Toon posts:

Downloadsnelheid verhogen.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.691 views

Verwijderd

Topicstarter
Sorry als dit het verkeerde subforum is.

Hallo.

Ik zag net dit " http://www.techzine.nl/tw...ding-verhogen-xp-pro.html " artikel op een website. Jammer genoeg kan dit alleen voor Windows XP Professional. En ik heb de Windows XP Home Edition (SP2).

Weet iemand of er zoiets vergelijkbaars mogelijk is met de Home Edition?

Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand een goed antwoord zou kunnen geven.

Mvg,

David.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2008 22:44 ]

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Misschien handig om te vertellen wat voor type verbinding je hebt, en wat je download en upload snelheden zijn?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 22:42:
Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand een goed antwoord zou kunnen geven.
Wat heb je zelf al geprobeerd? Ga eens zoeken op QoS en XP Home, en ga aan de slag met tips. Met een beetje eigen inzet moet je een end komen. Begin eens bij Windows XP Quality of Service (QoS) enhancements and behavior.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon ADSL van Solcon. Ik download met een snelheid van ongeveer 500-600 KB/S. Upload snelheid ongeveer 200 KB/S dacht ik.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 22:47:
Gewoon ADSL van Solcon. Ik download met een snelheid van ongeveer 500-600 KB/S. Upload snelheid ongeveer 200 KB/S dacht ik.
Dat zegt niets. Wat is je maximale verbindingssnelheid, hoe test je het (torrents of zo), welke firewall gebruik je, etc. Er is geen simpele algemene truc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 22:46:
[...]

Wat heb je zelf al geprobeerd? Ga eens zoeken op QoS en XP Home, en ga aan de slag met tips. Met een beetje eigen inzet moet je een end komen. Begin eens bij Windows XP Quality of Service (QoS) enhancements and behavior.
Heb al best wel veel dingen geprobeerd, vooral veel gezocht. Internet Download Manager geïnstalleerd, maar dat scheelt ook maar ongeveer 50 kb/s. Ik ben nu bezig met het installeren van System Mechanic Professional.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Maar dat zegt nog steeds niet over wat je theoretische maximumsnelheid zou moeten zijn. Waarom denk je dat je snelheid hoger kan? Probeer nu eerst volledige gegevens te geven, inclusief de reden waarom je denkt dat je meer moet kunnen halen.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Je mag wel een keer compleet een post maken. Wat voor abonnement heb je? dus niet gewoon ADSL van Solcon maar er ook even de specs erbij vermelden. Als je download en wanneer hoe en met wat voor snelheden je dat doet. Hoe je thuis situatie eruit ziet. Hoeveel pc's, hoe wordt internet gedeeld enz.. enz.. Iets meer informatie zou erg handig zijn.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:51

BCC

Er bestaat inderdaad helaas niet zoiets als een magische instelling die je downloads 2x zo snel maakt. Het ligt aan je eigen verbinding, de hoeveelheid verkeerd die daar over gaat en vaak aan de snelheid waarmee de server jouw het bestand serveert.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:11
Om de oorspronkelijk vraag te beantwoorden: HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Psched\, met NonBestEffortLimit van type DWORD kun je daar ook die percentage zetten.

http://www.microsoft.com/...entry/93815.mspx?mfr=true

Je kan dit percentage ook per adapter instellen (zie artikel hoe).

[ Voor 49% gewijzigd door sewer op 13-08-2008 23:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Uhm ik kan in het artikel niet echt vinden hoe het precies werkt. Ik kan wel met registry editor de Adapter opzoeken maar verander ik die 20% dan naar 100%?

Verwijderd

Je geeft nog steeds geen antwoord op de vragen die jou gesteld worden. Maar om je maar even uit de droom te helpen: veel zal het normaal gezien echt niet uitmaken wat je ook loopt te spelen met vage waarden. Neem een sneller abbo als je sneller wilt downloaden.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Voordat je nu van alles en nog wat gaat doen om je internetsnelheid te verbeteren, zoals dat artikel uit de ts je wil laten doen, lees eerst eens de volgende pagina door: Debunking Common Windows Performance Tweaking Myths. En dan met name het stuk getiteld 'Disabling QoS to Free Up 20% of Bandwidth':
This tip made the rounds with people believing that Microsoft always allocates 20% of your bandwidth for Windows Update. According to the instructions, you were supposed to disable QoS in order to free up bandwidth. Unfortunately this tip was not only wrong, but disabling QoS will cause problems with applications that rely on it, like some streaming media or VoIP applications.

Rather than taking my word for it, you can read the official Microsoft response: "There have been claims in various published technical articles and newsgroup postings that Windows XP always reserves 20 percent of the available bandwidth for QoS. These claims are incorrect... One hundred percent of the network bandwidth is available to be shared by all programs unless a program specifically requests priority bandwidth."

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Het artikel uit de startpost is al 4 jaar oud!
Voorts is het ook nog complete onzin. Zie bijdrage van Harm.

