Probleem met VGA-kaart X1600PRO

Pagina: 1
Acties:

• Tittah
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09-2025
Ik ben even ten einde raad. Alle hulp is welkom.

Ik heb ruim een jaar geleden een asus barebone (M2NPV-VM) met een asus X1600PRO vga-kaart (PCI-E) samengesteld voor een vriend. Vorige week bracht hij zijn PC bij mij binnen met het probleem dat die niet meer opstart. Even een aantal dingen getest en het leek op het eerste zicht de vga-kaart te zijn.

Omdat ik een paar maanden geleden een bijna identiek probleem had (toen MB binnengedaan in RMA, MB vervangen en problemen opgelost), ging ik er ook deze keer van uit dat het om hetzelfde ging...

Ik had hier nog een barebone staan (M2A-VM) dus ik had gepland om gewoon het MB om te wisselen. Niet dus... Ook die wilde niet opstarten met de X1600.

Vervolgens de X1600PRO in mijn eigen bak geprobeerd (asus Maximus II Formula) en daar doet de kaart het alvast zonder probleem.

Tenslotte een HD3650 PCI-E die ik nog had liggen geprobeerd op de beide barebones en ook dat geeft geen enkel probleem...

Iemand?

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Cmos reset geprobeerd?

specs

• Tittah
Hier en daar al wel, maar waarschijnlijk niet consequent...

Net nog even geprobeerd, helpt niet...

Nog even erbij vertellen: PC blijft hangen op ASUS bootscherm na de (voor zover ik weet normale) eerste korte beep...

• Tittah
Hola, er komt leven in...

Tot hier toe had ik altijd geprobeerd met 1GB DDR2-677 (geeft geen problemen met onboard VGA!), en heeft er voeger ook altijd ingezeten. Toch maar even 1 lat 512 MB DDR2-800 ingepropt en wat blijkt: het werkt op de M2A-VM maar niet op de M2NPV-VM :-)

Op de M2NPV-VM start de PC maar geeft enkel signaal via de onboard vga-fiche...

8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Tittah op 13-08-2008 23:22 ]