Toon posts:

Media Center | Wil niet afsluiten....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb sinds enkele weken een mediacenter in de huiskamer staan. Heel leuk allemaal hij wil alleen niet afsluiten. Windows sluit wel af maar de computer blijft aan (en niet in slaapstand want dan brand er bij mij een blauw lichtje). Al een andere versie van vista geprobeerd en de instellingen bij het powermanagement gecontroleerd maar niets help.

Het moederbord wat er in ligt is een Asrock ALiveXfire-esata2.

Iemand enig idee wat ik kan proberen?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:09
Google eens zou ik zeggen. Volgens mij was er bij XP iets dat moest worden omgezet, mogelijk dat dit ook geldt voor Vista. Daarnaast zou je een BIOS update kunnen proberen. Sluit hij wel af als je dat via start doet (buiten Media Center).

Overigens zet Windows Vista de PC standaard niet meer helemaal uit. Dit kun je bij energie beheer veranderen, opties bij je schema en dan advanced.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

GENETX schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 22:07:
Overigens zet Windows Vista de PC standaard niet meer helemaal uit. Dit kun je bij energie beheer veranderen, opties bij je schema en dan advanced.
Hangt af van op wat je klikt bij het afsluiten:

Klik je op dat pijltje '>', dan krijg je de volledige menu, en kan je mooi 'Shut Down' kiezen :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• GENETX
Snake schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 22:08:
[...]

Hangt af van op wat je klikt bij het afsluiten:

Klik je op dat pijltje '>', dan krijg je de volledige menu, en kan je mooi 'Shut Down' kiezen :)
Weet ik, ik zet hem standaard terug naar installatie. Maar ik vraag me af hoe Media Center reageert afhankelijk van die instelling.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

GENETX schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 22:11:
[...]

Weet ik, ik zet hem standaard terug naar installatie. Maar ik vraag me af hoe Media Center reageert afhankelijk van die instelling.
Als ik ga kijken bij Media Center > Tasks, krijg ik toch een menutje met waar ik uit kan kiezen, en eigelijk alle opties krijg:
• Close
• Log Off
• Lock
• Shutdown
• Reboot
• Sleep

Dus ik denk dat TS zijn probleem ergens anders moet gaan zoeken.

Sluit de PC normaal af als je vanuit Vista zelf afsluit?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Hey even een update, ik heb dit alles al geprobeerd. Het vreemde is ook dat ik dezelfde versie van vista op 2 andere computer heb geinstalleerd en het daar vanaf het begin wel goed werkt. Ik heb op google niets kunnen vinden over het moederbord en alles wat ik tegen ben gekomen komt neer op het besturingssysteem terwijl dat naar mijn idee niet het probleem is... Ik gebruik vista trouwens ook volledig op het mediacenter (niet alleen het mediacenter onderdeel).

• GENETX
Maar heb je nu al je BIOS van een upgrade voorzien? Heb je een eventuele ACPI Driver al geinstalleerd (Check je apparaatbeheer!)

Google? <= zoekopdracht met relevante hits, klikken dus!

[ Voor 8% gewijzigd door GENETX op 14-08-2008 15:55 ]

Pagina: 1