Toon posts:

Netwerk gaat na tijdje werken plat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil mijn netwerk iets veranderen waardoor ik een betere ontvangst wil krijgen.

Ik heb ADSL via orange (via KPN als ik me niet vergis).

Oude situatie:
Speedtouch 510 -> sweex router LW052 -> PC1 (bedraad)
-> Laptop (draadloos)

Dit werkt prima, afgezien van de ontvangst.

Nieuwe situatie:
Speedtouch 510 -> Konig switch (5 poorts) -> sweex router LW052 -> Laptop (draadloos)
-> PC1 (bedraad)

En dit werkte na aansluiten prima. Echter na enige tijd (max enkele minuten) heb ik op beide computers geen internet meer.
Heb al van alles geprobeerd en flink gezocht, maar het lukt nog steeds niet. Na resetten van de konig switch werkt het weer vaak even, maar na enige tijd is het weer mis. Bij een wat langere ping opdracht zie je dat de package loss toeneemt en na een tijdje alleen maar time-outs.
Verder is me opgevallen dat de ledjes op de konig ritmisch knipperen als de verbinding het niet meer doet.

Heeft iemand nog goede tips? Ik ben out of ideas...

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-03 16:32
Switch kapot ?

Werkt zonder switch wel zeg je zelf, maar beperkt / slecht bereik ( van Wifi neem ik aan ).
Met switch werkt het even, dan niet meer. Na reset/restart weer wel, even.

Lijkt me dus een RMA.

Overigens krijg je met een switch geen beter bereik, dan moet je je Accespoint en/of Router vervangen ( vaak 2 in 1 tegenwoordig ).

Driver van je wifi kaart update kan ook nog wel helpen.
Je kan ook een 2de accespoint in bridged mode ergens anders plaatsen.
Een wifi extender gebruiken.
Antenne's vervangen

Optie's genoeg, maar die van jou is wel opmerkelijk.

[ Voor 46% gewijzigd door Yippie op 13-08-2008 19:51 . Reden: update ]

Verwijderd

Wat is de snelheid van die "switch" of is het mogelijk een hub?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Of de switch gaat over zn nek van teveel data. Toevallig geen torrent-client openstaan opdat moment?

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Als de switch gaat knipperen heb je waarschijnlijk een loop gecreeerd

Vicariously I live while the whole world dies

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
als ik google afzoek op lw052 kom ik bij Sweex PCI kaarten uit.... Niet bij een router ?
Als je verbinding heb kan je dan op beide pc's even een Ipconfig /all doen en hier posten.

En welke versie van de Speedtouch 510 heb je ?

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst wil ik jullie bedanken voor je snelle reactie.

Vanmorgen heb ik nog 1x vanalles met frisse moed geprobeerd en ben (iig voor mezelf) tot de conclusie gekomen dat de konig switch kapot is (of warm wordt en het dan niet meer doet...).

Vervolgens ben ik terug gegaan naar de winkel en heb ik de switch ingeruild op een Linksys WRT54GL. Hiermee werken alle configuraties die ik me in kan denken.

Maarrrr... Ik denk dat jullie het wel kennen: als het werkt, is het niet leuk meer. Daarom heb ik geprobeerd om van de Linksys een bridge te maken. Dit ging verrassend eenvoudig. Ik heb volgende aanwijzingen gevolgd:

Nieuwe Firmware:
http://it.toolbox.com/blo...54gl-ddwrt-software-15026

Als bridge instellen:
http://it.toolbox.com/blo...with-ddwrt-software-21161

En nu internet ik met de volgende instelling:

Speedtouch -> sweex LW050v2 ... wireless verbinding ... Linksys WRT54GL -> laptop

De verbinding tussen de twee routers is veel beter dan dat ie was tussen router en laptop. Het enige nadeel is dat ik nu op de laptop alleen via een kabel het netwerk op kan. Dat wordt nog even verder googlen.....

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-03 16:32
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 22:59:

En nu internet ik met de volgende instelling:

Speedtouch -> sweex LW050v2 ... wireless verbinding ... Linksys WRT54GL -> laptop

De verbinding tussen de twee routers is veel beter dan dat ie was tussen router en laptop. Het enige nadeel is dat ik nu op de laptop alleen via een kabel het netwerk op kan. Dat wordt nog even verder googlen.....
Wat bedoel je hiermee :? Intern netwerk, of Internet ? Hoe dan ook, dat is uiteraard niet de bedoeling.
Beiden moeten bedraad en draadloos werken. Toch nog maar is je setup doorlopen.

Lijkt me een routingprobleem, zorg dat in de Sweex en Linksys DHCP uitstaat.
Wellicht dat het ook goed werkt als je het alleen in de Linksys uitzet, wellicht dat het al uitstaat in bridged mode, maar dat durf ik zo 123 niet te zeggen.

Probeer anders is zonder die Sweex ertussen en die Linksys in router&accespoint modus.
Wellicht dat je geen ontvangstproblemen meer hebt, en hoe minder apparaten hoe beter.

[ Voor 24% gewijzigd door Yippie op 14-08-2008 23:27 . Reden: update ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels de Linksys in repeater-modus en het werkt nu perfect.

Hier de aanwijzingen die ik gevolg heb:
http://www.dd-wrt.com/wik...iversal_Wireless_Repeater

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:42:
Ik heb inmiddels de Linksys in repeater-modus en het werkt nu perfect.
Ja dat is precies de goede oplossing :)
Een bridge is bedoeld om 2 bedrade delen van je netwerk, draadloos aan elkaar te koppelen. Dus in bridge-modus kan het ook niet.

