• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-05 21:06

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Topicstarter
Wellicht een beetje wazige titel maar het probleem is voor mij ook nogal wazig.

Ik heb al jaren een dualscreen opstelling met 2 Benq's T705.
Werkte prima totdat er 1 de geest gaf en nergens meer op reageerde. Benq toen opgebeld en aangezien het nog onder de garantie periode viel is ie omgeruild.

Met het nieuwe exemplaar vanaf begin problemen gehad. Nadat de monitor uitgezet was of in standby ging was hij daarna niet meer "aanspreekbaar". Gaf geen beeld meer en reageerde niet meer op de power knop. Ook voor windows bestond dat ding niet meer. Stroom eraf en erop hielp niet. Alleen als ik de VGA stekker eruit haalde en er weer terug in deed werkte het weer prima.
Hoop gekloot uiteraard maar ik besloot er maar mee te leven.

Nu is vanochtend het beeldscherm wat het altijd al goed deed waarschijnlijk overleden. Als ik em aanzet krijg ik heel lichtjes nog het Benq logo te zien maar vrij snel daarna is het hele scherm zwart. Power lampje blijft wel gewoon branden.
Maar het vreemde is nu dat mn andere beeldscherm, die altijd problemen had, opeens perfect werkt.

Dit alles gaat mijn pet te boven en aangezien ik ook weinig verstand heb op dit gebied dacht ik het hier maar eens te proberen.

Is dit allemaal gewoon toeval of kan het ergens anders aan liggen?
Kan de videokaart (7300GT) hierin een rol spelen?
Alles is nu qua stroom op 1 stekkerdoos aangesloten. Slecht idee?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 21:49
1) Nee, waarschijnlijk werkte je dual screen opstelling niet helemaal lekker.
2) Waarschijnlijk niet, de drivers misschien wel
3) Nee in feite niet.

Althans dat is mijn mening erover

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:20
Vooral een configuratie & driverprobleem. Jammer dat daardoor 1 scherm overleden is.. Als je die als enige aansluit en je start op doet hij het dan echt niet?

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Topicstarter
Jogai schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:50:
Vooral een configuratie & driverprobleem. Jammer dat daardoor 1 scherm overleden is.. Als je die als enige aansluit en je start op doet hij het dan echt niet?
Nee, wel paar keer geprobeerd maar resultaat was nul.
Dat scherm overleden is is vervelend, maar er zat nog gewoon garantie op en benq komt em binnenkort ophalen.

Zal dan maar nieuwste drivers downloaden en via nvidia wizard beeldschermen instellen. Dan zou het toch goed moeten gaan denk ik dan.

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Topicstarter
Inmiddels is het beeldscherm vervangen en heb ik netjes opnieuw de laatste whql drivers geïnstalleerd. Daarna in het nvidia menu de multiple displays wizard doorlopen.
En meteen is hetzelfde probleem weer terug.

1 beeldscherm is alleen weer aan te krijgen door vga stekker eruit te halen en er weer in te doen.
:? Wat kan er nu nog verkeerd gaan?

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Topicstarter
Zojuist gemerkt dat het beeldscherm (degene die is vervangen) heel schokkerig beeld geeft. Net geprobeerd een spel te spelen en continue geflikker alsof hij het niet aan kan.

Zelfs als ik een geopend venster in het midden van mn bureaublad op en neer beweeg, dus 50% van venster op links en 50% op rechts, dan gaat dat vloeiend op rechterscherm en schokkerig op linker.

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:21
En op een andere pc? Dezelfde problemen?

No Shame, only Fame!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Drivers al eens volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Topicstarter
Helaas niet de beschikking over nog een pc met pci-e.
Drivers inderdaad al eens volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Zelfs met refresh rates lopen spelen maar dat gaf geen enkel effect.

Net (1min geleden) eindelijk hand kunnen leggen op andere pci-e kaart. (Asus 7600GS) Kijken of dat helpt.

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Topicstarter
Nieuwe kaart lost het probleem met flikkeringen op.

Probleem dat beeldscherm niet meer reageerd na standby of na uitgezet is er nog steeds.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
SChijnt vaker problemen mee te zijn:

http://www.google.nl/sear...l=nl&q=T705+problem&meta=

En hier iets over een kapotte transistor:

http://ezinearticles.com/...05-LCD-Monitor&id=1049341

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Topicstarter
Meeste links hebben het idd over kapotte transistor en dat beeldscherm na aangaan vrij snel weer uit gaat. Mijn variant is iets anders aangezien scherm soms niet uit standby terug komt en vervolgens nergens meer op reageerd totdat ik VGA kabel eruit heb gehad. Stroomkabel ervanaf heeft dus ook 0,0 effect. En daarnaast heb ik het ook alleen als ik 2 monitoren gebruik.
Ik heb dus anderhalve week het moeten stellen met 1 monitor en toen was er echt niks aan de hand.

Maar wellicht heb ik inderdaad geen andere keus dat de handel open te schroeven en te kijken of alle transistors er nog ok uit zien... :'(

• MichelG
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:56
Als ik het zo hoor is er 0,0 nada noppes mis met je beeldscherm. Wat zegt BenQ over de monitoren die ze opgehaald hebben? Als je ze los gebruikt werken de schermen wel, maar zodra je ze allebei aansluit krijg je problemen.

Hoe groot is de kans dan dat dit aan je videokaart(driver) ligt? Het is echt niet zo, dat de ene monitor de andere stoort. Dat kan gewoon niet!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Topicstarter
MichelG schreef op zondag 07 september 2008 @ 00:52:
Als ik het zo hoor is er 0,0 nada noppes mis met je beeldscherm. Wat zegt BenQ over de monitoren die ze opgehaald hebben? Als je ze los gebruikt werken de schermen wel, maar zodra je ze allebei aansluit krijg je problemen.

Hoe groot is de kans dan dat dit aan je videokaart(driver) ligt? Het is echt niet zo, dat de ene monitor de andere stoort. Dat kan gewoon niet!
Benq zei vrij weinig over de schermen die ze hebben opgehaald. Beide waren op een gegeven moment compleet dood. Zelfs de 'unplug vga' trick werkte niet meer.

Videokaart dacht ik net te hebben uitgesloten omdat ik van een 7300GT naar een 7600GS ben gegaan.

Drivers heb ik zojuist uitgesloten omdat ik het probleem kan reproduceren als ik Linux boot ipv winxp x64. Beide zijn wel 64bit maar of het daar nu aan moet liggen... zou wel ver gaan.

Hoewel ik de kabels al eens heb vervangen ga ik op mn werk maar eens vragen of ik een paar vga kabels kan lenen. Ze verhuren daar nog wel eens wat waar wat stevigere kabels bij zitten. Wellicht dat dat helpt.

Edit:
Als die kabels trouwens niet werken geef ik het op. Dan maar af en toe onder mn bureau kabels verwisselen. Als er weer een beeldscherm bezwijkt krijgt mn vriendin wel degene die overblijft. Ga ik 2 andere zoeken. Gaat er niet op lijken dat het opgelost kan worden.

[ Voor 10% gewijzigd door SandStar op 07-09-2008 01:12 ]

Pagina: 1