Internetprovider met 2 telefoonnummers?

Pagina: 1
Acties:

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11 22:31
Binnenkort verhuis is naar een nieuwbouw woning (helaas zonder glasvezel) en ik zoek een internetprovider waarbij ik kan internetten en bellen en 2 telefoonnummers krijg.

Ik dacht dat het een makkelijke klus zou zijn, maar helaas. Ik heb ze bijna allemaal gehad en ondanks de geweldige acties, heeft niemand de mogelijkheid om 2 telefoonnummers te leveren. Tenzij ik een extra analoge lijn afneem bij KPN.

Heeft iemand advies / tips om toch een (ADSL) internetverbinding te kunnen nemen met 2 telefoonnummers (mag op 1 lijn) zonder afhankelijk te zijn van KPN?

GoT, You have to love it!

Verwijderd

Volgens mij kan dat bij XS4ALL gewoon. Voip.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2008 22:18 ]

• Lisadr
@HlpDsk

Bedankt voor je antwoord. XS4ALL is vrij duur. Voor 20Mbit is het 55 euro p/m exc lin van 9.5 p/m. Daarnaast kost 2xVOIP 10. Totaal dus 74.50 euro p/m en dan heb je een 085 nummer. Vind ik persoonlijk te duur. Zeker als je 20Mbit + 1 lijn kan krijgen voor 25 euro p/m.

Maar bedankt voor je oplossing.

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-12 16:28
Telfort internet lijn..
en dan via belbudget ofzo 2x een voip nummer afsluiten? O-)

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:51
Of anders een extra (voip) nummer van bijv. budgetphone. Kan je bijv in een fritzbox-modem(XS4All) prima instellen.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 07:19
Kun je niet zelf gewoon 20Mbit internet nemen en een beetje goede VOIP modem en dan zelf 2 abbo's erin knutselen?

• Lisadr
Budgetphone klinkt intressant voor 4.50 euro p/m per nr.

Wat ik dus zou kunnen doen is een 20Mbit internet+bellen nemen voor rond de 25 a 35 euro per maand en voor 4.50 euro p/m een budgetphone. Ik kan alleen nergens terugvinden of ik een extra telefoonnummer kan krijgen.

• Lisadr
Het pakket bevat ook een prepaid VOIP-account. Hiermee kunt u bij 'startpakket activeren' op onze website direct een telefoonnummer in uw woonplaats downloaden. Gaat u prepaid bellen, dan laadt u de account steeds op met een Budget Phone telefoonkaart. Meldt u zich aan voor VOIP onbeperkt of VOIP basic, dan zetten we uw account om in een postpaid account, waardoor u tegen nog lagere tarieven belt. Maar wat u ook kiest, u bespaart altijd honderden Euro's per jaar, u heeft geen andere internetprovider nodig en er hoeft geen monteur aan huis te komen.
Dit vond ik in hun winkel. Dus ik neem aan dat ik een telefoonnummer kan krijgen! Ik ga ze morgen bellen.

Super bedankt voor jullie reacties.

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08 20:29
Ja KPN heeft het wel, bellen via internet.

Link zakelijk internet bellen

Is wel zakelijk, maar misschien dat ze het ook leveren aan particulieren als je netjes vraagt. Anders komt er nog een kvk abbonnement bij.

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:08

Theuno

Da Devil Crew

Tele2 kan 2 telefoonlijnen leveren.
UPC kan dit ook.
Ziggo ook: http://www.ziggo.nl/producten/telefonie/

Ik vermoed dat er nog meer zijn, bij beide providers hoef je niets met KPN te maken te hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Theuno op 13-08-2008 22:59 . Reden: Ziggo toegevoegd. ]

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Euh, neem een ISDN2 en vraag daar je ADSL over aan? Krijg je zelfs 4 nummers bij, met twee lijnen. (Of als ze niet tegelijk gebruikt hoeven te kunnen worden, een ISDN1).