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-03 08:24
Ik heb exact dezelfde opstelling (ook zelfde hardware), op de WRT54GL heb ik DD-WRT v24 SP1 geinstalleerd.

Mijn Linksys maakt dus ook wireless verbinding met de Sweex, die op zijn beurt weer op het kabelmodem zit aangesloten. Als ik de Linksys instel op 'Repeater bridge', dus een transparante router wordt, dan komen de DHCP leases niet door van de Sweex (fixed ip instellen op een client werkt dus wel). Zie ook hier.
Ik heb hem nu wel aan de praat, maar alles wat via de Linksys connect, zit in zijn eigen netwerk. Ik heb de Linksys boven staan en daar heb ik nu zelfs een eigen wireless netwerkje opgezet :P

Waar het op neerkomt is dat ik boven een switch wil, waarop ik kabels kan aansluiten, en een wifi bridge, die zorgt voor uitbreiding van het wifi netwerk, en dit alles moet weer aangesloten worden op de Sweex router. Het liefst moet alles transparant zijn, dus dat een apparaat aangesloten op de Sweex ook kan communiceren met een apparaat achter de Linksys.

Help!

• NATStudent
Hier een uitleg hoe je een router met jouw firmware kunt instellen als wireless bridge. Daarmee zou je moeten kunnen doen wat jij wilt.

Wat ik eerder zei:
NATStudent schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 21:00:
[...]

Een bridge is bedoeld om 2 bedrade delen van je netwerk, draadloos aan elkaar te koppelen.
Dat is niet waar :X .

Edit: toch wel, maar in DD-WRT zit een functie die repeater-bridge heet, en dan kun je weer wel draadloos met de bridge verbinden.

[ Voor 12% gewijzigd door NATStudent op 18-08-2008 21:23 ]

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:08

allure

Titaan fase 2/3

El_BingO schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 16:48:
Ik heb exact dezelfde opstelling (ook zelfde hardware), op de WRT54GL heb ik DD-WRT v24 SP1 geinstalleerd.

Mijn Linksys maakt dus ook wireless verbinding met de Sweex, die op zijn beurt weer op het kabelmodem zit aangesloten. Als ik de Linksys instel op 'Repeater bridge', dus een transparante router wordt, dan komen de DHCP leases niet door van de Sweex (fixed ip instellen op een client werkt dus wel). Zie ook hier.
Ik heb hem nu wel aan de praat, maar alles wat via de Linksys connect, zit in zijn eigen netwerk. Ik heb de Linksys boven staan en daar heb ik nu zelfs een eigen wireless netwerkje opgezet :P

Waar het op neerkomt is dat ik boven een switch wil, waarop ik kabels kan aansluiten, en een wifi bridge, die zorgt voor uitbreiding van het wifi netwerk, en dit alles moet weer aangesloten worden op de Sweex router. Het liefst moet alles transparant zijn, dus dat een apparaat aangesloten op de Sweex ook kan communiceren met een apparaat achter de Linksys.

Help!
Kun je niet beter 1 netwerkkabel naar boven trekken en daar nog een switch/router neerzetten. (Dhcp uit van die router)

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-03 08:24
NATStudent schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 19:33:
Hier een uitleg hoe je een router met jouw firmware kunt instellen als wireless bridge. Daarmee zou je moeten kunnen doen wat jij wilt.
Ja ik heb ook zo'n tutorial (ergens anders vandaan) gevolgd, maar ik weet niet of je mijn link hebt gecheckt, maar er zit schijnbaar een fout in DD-WRT die er voor zorgt dat de DHCP leases er niet doorkomen. Maar ik vroeg me desondanks af hoe de topicstarter het wel voor elkaar heeft gekregen... (welke settings)
allure schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 19:55:
Kun je niet beter 1 netwerkkabel naar boven trekken en daar nog een switch/router neerzetten. (Dhcp uit van die router)
Ja dat is wel mijn ideale situatie, maar het trekken van een kabel is hier niet zo eenvoudig, dus probeer ik het eerst maar wireless op te lossen :P

[ Voor 45% gewijzigd door El_BingO op 18-08-2008 20:27 ]

• NATStudent
Als je van de linksys een wireless cliënt maakt (Wireless mode op 'client' zetten), kun je de linksys ook ip-adressen uit laten delen (in ander subnet). Apparaten op de sweex, en apparaten op de linksys zitten dan in een aparte subnetten.

Via static routing kun je het mogelijk maken dat apparaten uit beide subnetten met elkaar kunnen communiceren. Indien gewenst kan ik dat morgen verder uitleggen, maar Google is je vriend :P (ik weet ook niet hoe dat exact gaat op jouw routers).

Tomkamphuys heeft het eenvoudiger voor elkaar gekregen met een repeater, maar misschien heeft hij geen last van de bug die wordt beschreven in jouw link omdat hij een nieuwere versie van de firmware gebruikt (?)

[ Voor 18% gewijzigd door NATStudent op 18-08-2008 21:21 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

El_BingO schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 16:48:

Help!
Graag een eigen topic starten in plaats van op deze manier in iemands topic je probleem neer te zetten.

Tijd voor een nieuwe sig..

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-02 20:06
Waarom heb je je netwerk niet zo opgebouwd:

Speedtouch 510 -> sweex router LW052 -> Konig switch (5 poorts) -> Laptop (draadloos)
-> PC1 (bedraad)

En probeer daarna je Speedtouch, je Sweex router en je Koning switch een harde reset te geven (dus powerkabels eruit voor 2 minuten, daarna één voor één er weer in).

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Pagina: 1