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ten eerste moet je netwerk kaart QoS ondersteunen.
En ten tweede zit er geen QoS in de Home Editition volgens mij. (ofwel vergis ik mij hier)
Daarbij is het hele 20% verhaal sowieso een hoax.

Om sneller te downloaden

-download manager gebruiken (flashget is de beste maar er zijn er meer)
- tweak een aantal netwerk instellingen zoals MTU (beperkt effect .... probeer het en zie of het verschil maakt)

Je kunt bijvoorbeeld Network optimizer eens googlen.

Etc etc ... als je op google zoekt kun je een heleboel dingen vinden.

MAAR in het algemeen gebruik je deze zaken als er een probleem is niet als het gewoon goed werkt maar je toch sneller wilt. Sneller downloaden dan de verbinding die je krijgt is toch niet mogelijk.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 10:15

PcManiaxx

ondertitel duh

cornfed99111 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:45:
Het artikel uit de startpost is al 4 jaar oud!
Voorts is het ook nog complete onzin. Zie bijdrage van Harm.
Jij kan het dan wel als onzin bestempelen, maar dat is het niet. Heb het voor de gein bij de pc van mijn vader gedaan die in z'n huis altijd 600kb/s haalt. Na deze tweak is dat 635/640kb/s, dus je merkt er toch echt wel wat van.

Ook surfen gaat sneller.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik had het voor de lol ook geprobeerd en mijn snelle test kwam op +/-820-823 zonder aanpassingen en 840 met de aanpassing (downloads via nieuwsserver). Maar moet het nog wat preciezer en langer testen om zeker te weten.

☻/
/▌
/ \

• cornfed99111
PcManiaxx schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 17:13:
[...]

Jij kan het dan wel als onzin bestempelen, maar dat is het niet. Heb het voor de gein bij de pc van mijn vader gedaan die in z'n huis altijd 600kb/s haalt. Na deze tweak is dat 635/640kb/s, dus je merkt er toch echt wel wat van.

Ook surfen gaat sneller.
Toe maar. Met welke programma's heb je dat getest? En over welke periodes?
De zin "surfen gaat sneller" is dat op je eigen gevoel gebaseerd?

Heb je eigenlijk wel eens gelezen waarvoor QoS in windows eigenlijk voor dient?

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 10:15

PcManiaxx

ondertitel duh

cornfed99111 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 19:37:
[...]

Toe maar. Met welke programma's heb je dat getest? En over welke periodes?
De zin "surfen gaat sneller" is dat op je eigen gevoel gebaseerd?

Heb je eigenlijk wel eens gelezen waarvoor QoS in windows eigenlijk voor dient?
Getest met www.speedtest.nl en www.speedtest.bbned.nl. Verder heb ik onder andere Grabit, Altbinz en andere nieuwsgroepdownloaders gebruikt waarbij toch echt duidelijk te zien was dat ik 635 a 640 kb/s haalde. En dit constant nog wel.

Surfen gaat sneller in de zin dat pagina's sneller geladen worden. Dit merk je dan ook.

Hoe dan ook, dit is gebaseerd op MIJN ervaringen, maar ik weet zeker dat er nog andere mensen zijn die de verschillen opgemerkt hebben.

• cornfed99111
Volgens mij heb je geen 20% snelheidswinst. Dus het artikel is nog steeds onzin.
Als je diensten (services) stopt of afsluit zal Windows zeker sneller gaan werken.
En dus ook de programma's die in Windows lopen (newreaders en browsers).

Er is ook een bedoeling voor QoS in Windows. Normale programma's moeten niet gehinderd worden als Windows zelf iets wilt doen via internet, updates binnenhalen bijvoorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens ik heb vanmiddag even een programma op een andere PC geprobeerd, die had standaard 3300 kb/s download snelheid. Daarna even " 'Full Speed' Internet booster + performance tests " gedraaid en toen liep die 4900 kb/s :o. Aan de upload snelheid kan je volgens mij niets veranderen maar dat gebruik ik niet echt veel.

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Zelfs dan nog. De meeste pc's hebben een bandbreedte van 1 Gbit of 100 Mbit. De meeste routers werken op 100 Mbit. Dus je bandbreedte zoals windows die ziet is meestal 100 Mbit. Als QoS daar 20% van zou reserveren (wat een hoax is, dat doet het gewoon niet) dan hou je nog 80 Mbit over wat waarschijnlijk nog altijd een stuk meer bandbreedte is als je internet verbinding zelf.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Meer snelheid dan je al reeds van je provider krijgt is gewoon simpelweg niet mogelijk.

Je verbinding wordt er dan ook niet 'sneller' van, het is wel mogelijk dat je PC instellingen niet optimaal zijn, waardoor je hetgeen je binnenkrijgt (van je ISP, abonnementslimieten, lijnlimieten) misschien niet optimaal gebruikt wordt.

Uit ervaring blijkt dat het aanpassen van bijvoorbeeld MTU en RWIN met een applicatie zoals TCP Optimizer in sommige gevallen hierbij kan helpen.

Verder mis ik helaas je eigen inzet in de OP. Dit is een vraag die terugkomt in de I&H FaQ.

Daarom gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.