Toon posts:

blij met support van Acer

Pagina: 1
Acties:
  • 431 views

Verwijderd

Topicstarter
Wil dit graag even kwijt. Oudere heer van 77, geheel nieuw met computers, heeft Acer laptop gekocht.Per ongeluk selecteert Engels ipv Nederlands bij de taalkeuze (verplicht bij alle eerste keer opstartten Vista). Hij wil echter Nederlands, dit is niet anders te herstellen dan na aanschaf van de 'recovery' cd. Deze cd zit niet bij de laptop en kost 'los' 6o euro. Alhoewel Vista niet duidelijk aangeeft wat de consequenties van de initiele taalkeuze zijn, ligt de vergissing ligt bij de gebruiker.
Acer helpdesk gebeld en geval voorgelegd. Om coulance gevraagd en gekregen: de man krijgt de 'recovery' cd kosteloos toegestuur.
Prima actie van Acer. Hulde.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Waarbij initieel de recovery cd al bij de laptop bij aankoop had moeten zitten. Ik maak dat niet op uit je verhaal, of is de cd later zoek geraakt?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-01 17:55
Lees ook wel is andere verhalen hier dus dit mag ook wel een keer gezegd worden imho.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-01 08:43
Motrax schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:23:
Waarbij initieel de recovery cd al bij de laptop bij aankoop had moeten zitten. Ik maak dat niet op uit je verhaal, of is de cd later zoek geraakt?
Heb hier hele discussie over gehad met Acer, ze schijnen dit niet te hoeven doen.

Ze verwijzen naar de recovery partitie op je harddisk... maar ja, als je je MBR sloopt, dan is die er ook niet meer... Kreeg het niet voor elkaar om kostenloos een recovery cd te vinden, heb uiteindelijk Windows zelf maar gedownload (Media Center), en met de key onderop mijn laptop geinstalleerd....

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Nee, budget laptops (ook bepaalde Lenovo typen) worden zonder CD geleverd. Het beste is eigenlijk om de laptop nooit op te starten en een volledig image van de hdd te maken (bijv. met Acronis True Image naar een ext. hdd, vervolgens te installeren en in te stellen, en nog een image maken.

Goed van Acer, had ik niet verwacht. Maar het mag ook wel, dit is zo'n schrijnend geval... :'( :+

[ Voor 15% gewijzigd door pinockio op 13-08-2008 16:32 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
Hi, dank voor jullie antwoorden. Bij de aankoop (vorige week) werd de cd niet meegeleverd. het betreft een voordelige asperion van ± 500 euro. de man in kwestie had complete verpakking bij zich.

Ik moet bekennen dat ik dit ook niet wist van vista. ben zelf mac gebruiker, waar taal veranderingen on the fly gaan (wellicht ook bij xp en 2000).

Ik begreep echter ook dat Acer dit dus niet hoeft te doen. Vandaar mijn post.
vriendelijke groet,
lammert

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:30
Bij acer kun je inderdaad zelf de recovery cd/dvd aanmaken zodra je hem de eerste keer volledig hebt opgestart. Doe dit altijd!!!! Mocht je 2 dagen later je windows om zeep helpen en de recovery nodig hebben, dan kun je dus een smeekbede bij de acer helpdesk neerleggen of 60 euro dokken om ze toegestuurt te krijgen.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-01 19:39
Daarom bij elke verkochte merk laptop krijgen ze van mij een Windows cd mee

Recovery "piep" om te huilen....

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
dominator schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:35:
Bij acer kun je inderdaad zelf de recovery cd/dvd aanmaken zodra je hem de eerste keer volledig hebt opgestart. Doe dit altijd!!!! Mocht je 2 dagen later je windows om zeep helpen en de recovery nodig hebben, dan kun je dus een smeekbede bij de acer helpdesk neerleggen of 60 euro dokken om ze toegestuurt te krijgen.
Ja, dat kan zeker, maar in het onderhavige geval had je hieraan niets gehad.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50

Turkish

zhé germans

Dit past beter in http://tweakers.net/pricewatch/reviews dan als discussie topic op GoT :)

In ieder geval blij dat u tevreden bent met de support van Acer d:)b
vanwege gebrek aan discussiewaarde en relevantie in CSL topic dicht

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.