als een kapotte drive.
Klinkt rot qua tijd, maar dat wordt toch echt RMA sturen. Aan de andere kant heb je dan wel weer een werkende 'top!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dvd/Cd Station
Overige Hardware is geen dumpbak :o

In het beleid van dit subforum staat duidelijk genoeg waar je met dit soort vragen terecht kunt: Opslagmedia & I/O Controllers
En een minder ervaren Tweaker zou juist extra goed dergelijke beleid/FAQtopics mogen lezen :o

Move OH -> OM

Oslik blyat! Oslik!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Alcides schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 23:29:
[...]

Sorry voor de verkeerde plek,

Ik heb idd nog garantie, heb hem zelfs verzekerd alleen heb ik hem eerder opgestuurd en dat duurt weer zo lang voordat ik hem terug heb, ik ga nu even de windows cdtje zoeken en booten.

EDIT: Ik heb even gezocht, niet gevonden. Ik denk dat ik morgen maar eens even grondig ga zoeken. Verder is het me opgevallen dat wanneer ik een cdtje erin stop dat ik dan wel dat tekentje van een cd zie bij de muis, maar verder doet die niet veel.
Je kunt natuurlijk ook altijd een ander cdtje pakken. Linuxdistro, memtest, win98 cd, maakt allemaal niet uit.
dion_b schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:06:
[...]

Overige Hardware is geen dumpbak :o
Dat ligt aan je CSL collega ;)
Pagina: 1