Netwerk accespoint instellen / versterken draadloos signaal

Pagina: 1
Acties:

• snifrrr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-03 22:38
Huidige situatie
Linksys router met daaraan 2 bedrade pc's gekoppeld, waarvan 1 op de begane grond en 1 op zolder. Echter wil ik daarnaast met een laptop ook nog draadloos kunnen werken door heel het huis.
Op de begane grond is dit momenteel geen probleem, echter op zolder is het signaal te zwak om daar nog gebruik te maken van het draadloze signaal van de linksys router.

Nu wil ik dus op zolder draadloos met mijn laptop kunnen werken en evt ook maar mijn PC draadloos laten werken. De kabel die naar zolder loopt wil ik dan een extra point op aansluiten om als het ware het draadloze signaal te versterken.
Nu heb ik een "Conceptronic type C54APM versie 2" staan die ik daar wil gaan gebruiken.

Probleem: ik krijg het niet voor elkaar om boven een werkend draadloos internetsignaal te krijgen via de conceptronic?

Er zijn de volgende opties in de Conceptronic:
AP (Access Point)
Station - Ad Hoc
Statilon - Infrastructure
AP-Bridge - Point to Point
AP-Bridge - Point to Multipoint
AP-Bridge - WDS
Universal Repeater

Welke moet ik hiervan kiezen?
Moet ik een speciale SSID instellen?
Moet ik rekening houden met een extra versleuteling of gebruik maar van geen of dezelfde sleutel als de linksys router?
Moeten er aanpassingen worden gedaan wat MAC adres betreft?

Hopelijk kan mij iemand sturen zodat ik het werkend kan krijgen.

Alvast bedankt.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Accespoint lijkt me het makkelijkste :+.
SSID hoeft niet mag wel hetzelfde
Gewoon WPA2 als je pc het ondersteunt
En Mac adressen hoef je niet aan te passen

• snifrrr
Als ik hem als AP ga instellen dan krijg ik toch 2 aparte draadloze netwerken, is het niet mogelijk om de conceptronic te gebruiken als een soort van signaalversterker?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Volgens mij is 'Universal Repeater' de optie die je zoekt: alles wat ie opvangt versterken. Maar wat iedere mode precies doet zal je ergens in een pdf'je of boekje moeten opzoeken.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600

• snifrrr
Volgens mij moet je inderdaad gebruik maken van dei Universal Repeater, echter kan ik nergens achterhalen hoe ik het precies moet gaan instellen?

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
snifrrr schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 19:47:
Volgens mij moet je inderdaad gebruik maken van dei Universal Repeater, echter kan ik nergens achterhalen hoe ik het precies moet gaan instellen?
Conceptronic C54APM als repeater instellen moet je wel de juiste firmware hebben geinstalleerd voor manuals onderstaande site staat alles in beschreven voor het instellen.
http://www.conceptronic.n....aspx?tabindex=0&tabid=17

[ Voor 5% gewijzigd door donnervogel op 13-08-2008 20:22 ]

• snifrrr
Die handleiding heb ik ook bekeken, alleen kom ik er daar niet mee uit en daarom hierop het forum gevraagd voro meer info.

Het stuk wat ik niet kan volgens is het volgende:
"WLAN MAC: Een WLAN MAC Adres is vereist als u het AP instels als Universel Repeater Mode."

Wat moet ik invullen bij WLAN MAC adres (deze AP is gekoppeld met netwerkkabel aan de linksys router)?
Wat moet ik met de beveiligingsinstellingen, daar wordt in de handleiding namelijk niet over gesproken?

Als ik het naar mijn mening goed heb ingesteld, krijg ik er gewoon een extra draadloos netwerk bij, en dat is eigenlijk niet wat ik wil, ik wil eigenlijk gewoon een versterking van mijn huidige draadloze netwerk.

• snifrrr
Hoe weet je eigenlijk of het werkt?

Ik heb nu de volgende opstelling:
Internetmodem --> Draadloze Router --> diverse vaste draadverbindingen, waarvan 1 naar zolder naar het AP

Ik kan nu op zolder wel draadloos connecten, connect alleen wel met een andere SSID, is dit wel juist?

Ik dacht persoonlijk dat je dezelfde SIDD had?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je bent nu een 2e draadloos netwerk aan het opzetten. Daar is op zich niks mis mee, het kan zelfs dezelfde SSID hebben met dezelfde key en encryptiesettings als het al bestaande access point, dan hoef je maar 1 netwerk aan te geven in de configuratie van pc/laptop.

In het geval hoe je het nu beschrijft zou ik hem op AP zetten. Dus de kabel van beneden in een LAN-poort op de conceptronic, en een eventueel aanwezige DHCP-server op de conceptronic uitzetten. Dan zou het moeten werken.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-01 10:50
spone schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 22:28:
Je bent nu een 2e draadloos netwerk aan het opzetten. Daar is op zich niks mis mee, het kan zelfs dezelfde SSID hebben met dezelfde key en encryptiesettings als het al bestaande access point, dan hoef je maar 1 netwerk aan te geven in de configuratie van pc/laptop.

In het geval hoe je het nu beschrijft zou ik hem op AP zetten. Dus de kabel van beneden in een LAN-poort op de conceptronic, en een eventueel aanwezige DHCP-server op de conceptronic uitzetten. Dan zou het moeten werken.
Dit is precies hoe ik het thuis heb. Deze opstelling werkt zelfs zo goed dat je met een draadloze client door het huis kunt lopen zonder merkbaar verbinding te verliezen, waarbij 'ie gebruik maakt van het sterkste AP (bijvoorbeeld tijdens een download of VoIP telefonerend).

Vergeet niet om de Conceptronic op een ander kanaal te zetten (liefst niet een aangrenzend kanaal, maar bijvoorbeeld 6 voor het AP beneden en 12 voor boven).

Ook maar dat ik dat weet!

Pagina: 1