uitzetten CPU Fan

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views

• V33r
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09-2025
Mijn HTPC is besteld:
  1. Digital Everywhere DVB-C FloppyDTV Light
  2. GigaByte GA-MA78GM-S2H
  3. Antec Fusion Zwart, 430 Watt
  4. AMD CPU Athlon 64 X2 5200+ 65 Watt
  5. Scythe Processorkoeler Ninja Mini
  6. AOpen Blu-Ray Black
  7. Samsung SpinPoint F1 750 GB
  8. GeIL Black Dragon Dual Channel 2048 MB, PC6400
Ik heb een Sony 40W4000 met ingebouwde HD tuner en gebruik de HTPC dus alleen als videorecorder dus heb geen twee Floppy's nodig. Maar mijn vraag is kan ik de cpu-fan van de Ninja Mini uitzetten of niet monteren met mijn specs zonder hitte problemen?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:54
Ik denk dat je het beste kan proberen om de temps in de gaten te houden met een programma als speedfan en de fan te regelen. Ik denk niet dat het mogelijk is om die passief te koelen, misschien kan het met een EE Athlon X2 (4000e-serie).

Ik verplaats deze naar een ander forumdeel want een dergelijk topic hoort hier niet thuis.

• V33r
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09-2025
top bedankt, ik had em inderdaad verkeerd geplaatst ik wilde hem onder HTPC zetten maar iets te snel ....

• jitter
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-09-2022
Gezien de ventilatie van de Antec Fusion d.m.v. twee 120 mm fans lijkt het me wel de moeite van het uitproberen waard door, zoals genetx al aangeeft, een programma dat de temps laat zien te draaien.
Als het lijkt te gaan lukken, houdt er dan wel rekening mee dat het zaakje bij warmer weer ook nog z'n hoofd koel moet kunnen houden.

I.v.m. de relatief grote afstand tussen de koelvinnen lijkt die Ninja Mini mij wel geschikt voor low-flow koeling, maar ik denk niet dat die geschikt is om een 65 W processor passief te koelen ('t is niet voor niets een mini). Ik zou kiezen voor òf een koeler die bedoeld is voor passieve koeling (zoals bijv. de Thermalright HR-01 Plus of gaan voor een stillere fan op je huidige koeler die je op een laag toerental laat lopen.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Op aanvraag op slot...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Dit topic is gesloten.