Ik weet dat er net een topic is geplaatst, echter omdat dit topic nog in volle gang is en ik het niet wil bevuilen heb ik besloten om een nieuwe te maken.
Ik heb voor mijn zusje een computer samengesteld en gebouwd, de installatie ging helemaal goed en gaf geen problemen.
Toen alles eenmaal geinstalleerd was begon het gedonder, soms loopt de computer 4x op een dag vast (geen blauw scherm, gewoon een spontane freeze) en soms doet de computer het 2 weken lang en loopt ie dan 'ineens' vast.
De computer wordt niet zwaar gebruikt (alleen msn, internet, muziek, word) dus geen zware applicaties of games.
Heb het volgende al geprobeerd:
- memtest
- bios upgrade
- upgrade naar sp3
- alles gechecked kabels goed etc etc
Het kan bijna niet aan het vermogen liggen (400 watt lijkt me zat voor dit systeem), en testen met andere onderdelen heeft ook weinig zin, daar het probleem soms wel 2 weken zich niet voordoet!!
Waar kan het nou nog aan liggen? me zusje heeft er best wat geld in gestoken en het is gewoon zonde dat het ding zo doet..
specs van de pc:
CPU 775 Inter dual core 2,2 ghz (box)
Asus 775 P5B Moederbord
400 watt voeding
2048 MB ddr2 ram (Kingston)
Foxconn NVI GF8500 GT
HD Seagate 250GB
Windows XP sp3
Ik heb voor mijn zusje een computer samengesteld en gebouwd, de installatie ging helemaal goed en gaf geen problemen.
Toen alles eenmaal geinstalleerd was begon het gedonder, soms loopt de computer 4x op een dag vast (geen blauw scherm, gewoon een spontane freeze) en soms doet de computer het 2 weken lang en loopt ie dan 'ineens' vast.
De computer wordt niet zwaar gebruikt (alleen msn, internet, muziek, word) dus geen zware applicaties of games.
Heb het volgende al geprobeerd:
- memtest
- bios upgrade
- upgrade naar sp3
- alles gechecked kabels goed etc etc
Het kan bijna niet aan het vermogen liggen (400 watt lijkt me zat voor dit systeem), en testen met andere onderdelen heeft ook weinig zin, daar het probleem soms wel 2 weken zich niet voordoet!!
Waar kan het nou nog aan liggen? me zusje heeft er best wat geld in gestoken en het is gewoon zonde dat het ding zo doet..
specs van de pc:
CPU 775 Inter dual core 2,2 ghz (box)
Asus 775 P5B Moederbord
400 watt voeding
2048 MB ddr2 ram (Kingston)
Foxconn NVI GF8500 GT
HD Seagate 250GB
Windows XP sp3
Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.