Ik snap dat 'niet afhankelijk van KPN' deel niet. Van wie denk je dat 't koper is dat je huis binnenloopt? Is je KPN telefoonverbinding vaak kapot? Want ik kan me niet herinneren dat ik dat probleem ooit thuis heb gehad.

[ Voor 91% gewijzigd door CyBeR op 13-08-2008 23:03 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Lisadr
@voodoo202
Bedankt, bij KPN kost het € 80 p/m voor 6mbit. Een beetje duur

@Theuno
Tele levert geen 2 lijnen, tenzij je die eerst aanvraagt bij KPN en vervolgens verhuist naar Tele2. De klantenservice gaf aan dat dit tussen de 6 en 12 weken kan duren om aan te vragen.
Bij Ziggo zijn de totale kosten 75 euro p.m. Vind ik te duur

@CyBer
ISDN2 is too much. Ik hoef geen 4 nummers of 2 lijnen. Ik moet alleen een extra nummer hebben. Daarbij zijn de kosten hoog. Daarbij kan niet alle ADSL via ISDN. Afhankelijk van KPN heet met de kosten te maken. KPN is vrij duur ivm andere (internet) providers. Ik heb geen zin om dubble kosten te betalen en ik heb het budget niet. Ik ben gemiddeld voor 70 minuten p/m over mijn vaste lijn. Dus niet veel.

Bedankt voor jullie reacties.

[ Voor 18% gewijzigd door Lisadr op 13-08-2008 23:08 ]

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Wellicht ten overvloede maar voor zover ik weet zijn de eerste twee 085 nummers bij XS4ALL gewoon gratis.

Enig nadeel was dat andermans telco soms hoge bedragen rekende voor bellen naar 084/5 nummers.

Tevens kan je het oude POTS abonnement opzeggen, dus scheelt dat ook weer die 9.5 / maand.

This can no longer be ignored.

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:51
Wat dacht je hier van: Telfort €20,- /mnd + vast bellen: €10,-
1 nummer van budgetphone (alleen gebeld worden) €10,- /jr.
Afgerond: €31,- /mnd.

• Lisadr
@AtRi
Ik denk dat ik dat ga doen.

Bedankt voor jullie adviezen.

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bij overstap naar Tele 2 hou je je oude nummer en krijg je er nog een nummer van Tele 2 bij, totaal dus 2 nummers.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb 2 telefoonnummers bij Xs4all, maar ik betaal daar helemaal niets extra's voor :?
hier staat alles wat er standaard bij een abonnement zit.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Lisadr
@boomsma
@SinergyX

Lees aub mijn topic! Tele2, xs4all en overige providers bieden alleen 2 nummer als je de bestaande KPN nr overzet naar hun. Maar als je geen bestaande KPN nr hebt, leveren ze geen 2 nummers!

Dus bij een nieuwbouw, waar je nog helemaal niks hebt, kan je geen 2 lijnen krijgen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Erm.. lees eerst even de link die ik gaf. Mag ik qouten:
* De eerste twee 085-nummers zijn gratis. Voor elk extra 085-nummer dat u aanvraagt, betaalt u 1,50 per maand.

Andere woorden, ik heb thuis zelfs 3 nummers. 2 van Xs4all, 1 van KPN. Daarbij heeft ADSL Only van Xs4all geen koperkosten (naja, xs4all betaald ze) en ben je niet afhankelijk van KPN abbo of dergelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 14-08-2008 10:53 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik weet niet of het mogelijk is maar anders eerst voor heel kort KPN nemen (= 1e tel. nummer) dan overgaan naar Tele 2 (krijg je je 2e tel. nummer).
Voordeel van Tele 2 is dat je niets meer met de KPN te maken krijgt (Tele 2 neemt alles over).

Ik weet echter niet hoe lang je KPN abonnee moet zijn om te kunnen overstappen.
Pagina: 1