Piepend geluid uit videokaarten

Pagina: 1
Acties:

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 02:34
Hallo,

Ik ben erachter gekomen,dat uit mijn laptop een piep/ruis achtig geluid komt. Ik dacht dat het geen kwaad kon, totdat ik in dit Tweakers artikel het volgende las:

", maar het is jammer dat niet alleen de ventilator herrie maakt. De verschillende spoelen die op de kaart geïntegreerd zitten maken onder belasting irritante pieptonen die hoorbaar zijn boven het gesuis van de ventilator."

Ik dacht: Bingo. Die spoelen zitten natuurlijk ook in de kaart van mijn laptop. Is hier iets tegen te doen? Mijn garantie is toch al verlopen... Ik heb een NVIDIA GeForce Go 7600 met 512MB Geheugen.

Nu is er een ander probleem: Ik wil binnenkort een nieuwe computer kopen, en ik zat te denken aan een GeForce GTX260 als videokaart. Hebben jullie ervaringen met een zelfde soort piep uit deze kaart? Ik heb ook verhalen gehoord dat als de kaart op temperatuur is, de ventilator veranderd in een wasmachine (qwa herrie). Heeft iemand hier ook ervaringen mee?

Alvast bedankt,
Sef

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

de spoelen in je laptop kun je vastzetten met nagellak of siliconenkit of lijm..
dan kunnnen ze niet meer trillen, en is het piepen dus ook weg..