Toon posts:

kasten met kunststof zijkanten ?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi

Bestaan er computerkasten (mid of full towers) die kunststof zij-panelen hebben ipv metaal. Das namelijk een stuk simpeler te bewerken dan metaal. Slijp me een ongeluk..

Als iemand een adresje of linkje weet. Laat het me dan even weten

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
jij wilt helemaal geen makkelijk te modden kast, jij is TWEAKER!! >:)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
jawel

maar heb twee linker handen en ik heb net een prachtig gat gemaakt wat op een cirkel moest lijken maar door het uitschieten enzo is het nu een ovaal geworden.. Tja. met kunststof kan je een stuk makkelijker werken gewoon.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:17

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op woensdag 21 februari 2001 11:55 schreef t.e.n het volgende:
jawel

maar heb twee linker handen en ik heb net een prachtig gat gemaakt wat op een cirkel moest lijken maar door het uitschieten enzo is het nu een ovaal geworden.. Tja. met kunststof kan je een stuk makkelijker werken gewoon.
:? Vind je? Plastic smelt als je het te snel zaagt, en plexiglas barst nogal snel... heb je met staalplaat allemaal geen last van...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
smelt wel maar das geen ramp.. Ik maak hem ietsje te klein en dan vijl ik de handel wel op.. iets wat je bij metaal ook eigelijk niet wilt, plexiglas ga ik niet gebruiken want die gaten zijn voor fans..

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Volgens mij zijn dat soort kasten alleen maar custom made (lees $$$) te koop. Kasten worden van metaal gemaakt om EMC problemen te voorkomen (EMC = ElektroMagnetische Compatibiliteit)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
tip, koop een gatenzaag voor hout bij de GAMA, voor 5 peik, die is 63mm, stop er een 4mm metaalboor in, en jens op langame toeren (lees langzaam) en gat in je plaatstaal.. met een beetje geluk kun je met zon zaag net 2 gaten maken, met een beetje pech net maar 1, maar het wil wel degelijk, langzaam toerental!!! meestal heb je ze toch maar voor 1 of 2 gaten nodig, zon metaalgatenzaag is gouw rond de 70 piek!..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
EMC ? mm geloof ik niet. En custom made zal ook wel niet.. De kast van mijn schoonouders (bevat een P133) heeft ook kunststof zijplaten en die doet het prima.. Het frame is wel van metaal natuurlijk..

Enne wat die zaag betrefd. Ik heb daar ook al eens aan gedacht maar.. Misschien niet eens zon raar idee.. Beetje olie er misschien bij. Das moest ook altijd als we schroefdraad op verwarmingsbuizen maakten (jaja ben cv-monteur geweest)

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Op woensdag 21 februari 2001 12:37 schreef t.e.n het volgende:
EMC ? mm geloof ik niet. En custom made zal ook wel niet.. De kast van mijn schoonouders (bevat een P133) heeft ook kunststof zijplaten en die doet het prima.. Het frame is wel van metaal natuurlijk..
...
Ik heb dit al eens eerder besproken:
Op maandag 12 februari 2001 15:25 schreef AcouSE het volgende:
Dat de kast van metaal is heeft wel degelijk met EMC (ElektroMagnetische Compatibiliteit) te maken. Als je er een gat in zaagt, zul je er echter niet zoveel van merken, omdat je pc-kamertje nou niet echt een EM zware omgeving is. Maar stel even dat je je PC naast een FM zender(babyfoon of zendmast, 100Mhz) zet, kan het je systeem wel beînvloeden! En natuurlijk zijn er ook dingen die door je PC kunnen worden beïnvloed (zullen er niet veel zijn).
Op maandag 12 februari 2001 15:57 schreef bugsy het volgende:
En laten we niet vergeten dat die kast er ook is om de storing die je PC verooraakt tegen te houden, daarom werken die goedkope radio-kaartjes IN je PC zo slecht ;)
Ik bedoel maar... Het hoeft niet per se fout te gaan, ik bedoel, je kan ook motorrijden zonder helm. Alleen als het dan fout gaat... :'(

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Het metaal van een kast dient ook ter afscherming van allerlei storingen, dus een kast van kunststof zou een PC gevoelig voor invloeden van buitenaf maken, en andersom zou de PC ook kunnen storen op gevoelige apparatuur in de omgeving.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
oke metaal dus, mag dat dan ook alluminium zijn of soortgelijk ?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Aluminium is erg goed zelfs, want het wordt veel gebruikt voor HF electronica. Maar het is wel duurder, en nou niet bepaald makkelijker te zagen denk ik ;)

Ennuh.. Erg elegant is het niet, maar in principe zou je een kunststof wand met aluminium folie kunnen beplakken die je aan de massa van de PC hangt zodat je toch afscherming hebt. En alu folie is zoals je weet makkelijk op maat te knippen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Aluminium is juist heel makkelijk te bewerken, omdat het een zacht metaal is Gewoon met de hand met een figuurzaag.

Verwijderd

Topicstarter
allu-folie ?
is dat weer niet te dun ?

Verwijderd

Waarom wil iedereen toch altijd de gaten voor fans e.d. erin slijpen? Want met een decoupeerzaag kun je met een beetje handigheid een mooi rond gat zagen. Wel ff de boel rondom het toekomstige gat afplakken, en een fijn metaalzaagje gebruiken :)

Verwijderd

En navijlen...

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Op woensdag 21 februari 2001 15:29 schreef SySasZ het volgende:
Waarom wil iedereen toch altijd de gaten voor fans e.d. erin slijpen? Want met een decoupeerzaag kun je met een beetje handigheid een mooi rond gat zagen. Wel ff de boel rondom het toekomstige gat afplakken, en een fijn metaalzaagje gebruiken :)
omdat het anders vet slordig lijkt natuurlijk, ik heb het nu nog niet geslepen, van veraf zie je het niet zo maar van dichtbij wel, en dat irriteerd me :(

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb dus even een "kleine" uitgave gedaan. Ik heb een 80mm gatenzaag gekocht voor metaal (54,--, de houder was 20,-- wel prijzig maar 100x mooier en sneller als met een decoupeer zaag of dremel).
Enne, 5 gaten, hartstikke rond binnen 45 minuten in mijn niewe hq-80 kast. 2 in achterkant boven de voeding, 2 in de bodem en 1tje aan de voorkant (onder speakertje).
Aan de onderkant zitten 2 2,6W sunon fans en boven in 2x 2.0W fans die per 2 aan een fanbus zitten. Die 5de wil ik met een slag direct om de cpukoeler (spire orb) laten blazen.. maar of die werkt weet ik niet, zal het moeten testen..
Als ik een camera te pakken krijg zal ik ff wat shots maken...
mzzl
Pagina: 1