Onduidelijkheid betreft harman kardon HKTS 11

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238860

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik sta op het punt om een nieuwe geluidsinstallatie aan te schaffen, ik heb ontzettend veel ingelezen. Ik was eerst van plan om een Kef set te halen bestaande uit de Kef iQ5, iQ2C en iQ1, maar dat keurden mijn ouders af. Ze vonden 1000+ euro teveel voor een 17 jarige jongen, ik geef ze geen ongelijk. Zo'n set is zonde op een slaap kamer, dus ik zocht verder. Een leuk satelliet systeem voor muziek en mijn PS3. Ik stuitte op de harman kardon HKTS 11, het design spreekt me erg aan en mijn ouders vonden de prijs ook redelijk. Dus ik ben op pad gegaan om te luisteren, helaas hebben ze zulke set's alles in de BCC, mediamarkt en dergelijke. Dus van goed luisteren is geen sprake, ik heb me dus laten informeren door de mede werkers.

De keuze gaat nu tussen de HKTS 7 en HKTS 11. Ik heb al een harman kardon AVR 145 receiver met 5 x 40 watt, lijkt me meer dan genoeg voor een slaap kamer van 4 x 4. Ik neig naar de HKTS 11, dit is een 3 -weg systeem i.p.v. het 2 -weg systeem van de HKTS 7. De verkoper raadde mij echter af om de HKTS 11 te nemen, deze zou geen beter geluid hebben, alleen meer geluid produceren. En met 5 x 40 watt kom ik tekort. Als ik de specificaties na lees dan lees ik : maximum aanbevolen vermogen 120 watt, en minimum aanbevolen vermogen 10 watt. Daar valt die 40 watt dus mooi tussen in.

Dus wat raden jullie aan? Spreekt de verkoper de waarheid en kan ik beter voor de kleinere HKTS 7 set gaan, of is het onzin en is de HKTS 11 set significant beter?

PS: Het verschil in prijs tussen beide set's is 50 tot 70 euro, misschien ook belangrijk om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordHuberti
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:50

LordHuberti

Help?

Ik heb sinds enige tijd de hkts11 luidsprekers in bezit. Ik heb deze tegelijk besteld met een versterker van Harman Kardon (de avr255). De versterker heeft helaas wat vertraging, dus daarom de luidsprekers tijdelijk aangesloten op een oude sony stereo versterker.

(stereo dus ik heb maar 2 van de 5 sateliet luidsprekers aangesloten)

Om je vraag over het vermogen te beantwoorden, de sony levert 2x 34 watt, en ik moet zeggen dat ik hem nog niet helemaal open heb hoeven zetten om toch een heeeeel fatsoenlijke hoeveelheid geluid uit de speakers te krijgen. Nu staat Harman Kardon er om bekend dat ze zeker niet teveel watt opgeven voor de verstekers dus ik ga er vanuit dat de 40watt van de harman kardon die jij bedoeld in praktijk veel meer zal zijn dan de 34 watt van mijn sony.

Of de hkts7 net zo goed klinkt als de hkts11; geen idee eigenlijk, volgens mij klopt het wel dat er dezelfde speakers in zitten, alleen heeft de hkts11 twee middentoners in de satelieten en de hkts 7 maar 1. ik denk dat de hkts 11 daarom misschien iets meer middentonen weergeeft. de subwoofer van de hkts 11 is trouwens 200 watt tegenover 100 watt bij de hkts7 (200watt is trouwens misschien wel wat overkill, ik heb hem nu in een grote woonkamer ongeveer een kwart open staan....)

Hopelijk heb je iets aan deze antwoorden bij je keuze, succes

.........

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:05
Ik heb zelf enorme twijfels over de kwaliteit van HK. Waarom kijk je niet naar de sateliet setjes van KEF of Mordaunt Short?

• 0123456
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-07-2010
Ik heb hier al een geruime tijd een Yamaha RX-V3800 met HKTS-11 luidsprekers staan.
(Ja, ik weet dat de versterker veeeel meer kan, maar mijn kamer is nogal kein)
Hier ben ik uiterst tevreden over.

Bij de aanschaf van deze set ben ik gaan luisteren bij Stassen in Venlo.
Zij hebben verschillende luister ruimtes met daarin een hele boel verschillende sets.
Toen ik daar geluisterd had, is de HKTS-11 voor mij toch echt de beste keus geworden.

