Gigabyte GA-MA78GM-S2H onboard video en video kaart samen

Pagina: 1
Acties:

• MartjeBee
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:31
Ik heb een Gigabyte GA-MA78GM-S2H, geplaatst in een HTPC behuizing met 7 inch LCD display.
Ik wil graag behalve het kleine display (D-SUB) ook een TFT-monitor en TV aansluiten.

De Gigabyte kan alleen: D-SUB/DVI of D-SUB/HDMI

Ik heb daarom een extra videokaart, de MSI-NX7300 aangeschaft. Deze heeft D-Sub, S-video en DVD-D.
Mijn TV heeft voorlopig alleen S-Video.

Probleem nu met deze config is dat wanneer deze kaart geplaatst wordt, de onboard video niet meer werkt.
Tevens blijkt dat de MSI slechts 2 signalen gelijktijdig aanstuurt.
Ik draai op vista en gebruik de laatste Catalyst. Hierin zijn maar 2 schermen te beheren

Iemand een oplossing?

Verwijderd

Is dat geen Nvidia kaart?
Moet een ATI als tweede in dacht ik om CF te draaien.

Verwijderd

Alle "normale" videokaarten kunnen maar twee uitgangen te gelijk aan sturen. ;)
Als je wilt dat de onboard video ook aanblijft moet je even zoeken naar een bios instelling of de PC starten van de IGP. Maar dit staat vaak ook wel in de handleiding.

Verwijderd

Je vraagt ook niet om Crossfire sorry .
Als hier boven gezegd wordt de bios opties door spitten om de IGP aan te zetten.

Verwijderd

Moet kunnen werken
geloof dat in de bios staat multi monitor .
Dan kan je onbourd en losse kaart gelijk draaien.

• MartjeBee
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 22:32:
Moet kunnen werken
geloof dat in de bios staat multi monitor .
Dan kan je onbourd en losse kaart gelijk draaien.
Dat klinkt positief, maar ik weet nog niet hoe.

In het boekje kan ik wel INIT Display First vinden.Keuze uit PCI, Onboard en PCIExpress.

Surround View: When init display is PEG card. Only if ATI card is installed.
-Zou dat 'm zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door MartjeBee op 14-08-2008 00:23 ]

Verwijderd

Het lijkt dat je met een ATI kaart verder komt om meerdere monitorern aan te sluiten =surround view.
Google daar eens op want, het gaat om bepaalde ATI kaarten (gelukkig de goedkopere minder snelle varianten) waar je als ik het goed heb hoor dan bv CF of bv het uit schakelen v/d externe kaart ook nog kan benutten. Als de drivers dit binnen kort gaan ondersteunen.

• MartjeBee
Ok, zojuist de bios aangepast, dat helpt niet...

Dus mijn kaartje heeft NVIDIA interface en ik had er een met ATI interface moeten kopen?

Wat bedoel je met als de driver dit gaan ondersteunen?

Verwijderd

Het lijkt bijna reclame voor ATI maar ik heb het idee dat het meer de bedoeling is om een ATI kaart te gebruiken om de volledige functionaliteit van het moederbord te benutten.
Dus ook bv een tv aansluiten mbv meerdere kaarten.

Je hebt dan bovendien maar een Driver op je PC!De Catalyst .
Er zijn diverse series kaarten gemaakt 2XXX,3xxx en nu de4XXX serie je moet daar de lager geklokte goedkopere modellen van hebben.

Dit kan ook voordelen geven van wat ik weet als bv CF en eventueel het uitschakelen v/d externe video kaart(als je hem niet gebruikt in idle).Maar dit wordt nu nog niet (geheel) ondersteund door de drivers.Maar komt hopelijk spoedig.

Google er op want het is wel (uit)zoeken tegenwoordig.

Verwijderd

Deze site geeft een idee wellicht:

http://www.hardware.info/...streert_Hybrid_Crossfire/

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Van de gigabyte site:
ATI Hybrid Graphics Technology support
Experience the advanced ATI Hybrid Graphics Technology, which is including ATI Hybrid CrossFireX™, ATI SurroundView™, and ATI PowerPlay™. With combination of onboard GPU and a single VGA card’s GPU*, ATI Hybrid CrossFireX™ can bring remarkable display performance on AMD platform, and also further to increase your overall system value. ATI SurroundView™ allows 4 or more monitors support at once and also ATI PowerPlay™ enables power saving profiles to help reduce power consumption and further resulting in reduced system temperatures and fan noise.
* Please use ATI Hybrid CrossFireX certified VGA card (i.e., ATI Radeon HD 2400, 3400 series).
** ATI Hybrid CrossFireX current only supports Windows Vista
.

En hoe het werkt op jouw bord

[ Voor 5% gewijzigd door Blastpe op 14-08-2008 11:23 ]

• MartjeBee
Bedankt voor de hulp.

ik snap het en heb ook wat gerichter kunnen zoeken op het ATI Hybrid CrossFireX verhaal.

Het wordt een passief gekoelde:
Sapphire HD2400XT. met CrossFire™ Multi-GPU Technology

http://www.sapphiretech.c...erview.php?gpid=186&grp=3
Pagina: 1