Toon posts:

beginnersvraag

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een E8500 op een x48t-dq6, 1333mhz DDR3 CL7 7-7-20 en wil gaan overclocken. Omdat ik het overclocken van DDR3 geheugen nog niet helemaal snap (eerste keer overclocken), en dus aan het lezen moet, had ik een makkelijke vraag om mee te beginnen. Iets dat ik zelfs in de meest basic tutorials niet tegenkom...

Als je gaat overclocken. Overclock je dan je CPU en je geheugen apart van elkaar? Of moet dat altijd gelijk opgaan? Dus overclock je losse componenten apart van elkaar cpu/gpu/geheugen of hangt het altijd samen?

BVHD :)
Bram

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07-2025
ik ben bang voor je dat hier heel snel een slotje op zit. Maar ik zal je toch even op weg helpen.
Als eerste moet je gewoon googlen op hoe het moet. Je vindt het wel.

Maar als tweede een paar tips.

Gooi je FSB langzaam omhoog, bv in stapjes van 5mhz. Bij het stijgen van de frequentie van je FSB gaat je CPU het aantal mhz wat je de FSB omhoog keer de multiplier omhoog. De geheugen snelheid stijgt met evenredig met de snelheid van je FSB. Zorg wel dat je geheugen 1:1 loopt, dit kan je later aanpassen. Dat kan je ook intellen in je BIOS.

Met deze tip kan je het een klein tijdje redden en verder moet je maar in google goed zoeken. Daar staat van alles over voltages en andere dingen die ik hier niet heb genoemd zoals stressen met een programmaatje om te kijken je of je OC stabiel is.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
slotjes, jammer de bammer, maar begrijpelijk.

Dank je wel.

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07-2025
Nog een goed linkje voor je.

Had je zelf ook kunnen vinden maar goede raad kan geen kwaad.

Specs

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Hoi Bkrukkemans,

Welkom op GoT! Om te zorgen dat de basic vraagjes snel en gemakkelijk opgelost kunnen worden hebben we speciaal daarvoor een mooie FAQ gemaakt, deze is hier te vinden: Frequently Asked Questions TCA

Probeer deze goed door te lezen, maar vooral ook goed te begrijpen. Als je dat doet dan weet ik zeker dat het allemaal gaat lukken en je strakkies het antwoord op je eigen vraag weet!

Succes!

P.S. Probeer een wat meer beschrijvende titel te maken, en groeten doen we niet op GoT, wij tweakers groeten elkaar standaard al ;)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Dit topic is gesloten.