De KEF's zijn allemaal wel goed en stevig, maar je mist duidelijk iets in het geluid.
Voor mij persoonlijk, kwam het geluid een beetje schel over.
Ik heb er echt heel veel verschillende (kleine) surroundsets gehoord en de HKTS-11 heeft toch een van het beste geluid en al helemaal voor die prijs.

Om echt een goed oordeel te krijgen over welke speakers je wil, zou ik toch aanraden om naar een betere hifi-zaak te gaan. Hier kun je het beste luisteren en de luidsprekers kiezen, die het beste bij jou smaak passen, want ook geluid is een kwestie van smaak.
Dus ga niet naar een mediamarkt of zoiets, maar echt naar een goede hifi-zaak. Met goed personeel dat je kan helpen en laten luisteren naar de verschillende sets.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 238860 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:46:
Dus wat raden jullie aan? Spreekt de verkoper de waarheid en kan ik beter voor de kleinere HKTS 7 set gaan, of is het onzin en is de HKTS 11 set significant beter?
Welke set beter klinkt en waarom heb ik geen idee van. Dit verkoper praat wel uit z;n reet over de vermogens van die versterker. Een 5x40 watt versterker is zat om ook in een enorme huiskamer flink hard (burenruzie niveau zegmaar) te spelen. Het verschil tussen 40 of 100watt is namelijk vrij minimaal in geluidsdruk.

Over die setjes: Geen idee. Kijk eens op kieskeurig of ga er zelf naar luisteren :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:38
Misschien is V&A aangeboden: Harman Kardon HKTS 11 interresant voor je :) (Niet mijn advertentie, zag hem net staan) Kijk anders eens of je beide kunt beluisteren, dan weet je het zeker :)

[ Voor 8% gewijzigd door asfaloth_arwen op 14-08-2008 15:50 ]

Specs

Topicstarter
JvS schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:42:
[...]
Welke set beter klinkt en waarom heb ik geen idee van. Dit verkoper praat wel uit z;n reet over de vermogens van die versterker. Een 5x40 watt versterker is zat om ook in een enorme huiskamer flink hard (burenruzie niveau zegmaar) te spelen. Het verschil tussen 40 of 100watt is namelijk vrij minimaal in geluidsdruk.

Over die setjes: Geen idee. Kijk eens op kieskeurig of ga er zelf naar luisteren :).
Kun je dat geluidsdruk verhaal misschien even onderbouwen? (niet omdat ik je niet geloof, maar heb geen ervaring met receivers en vermogens :) )

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:02

Glewellyn

is er ook weer.

Anoniem: 238860 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:56:
[...]

Kun je dat geluidsdruk verhaal misschien even onderbouwen? (niet omdat ik je niet geloof, maar heb geen ervaring met receivers en vermogens :) )
Waar het grofweg op neerkomt is dat je een verdubbeling van het vermogen nodig hebt om de geluidsdruk met 3dB toe te laten nemen. Het verschil tussen 40W en 100W vermogen is dus zo'n 4dB.
(Tusen 40W en 80W is het verschil precies 3dB)

Dat komt doordat decibels een logaritmische schaal volgen. Voor een uitgebreidere uitleg zal iemand anders moeten zorgen, ik ben geen natuurkundige

[ Voor 13% gewijzigd door Glewellyn op 14-08-2008 16:06 ]

*zucht*

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mooie vuistregel: Twee keer zo hard is 10 keer zoveel vermogen. 1 watt is dus 2 keer zo hard als 0,1 watt. En 10 watt twee keer zo hard als 1 watt. Weer twee keer zo hard zou 100 watt zijn. Je begrijpt wellicht dat hiermee het verschil tussen 40 en 100 watt nou niet echt spectaculair is.

Sterker nog, met normaal muziek spelen op relaxed niveau, zal je niet vaak boven de 0,1 watt zitten gemiddeld.

Even voor we de discussie dat 3db erbij twee keer zo hard is: Algemeen aanvaard is dat een subjectieve "Twee keer zo hard" altijd ongeveer 10db hoger ligt. Als er een vogeltje naast een ander vogeltje begint te fluiten, wordt dat nooit ervaren als 'twee keer zo hard' (3db erbij dus).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Topicstarter
Ja het komt weer terug, bedankt voor de uitleg. Ik was even dat stuk over 'subjectieve twee keer zo hard' vergeten ;) Ik ging uit van 3db :>

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 238860 op 14-08-2008 16:45 ]

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-05 22:20
Anoniem: 238860 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:46:
Beste tweakers,

