Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Je kent het vast wel: je hebt je contacten allemaal netjes in orde. Adresje ingevoerd, telefoonnummers van werk, huis en mobiel erin, etc. Je hebt nogal wat contacten erin zitten dus een lange waslijst.

Op een gegeven moment zit je alleen met het probleem dat je al je SIM-contacten en je andere contacten in de lijst hebt staan. De SIM-contacten zijn op dat moment vrij overbodig. Dus die wil je verwijderen maar nog wel bewaren: backupje maken dus.

Hoe kan ik in hemelsnaam een backup maken van m'n SIM-kaart?

Ik ben aan het zoeken gegaan en ben uitgekomen op het gratis Simanager 1.1.2
Dus gedownload en geinstalleerd maar helaas doet deze het niet om één of andere reden.

Ik ben verder gaan zoeken en vond vervolgens het programma PocketToolman. Daarmee kan je geen backup maken maar (zo valt te lezen in de specs) wel de SIM-contacten verbergen.
Dus heb ik die gedownload en geinstalleerd. De optie om SIM-contacten te verbergen bij opstarten heb ik aangevinkt. Na opnieuw opstarten draaide PocketToolman. Het vinkje staat nog waar hij hoort te staan maar helaas zijn ook m'n SIM-contacten nog altijd zichtbaar.

Heeft iemand andere suggesties hoe ik ze onzichtbaar kan maken of ik er een backup van kan maken?

[edit]
SIManager is blijkbaar een tooltje om de simkaart van een ANDER mobieltje te backuppen. Niet wat ik zoek dus.

[ Voor 4% gewijzigd door WFvN op 13-08-2008 23:30 ]

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Waarom gebruiken mensen nou nog de SIM-kaart om contacten op op te slaan?

De naam mag niet langer zijn dan een bepaald aantal teken, meerdere nummers per naam is niet mogelijk en ander info als e-mail etc... is helemaal onmogelijk...

Tuurlijk, een backup maken van je contacten is hééél belangrijk, maar daarvoor gebruik je toch gewoon Nokia/Samsung/SonyEricsson PC Suite/ActiveSync om een backup naar de PC te maken. Nog beter is om te synchroniseren met Outlook.

Of mis ik iets waarvoor een SIM wel makkelijk is?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Ik snap ook even niet waarom je een backup van je SIM zou willen, gewoon backup maken van de contactpersonen in je telefoon via ActiveSync, Nokia software, SonyEricsson PCSuite (wat je telefoon ook mag zijn).

edit
En synchroniseren is af en toe wel makkelijk aangezien backup van telefoon X meestal niet zo makkelijk op telefoon Y is te krijgen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2008 10:53 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

Cyphax

Moderator LNX
Ginz schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 10:49:
Waarom gebruiken mensen nou nog de SIM-kaart om contacten op op te slaan?
Omdat je je SIM-kaart mee kan nemen naar een nieuwe mobiel. Dan hou je de contacten gewoon, wel zo handig. Ik maak zelf af en toe de simkaart leeg en kopieer dan alle contacten vanaf de telefoon naar de simkaart, da's ook voornamelijk als backup omdat de telefoon standaard het interne geheugen gebruikt.

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Cyphax schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 10:53:
[...]

Omdat je je SIM-kaart mee kan nemen naar een nieuwe mobiel. Dan hou je de contacten gewoon, wel zo handig. Ik maak zelf af en toe de simkaart leeg en kopieer dan alle contacten vanaf de telefoon naar de simkaart, da's ook voornamelijk als backup omdat de telefoon standaard het interne geheugen gebruikt.
Maar het is toch veel handiger om een backup (danwel synchronisatie) op de pc te hebben en die tweede telefoon dan via de pc van al je contactpersonen voorzien? De manier van opslag op een SIM is verre van handig naar mijn idee.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:08:
Maar het is toch veel handiger om een backup (danwel synchronisatie) op de pc te hebben en die tweede telefoon dan via de pc van al je contactpersonen voorzien? De manier van opslag op een SIM is verre van handig naar mijn idee.
Ik weet niet of je een backup van bijv. een Nokia-toestel kan gebruiken voor een Samsung-toestel, en synchronisatie, tja dat is weer zo Windows-only, daar heb ik niets aan. :)
De SIM-kaart vind ik dan handiger :)

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:41
volgens mij kunnen de meeste merken tegenwoordig wel syncen met outlook toch?
Ik sync al jaren mijn gsm met outlook, en bij een nieuwe gsm is overzetten dan een fluitje van een cent.
Het vervelende van mijn sim (6 jaar oud) is dat ik slechts 1 naam en nr kan opslaan.
Dit terwijl ik per contact vaak veel meer heb opgeslagen. Voor mij is de sim dus geen optie.

Tijd van werken, tijd van rusten

Verwijderd

Cyphax schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:10:
[...]

