Toon posts:

Asus M2N-SLI Deluxe raid probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Ik heb sinds enkele weken een probleem met mijn raid gedeelte in de pc.

Eerst de specificaties van de pc waar het om gaat:

Moederboard : M2N-SLI DELUXE
Processor : AMD Athlon 64 X2 5000+
Geheugen : Corsair 2048MB,DDR2
3x Hardeschijf : WD 36GB Raptor 10.000 rpm
USB DVD Brander van LG

Ik heb 2 jaar lang Windows XP Pro op de 3 schijfjes in raid 0 gedraaid. In die tijd heb ik windows meerdere malen opnieuw geinstaleerd altijd zonder problemen.
Nu wou ik ongeveer 4 weken geleden windows weer eens opnieuw installeren en nou zit ik met het volgende probleem
Ik start de installatie vanaf cd en dan gaat onderin het scherm staan wat er gebeurd. Ik druk op F6 als het er staat en als ie klaar is vraagt ie netjes om de diskette. Ik installeer beide drivers ( de een voor raid gebeuren en de ander voor storagecontroller. ) daarna gaat onder in het scherm de tekst weer lopen tot aan de driver van de video en dan word het beeld zwart met een knipperede cursor en na enkele seconden krijg ik een blauw scherm met de melding dat mijn harde schijf mogelijk kapot zou zijn. Er staat dat ik hem moet testen met chkdsk /f en als laatste regel staat er : STOP met 3 keer een xnummer.

Ik heb toen het raid gedeelte in het bios uitgeschakeld en 2 harde schijven losgetrokken. Op de ene harde schijf die is overgebleven heb ik toen windows geprobeerd te installeren en dat ging gewoon zoals het zou moeten gaan. Windows draaide als een tiet en ik had nergens problemen mee.
Daarna heb ik die harde schijf losgehaald en de tweede aangesloten en ook windows op geinstalleerd en ook dat werkte perfect. Daarna op de derde schijf en ook die gaf geen enkel probleem. Daarna heb ik ze alle 3 tegelijk aangesloten en vanaf 1 van de schijven windows opgestart. Toen heb ik in windows de schijven uitgebreid getest en ze gaven geen foutmeldingen.
Toen heb ik van Western Digital het programma gedownload om harde schijven te testen en ook die gaf geen fouten aan. Alles was goed.

Ik heb andere geheugen blokjes in de pc gedaan en ook toen ging het weer fout in raid 0.
Ik heb een nieuw (precies hetzelfde) moederboard gekocht en ingebouwd en weer krijg ik precies op het zelfde moment precies dezelfde foutmelding.
Ik heb een voeding uit een andere kast gehaald van 350 Watt en ook dat gaf geen enkel verschil.
Ik heb verschillende videokaarten geprobeerd en ook weer dezelfde foutmelding.
Ik heb verschillende Windows installatie cd-s geprobeerd. Allemaal XP.
Diskette met de raid driver heb ik meerdere malen opnieuw gemaakt. Vanaf de cd maar ook de laatste van internet gehaald. En tijdens de installatie word er geen foutmelding gegeven dat de diskette niet goed leesbaar is oid...

Het enige wat ik niet kan proberen is de processor vervangen. Ik heb geen vervangende maar het lijkt mij niet logisch dat die kapot is aangezien windows op 1 schijf perfect draait.

Ik word er echt helemaal gek van want ik weet echt niet meer wat het zou kunnen zijn.
Als iemand voor mij een tip heeft dan hoor ik het bijzonder graag.

EDIT : Een vriend van me heeft even gekeken. En geprobeert windows van de normale cd-rom speler te installeren en nu werkt het gewoon... Vreemd maar ik ben blij dat het weer werkt.

Dit topic mag op slot.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2008 21:14 . Reden: Probleem opgelost... ]