Ik sta op het punt om een nieuwe geluidsinstallatie aan te schaffen, ik heb ontzettend veel ingelezen. Ik was eerst van plan om een Kef set te halen bestaande uit de Kef iQ5, iQ2C en iQ1, maar dat keurden mijn ouders af. Ze vonden 1000+ euro teveel voor een 17 jarige jongen, ik geef ze geen ongelijk. Zo'n set is zonde op een slaap kamer, dus ik zocht verder
Je kunt dat ook anders bekijken. Naar mijn mening kun je beter 1x een investering doen in iets goeds wat volledig naar wens is dan dat je eerst wat koopt wat later toch eigenlijk tegenvalt. Wat onherroepelijk het resultaat heeft dat je nog een keer geld uit gaat geven aan wat anders omdat het niet helemaal naar je zin is. En ik neem niet aan dat je eeuwig in je kamertje bij je ouders blijft wonen. ;)

Niet helemaal een antwoord op je vraag, maar ik zou toch nog maar eens goed nadenken over wat je echt wilt. :)

Topicstarter
Dualdude schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 20:22:
[...]

Je kunt dat ook anders bekijken. Naar mijn mening kun je beter 1x een investering doen in iets goeds wat volledig naar wens is dan dat je eerst wat koopt wat later toch eigenlijk tegenvalt. Wat onherroepelijk het resultaat heeft dat je nog een keer geld uit gaat geven aan wat anders omdat het niet helemaal naar je zin is. En ik neem niet aan dat je eeuwig in je kamertje bij je ouders blijft wonen. ;)

Niet helemaal een antwoord op je vraag, maar ik zou toch nog maar eens goed nadenken over wat je echt wilt. :)
Wat je zegt klopt helemaal, mits ik nu een logitech setje ga kopen. De set die ik ga kopen is voor veel volwassenen het neusje van de zalm. De harman kardon set is bij veel winkels te koop voor 600 -800 euro, omdat ik de componenten los koop wordt het iets goedkoper. Maar het blijft nog steeds een dikke 500 euro. Kortom een heel behoorlijke set, ik ben nu 17 en blijf nog zeker een jaartje of 5 thuis wonen. Tegen die tijd verdien ik veeel meer, en is de kef set zo bij elkaar gespaard. Dan heeft de harman kardon set 5 jaar trouw dienst gedaan, want een kef set bestaande uit iQ5's iQ1's een iQ2C en een 2500 PSW woofer is pure over kill op een kamer van 4 bij 4 en al helemaal voor een kind van 17. Menig audiofiel zou nog jaloers zijn op een dergelijke set, dus ik denk dat ik het al goed genoeg doordacht heb :) toch bedankt

• wakuwakuhullie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-10-2024
Kijk even rond op diverse 2dehands sites, ik heb vorige week een Kef 2005.2 setje gekocht voor mijn Onkyo SR875 en ben in de wolken door het enorme detail wat ik hoor.

Ik had 4 goede AudioPro zuilen staan incl acebass sub en center van AudioPro, dit hang ik nu aan mijn pc met mijn oude Onkyo en de satelietjes staan mooi in de huiskamer. Ik had ze, 1 jaar oud in nieuwstaat voor 275,=.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heeft er iemand ervaring met beide set's? Dus de Harman Kardon HKTS 11 en de Kef KHT 2005.2? Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen betreft deze set's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
Ik dacht dat HK in de meeste topics als kwalitatief slecht wordt gezien. Dan heb ik het niet over de geluidskwaliteit maar meer over de gebruikte onderdelen en montage. De set van Kef heb ik zelf ooit eens mogen beluisteren en deze vond ik erg goed klinken en doet erg solide aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Volgens mij is het juist andersom ;)

Kieskeurig Kef set:
http://www.kieskeurig.nl/...4D099C1256D1D0052A2CE.htm

Kieskeurig harman kardon set:
http://www.kieskeurig.nl/...704A1C1256E7A006376A6.htm

Zoals je ziet klaagt onderhand iedereen over de subwoofer van de Kef set, en voor de sub woofer van de harman kardon set niets anders dan lof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
Ik zou zeggen: Ga luisteren..........