Ik weet niet of je een backup van bijv. een Nokia-toestel kan gebruiken voor een Samsung-toestel, en synchronisatie, tja dat is weer zo Windows-only, daar heb ik niets aan. :)
De SIM-kaart vind ik dan handiger :)
Windows only? Voor Mac is er ook heel wat te vinden hoor (bijv iSync) :) Voor Linux weet ik dan weer niet, maar google geeft daar aardig wat zoekresultaten op dus dat zal ook wel moeten lukken.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:22:
Windows only? Voor Mac is er ook heel wat te vinden hoor (bijv iSync) :) Voor Linux weet ik dan weer niet, maar google geeft daar aardig wat zoekresultaten op dus dat zal ook wel moeten lukken.
Ik heb inderdaad Linux thuis. Ik moet de synchronisatie nog regelen, ik synchroniseer nu helemaal niets eigenlijk. :)
Ik doe er trouwens sowieso weinig mee, een naam en telefoonnummer is voorlopig even genoeg, misschien dat ik met synchronisatie met bijv. Evolution ga proberen dat voor elkaar te krijgen, maar dan nog vind ik een backup van de telefoonnummers op mijn SIM wel handig.

[ Voor 23% gewijzigd door Cyphax op 14-08-2008 11:29 ]

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

De keren dat een normaal mens van toestel wisselt is misschien 1 keer per jaar, soms nog minder.

Ik wissel zéér regelmatig (komt door mijn werk), maar toch sync ik liever met met PC, dan dat ik ze moet kopiëren van mijn SIM. Ook bieden tegenwoordig steeds meer toestellen de mogelijkheid om je telefoonboek in 1 keer over te knallen via infrarood of bluetooth.

De nadelen van de opslag van een SIM tellen bij mij nog altijd een stuk zwaarder dan de nadelen bij het syncen etc...

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Ginz schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:32:
De keren dat een normaal mens van toestel wisselt is misschien 1 keer per jaar, soms nog minder.

Ik wissel zéér regelmatig (komt door mijn werk), maar toch sync ik liever met met PC, dan dat ik ze moet kopiëren van mijn SIM. Ook bieden tegenwoordig steeds meer toestellen de mogelijkheid om je telefoonboek in 1 keer over te knallen via infrarood of bluetooth.

De nadelen van de opslag van een SIM tellen bij mij nog altijd een stuk zwaarder dan de nadelen bij het syncen etc...
Wat betreft alle commentaar over het gebruik van de SIM:

Voorop gesteld heb ik liever ook de 'andere' contacten met alle extra gegevens zoals adres etc. (ik wil m'n SIM-kaart nu dus ook eerst backuppen en daarna volledig leeggooien zodat ik die nummers met _beperkt aantal karakter namen die daardoor wat cryptisch zijn_ uit m'n contacten kan flikkeren.

Echter kunnen mobieltjes stuk gaan. Ik gebruik met plezier m'n HTC Touch Cruise maar deze heb ik ook moeten missen omdat hij kapot geweest is. Toen moest ik dus weer m'n oude mobieltje gebruiken en tja..... die kan ik dus niet zo gemakkelijk synchroniseren als m'n Touch Cuise.
Mocht ik die weer nodig hebben (hoop het niet), dan vind ik het wel zo fijn als ik een backup van m'n sim-kaart heb zodat ik dan toch weer in ieder geval de mobiele nummers heb.

Ik heb net trouwens een 12-in-1 kaartreader gehaald bij de Mediamarkt. Deze is USB en dus kan backuppen via de PC.
Backup maken ging geweldig vlot. Echter terugplaatsen was andere ellende. Begon het progsel te mekkeren over het aantal karakters van de namen die op m'n SIM-kaart stonden, of eigenlijk in de backup. Blijkbaar kan de Siemens M35i al méér karakters aan dan standaard is voor SIM? Anyway: terugplaatste lukte maar met 15 van de 62 nummers. Schiet ook niet op dus.

Ohja, heb ook bij de Kijkshop zo'n simkaartbackupgeval gekocht. Thuis geprobeerd: werkte niet; geen prik meer in de batterijen ofzo. Dus terug naar de Kijkshop. De enige die ze nog hadden lag in de vitrine. Nja, dan die maar proberen. Ook die gaf geen sjoechem. Dus toen ben k naar de Mediamarkt gegaan.

Maar goed, probleem nog niet opgelost dus.

Verwijderd

Onder windows mobile kan ik een contact aanklikken en dan onder het menu de optie vinden: opslaan op sim. Dit moet je voor ieder contact persoon doen maar gaat best snel!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Hm, dat kan ik bij mij niet vinden. Omgekeerd heb ik al wel ergens zien staan waarbij ik m'n simcontacten kan omzetten naar de handigere contacten.

Maar ik heb inmiddels een wèl werkende USB-reader van Sitecom. Dus die gebruikt om backup te maken. Weggefikt op CD en SIM leeg gegooid.

Verwijderd

Windows Mobile dus, ik weet wel dat er een programma is namelijk HTC Sim Manager. Hiermee kun je ook contacten op je SIM 'maken'. Ik weet echter niet of er een functie in zit om al je contactpersonen in 1 keer op je SIM te zetten.
Pagina: 1