Overigens vrijwel iedereen vindt de set in zijn totaliteit fantastisch, de sub is daarmaast gewoon in te stellen bijv crossover freq.
De REL Quake subwoover is de beste subwoover in zijn klasse, logisch dat deze beter klinkt dan de KEF.

ferryo: Door een luisterproef een aantal jaar geleden zeer enthouiast geworden over deze deze speakers alleen de sub door hoorde ik niet altijd even positieve geluiden over.
Door deze speakers te combineren met een REL QUAKE II is het resultaat meer dan uitstekend zuiver helder dynamisch en niet schel (reciever Sony str-db 930 uit de QS serie) zeer zeker aan te raden en naar mijn mening in zijn prijsklasse een van de allerbeste surround systemen op de markt. (een paar dagen in bezit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
Euh, waarom haal je niet eerst een losse 5.1 receiver (harman kardon avr 145 ofzo, ~190€) en een paar iQ5's (180 p.st), en eventueel je oude speakers op de H/K gebruiken.
Later (of gelijk) uitbouwen naar 5.0/5.1 d.m.v. een losse Center, en (e.v.t. wat goedkopere) surround speakers (Eltax Monitor 3?).
Volgens mij scheelt het kwa geld niet zo enorm veel, maar heb je (afaik) wel verdomd goed geluid.
Dan kan je tenminste lekker genieten van je iQ5's die je op de eerste plaats al zou willen.

Dat zou ik doen, gewoon omdat ik van zulke keuzes (eerst een hi-end KEF set op het oog hebben en dan sattelietjes nemen), gewoon spijt zou krijgen.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
Lees hier maar eens een goede review over de KEFS, ik heb al heel wat gehad maa deze speakers laten de rest echt verbleken, en als je nagaat dat ik 275,= voor een setje van 1 jaar oud heb betaald lach ik me helemaal ziek. Problemen met de sub zijn niet het geluid maar het relais, dat is in latere modellen opgelost.

http://www.areadvd.de/hardware/kefkht2005mk2.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb zo'n hekel aan mensen die niet lezen, en toch reageren.
Artje schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 08:30:
Ik zou zeggen: Ga luisteren..........

Overigens vrijwel iedereen vindt de set in zijn totaliteit fantastisch, de sub is daarmaast gewoon in te stellen bijv crossover freq.
De REL Quake subwoover is de beste subwoover in zijn klasse, logisch dat deze beter klinkt dan de KEF.

ferryo: Door een luisterproef een aantal jaar geleden zeer enthouiast geworden over deze deze speakers alleen de sub door hoorde ik niet altijd even positieve geluiden over.
Door deze speakers te combineren met een REL QUAKE II is het resultaat meer dan uitstekend zuiver helder dynamisch en niet schel (reciever Sony str-db 930 uit de QS serie) zeer zeker aan te raden en naar mijn mening in zijn prijsklasse een van de allerbeste surround systemen op de markt. (een paar dagen in bezit)
Wat andere quote's dan de gene die jij eruit pikt:

"Het design is uitstekend, de geluidskwaliteit is goed maar de duurzaamheid is
onder de maat. Na iets meer dan drie jaar heeft de sub een paar weken geleden
de geest gegeven op dezelfde manier die hier al vaker beschreven is. "

"Heb de set al 2.5 jaar naar volle tevredenheid, helaas is nu de subwoofer
defect. Zodra er stroom opkomt en het groene ledje oplicht een vreemde ratelende toon. "

"heb hier het zelfde probleem met de sub alleen nog maar een storend brrrrrrrrr
geluid is er bij iemand anders al wat bekend prijs reparatie of wat er stuk is??"

Enzovoorts..
SirNobax schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 12:19:
Euh, waarom haal je niet eerst een losse 5.1 receiver (harman kardon avr 145 ofzo, ~190€) en een paar iQ5's (180 p.st), en eventueel je oude speakers op de H/K gebruiken.
Later (of gelijk) uitbouwen naar 5.0/5.1 d.m.v. een losse Center, en (e.v.t. wat goedkopere) surround speakers (Eltax Monitor 3?).
Volgens mij scheelt het kwa geld niet zo enorm veel, maar heb je (afaik) wel verdomd goed geluid.
Dan kan je tenminste lekker genieten van je iQ5's die je op de eerste plaats al zou willen.

Dat zou ik doen, gewoon omdat ik van zulke keuzes (eerst een hi-end KEF set op het oog hebben en dan sattelietjes nemen), gewoon spijt zou krijgen.
Wat je nu beschrijft was ik eigenlijk ook van plan, maar als je had gelezen dan wist je dat ik geen toestemming had om 1000+ euro uit te geven. En aangezien ik 17 ben, nog thuis woon, lijkt het me fatsoenlijk om hier niet tegen in te gaan. Bovendien als je gelezen had heb ik al een harman kardon AVR 145. Daar komt nog bij dat het zonde is om een dergelijke boxen set op zo'n receiver aan te sluiten. Maar bedankt voor de 'interesse'... :z

EDIT:

iq5's: 360,-
iQ2C: 150,-
iQ1's: 230,-
PSW 2500: 449,-

do the math :)

EDIT2:
wakuwakuhullie schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 20:35:
Lees hier maar eens een goede review over de KEFS, ik heb al heel wat gehad maa deze speakers laten de rest echt verbleken, en als je nagaat dat ik 275,= voor een setje van 1 jaar oud heb betaald lach ik me helemaal ziek. Problemen met de sub zijn niet het geluid maar het relais, dat is in latere modellen opgelost.

http://www.areadvd.de/hardware/kefkht2005mk2.shtml
Kijk hier heb ik iets aan, hartstikke bedankt voor de informatie! Ik neig nu toch weer meer naar de Kef set, ik ga verder met het 'onderzoek'. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 238860 op 17-08-2008 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
Kom gerust eens bij mij luisteren, dan ga je om weet ik zeker, ze worden nu regelmatig 2dehands aangeboden omdat de 2005.3 er nu is. Die heb ik beluisterd maar kan niet zeggen dat ze beter zijn, wel kosten ze bijna 1000 euro en heeft de sub minder mogelijkheden, er zitten wel 2 woofers in tov de 2005.2 set.

Kwa uiterlijk moest ik eerst wennen maar nu ik ze heb staan vind ik het fantastisch, de satelietjes zijn trouwens redelijk zwaar en volledig van metaal.

De nieuwprijs is nu trouwens bij verschillende winkdel 399,=, je moet er dus gebruikt max 300,= voor neertellen afhankelijk van de staat waarin ze verkeren.
Op kapaza.nl staan ze voor 600,= aangeboden, misschien hem eens mailen en de helft bieden.

Op Aereadvd wordt trouwens ook de HKTS set gereviewed, let ook eens op de introductie prijs van de Kefs, 1299 euro en volgens die site kon je daar destijds niks beters voor kopen dan deze Kefs.

[ Voor 12% gewijzigd door wakuwakuhullie op 17-08-2008 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233180

Eventjes dit topic in de gaten houden.

Ik ben zelf ook van plan om de Harman Kardon HKTS 11 (tweedehands) binnen te halen, maar ik zit nog altijd in de knoop inzake versterkers. Immens veel keuze voor iemand die niet echt als audiofiel kan bestempeld worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:00

Twazerty

AVCHDCoder developer

Wellicht een idee om te kijken naar speakers zonder subwoofer. Persoonlijk vind ik subwoofers niet zo mooi klinken. Ik heb liever full-range uit elke speaker. Bv 5 (of 6) tweedehands high end speakers.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233180

Zo, net twee koopjes op de kop kunnen tikken. Namelijk de HKTS 11 zoals ik al zei, in combinatie met een ONKYO TX-SR 505. Ik deel hier later wel nog mee hoe alles klinkt wanneer ik ze gaan halen ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
Heb je inmiddels al wat Diesel?

Op Marktplaats staat een nieuwe setje 2005.2 te koop, sla je slag.
http://link.marktplaats.nl/189199986

Topicstarter
Ik ben een weekje weggeweest, sorry voor het laat reageren hier. Maar ik denk dat ik eruit ben, en ik ga in iedergeval niet voor de Kef set wakuwakuhullie. Ik wil je bedanken voor de goede hulp die je mij in dit topic hebt gegeven, maar de Kef is voor mij alleen bereikbaar als ik hem tweedehands koop. Ik durf dit risico niet te nemen. Daar komt nog bij dat ik hem uitsluitend in het zwart wil hebben, want zilver past totaal niet op mijn kamer, en de zwarte versie is zeer schaars. Ik denk dat ik voor de harman kardon set ga, als ik er helemaal uit ben (binnen nu en een week) dan post ik hier wat het uiteindelijk geworden is, met bevindingen uiteraard.

• wakuwakuhullie
Aah ok ja het is jouw keus, ik wilde ook zwart maar voor mij gaf het geluid de doorslag, je hoort zoveel meer. Op marktplaats staat een setje nieuw in doos de link heb ik al gepost als ze al niet verkocht zijn, misschien neem ik ze er wel bij voor mijn pc. Ben benieuwd hoe de HK's bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:09
Ik ben mischien ook van plan om deze set te kopen, zou deze set werken in samenwerking met deze versterker?
specs
ik heb er weinig verstand van maar de ohm van mijn versterker is 6 de boxen hebben 8 ohm is dit een probleem?

if (!coffee) {
Work = false; }

Pagina: 1